השביתה בבואינג נמשכת: העובדים דחו העלאת שכר "נדיבה"

לפי הערכות האנליסטים, כעת יידרשו העלאות שכר של 40% עד 45% כדי לסיים את השביתה, בנוסף  למענק חתימה בסך 10,000 דולר
 | 
telegram

שביתת העובדים הגדולה בבואינג BOEING +1.47% BOEING 140.18 +1.47% BOEING סגירה:0 פתיחה:138.3 גבוה:140.32 נמוך:137.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שנמשכת כבר 40 ימים, צפויה להתארך לאחר שהעובדים דחו אתמול (יום רביעי) את הצעת ההסכם החדשה. ההצבעה מהווה מכה נוספת ליצרנית המטוסים המתמודדת עם שורת משברים. 64% מחברי איגוד עובדי המכונאות והתעופה (IAM), המייצג כ-33,000 עובדי בואינג באזור הצפון-מערבי של ארה"ב, הצביעו נגד ההסכם החדש. זוהי הפעם השנייה שהעובדים דוחים הצעת הסכם, לאחר שב-12 בספטמבר נדחתה הצעה קודמת ברוב מוחץ.

ההצעה שנדחתה, שגובשה בסוף השבוע בתיווך שרת העבודה בפועל ג'ולי סו, כללה העלאת שכר בסיס של 35% על פני ארבע שנים, לצד שיפורים בתנאים הסוציאליים ובתנאי העבודה. על פי ההצעה, עובדים בדרגות השכר הגבוהות היו אמורים להגיע לשכר של למעלה מ-69 דולר לשעה עד 2028.

התוספות השנתיות לעובדים היו נעות בין 14,000 ל-35,000 דולר, בהתאם לוותק ולתפקיד, עם ממוצע של כ-23,000 דולר. על פי הערכות וול סטריט, העלויות השנתיות של בואינג היו גדלות בכ-1.4 מיליארד דולר עד תום תקופת ההסכם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מיילס וולטון, אנליסט מחברת Wolfe Research, מעריך כי כעת יידרשו העלאות שכר של 40% עד 45% כדי לסיים את השביתה. הוא רואה בשיעור ההתנגדות הנמוך יותר להצעה הנוכחית "קרן אור", ומאמין כי העלאה של 40% יחד עם מענק חתימה של 10,000 דולר (לעומת 7,000 דולר בהצעה הנוכחית) עשויים להספיק להשגת הסכם.

המשך השביתה מעמיק את הבעיות התפעוליות של בואינג. ללא עובדים, החברה אינה יכולה לייצר ולמסור מטוסים, מה שפוגע הן בלקוחות והן בספקים. לארי קאלפ, מנכ"ל GE Aerospace המספקת מנועים למטוסי מקס, אמר ביום שלישי כי השביתה טרם פגעה משמעותית בעסקיו, אך הודה כי שביתה ממושכת יותר תתחיל ליצור בעיות.
 

קצב הייצור כבר נפגע


קצב הייצור של בואינג כבר נפגע השנה בעקבות תקרית דלת החירום בינואר, שהובילה לפיקוח רגולטורי מוגבר וירידה בתפוקה. עד ספטמבר, החברה מסרה 225 מטוסי מקס, בקצב של כ-25 בחודש, הרחק מהיעד של 40 מטוסים בחודש.

הירידה במסירות המטוסים מייצרת לחץ על המצב הפיננסי של החברה. ברבעון השלישי רשמה בואינג תזרים מזומנים שלילי של 2 מיליארד דולר. עם זאת, לחברה נזילות של כ-30 מיליארד דולר שתאפשר לה לצלוח את השביתה, וצבר הזמנות המייצג הכנסות של כחצי טריליון דולר.

סיום השביתה הוא בראש סדר העדיפויות של המנכ"ל החדש, קלי אורטברג, שהחליף את דייב קלהון באוגוסט. "נפגשתי עם הנהגת האיגוד בשבוע הראשון בתפקיד והבהרתי להם שאני מחויב לאיפוס היחסים," אמר אורטברג בשיחת ועידה ביום רביעי. אורטברג מדגיש את הצורך בשינוי תרבותי בחברה: "המנהלים שלנו, ממני ומטה, צריכים להיות משולבים היטב בעסק ועם האנשים שמתכננים ומייצרים את המוצרים שלנו. עלינו להיות על רצפת הייצור, במעבדות ההנדסה. עלינו לדעת מה קורה, לא רק עם המוצרים שלנו, אלא גם עם האנשים שלנו."

דרישת העובדים לפנסיה תקציבית מוגדרת נחשבת ל"בלתי אפשרית" לדעת האנליסטים. למרות שזהו המשא ומתן המלא הראשון מאז 2008, הדרישה נתפסת כלא ריאלית בשוק העבודה הנוכחי.
 

תוצאות בואינג ברבעון השלישי

תוצאות הרבעון השלישי של בואינג, שפורסמו ביום רביעי והציגו הפסד של למעלה מ-10 דולר למניה, נחשבו ל"אירוע לא משמעותי" לדברי רוב סטלארד, אנליסט ב-Vertical Research Partners, מכיוון שהחברה פרסמה אזהרת רווח ב-11 באוקטובר. התנודתיות במניה ביום רביעי משקפת בעיקר את החששות סביב הצבעת האיגוד.

לדברי האנליסטים, תהליך המשא ומתן צפוי להתחדש במהירות, כאשר מועד הבחירות בארה"ב (5 בנובמבר) עשוי לדרבן את הצדדים להגיע להסכם מהר יותר. עם זאת, הפער בין דרישות העובדים להצעות החברה עדיין משמעותי.

השביתה מהווה אתגר משמעותי עבור תעשיית התעופה האמריקאית כולה. בואינג, שהיא אחד המעסיקים הגדולים בתעשייה, מהווה מדד חשוב ליחסי העבודה בענף ולכוחם של איגודים מקצועיים בארה"ב.

חשוב לציין כי למרות האתגרים הנוכחיים, בואינג נהנית מצבר הזמנות משמעותי שמבטיח לה עבודה לשנים קדימה. האתגר העיקרי כעת הוא להגיע להסכם שיאפשר לחברה לחזור לייצור מלא ולעמוד בהתחייבויותיה ללקוחות.

האנליסטים חלוקים בדעותיהם לגבי עתיד המניה: בעוד וולטון ממליץ "קנייה" עם מחיר יעד של 195 דולר, סטלארד ממליץ "החזק" עם מחיר יעד של 160 דולר. ההכרעה תלויה במידה רבה ביכולת החברה להגיע להסכם עם העובדים ולחזור למסלול של צמיחה ורווחיות.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות