BYD צפויה לעקוף את טסלה במכירות הרבעון הרביעי

הענקית הסינית צפויה למכור 580 אלף רכבים מול 515 אלף של טסלה; החברות מחריפות את תחרות המחירים בסין בעוד מניות טסלה עולות על רקע ההתקדמות בתחום הנהיגה האוטונומית

 | 
telegram
(1)

המאבק על הבכורה בשוק הרכב החשמלי העולמי מתחמם, כשענקית הרכב הסינית BYD צפויה להוביל במכירות ברבעון הרביעי של 2024. נתוני החברה מנובמבר מראים על מכירות של כמעט 200 אלף רכבים חשמליים, גידול של 16% לעומת אשתקד. על רקע התחרות המתהדקת, שתי החברות משיקות מבצעי הנחות אגרסיביים בשוק הסיני.

טסלה TESLA INC +5.93% TESLA INC 424.77 +5.93% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:409.83 גבוה:424.88 נמוך:402.38 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מציעה הנחה של 1,370 דולר על דגם Model Y בליווי הלוואות ללא ריבית, בעוד BYD מגיבה עם הנחות של עד 412 דולר על דגמיה. 

בחודשים אוקטובר-נובמבר מכרה BYD כ-388 אלף רכבים חשמליים, קצב שמציב אותה במסלול למכירות של 580 אלף יחידות ברבעון הרביעי. זאת לעומת תחזית של 515 אלף יחידות לטסלה באותה תקופה. התחרות בין החברות מקבלת משנה תוקף לאחר שברבעון השלישי הכנסות BYD עקפו לראשונה את הכנסות טסלה, אם כי יש לציין שהחברה הסינית מוכרת גם רכבים היברידיים נטענים לצד החשמליים לחלוטין.
 

שנת 2025 צפויה להיות מאתגרת

התגברות הלחץ התחרותי עלולה להוביל למיזוגים בין חברות קטנות וחיסול של מותגים חלשים. ההערכות בשוק מצביעות על כך שמתוך מאות הדגמים החדשים שיושקו ב-2025, רק חלק קטן יצליח לשרוד את התחרות העזה, כשהשחקנים הגדולים כמו BYD וטסלה צפויים לנגוס בנתחי השוק של המתחרים הקטנים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המעבר של יצרניות סיניות לייצוא מתגבר מהווה איום על השווקים המערביים. פורד כבר מייצאת רכבים מסין לשווקים אחרים, ו-BYD מרחיבה את פעילותה באירופה ובדרום מזרח אסיה. מהלכים אלו עשויים להוביל לתגובות פרוטקציוניסטיות מצד ממשלות המערב, שחוששות מהצפת השווקים ברכבים סיניים זולים.

המשבר בשוק הרכב הסיני מעלה שאלות לגבי המודל העסקי של תעשיית הרכב החשמלי כולה. הירידה ברווחיות, לצד העלויות הגבוהות של פיתוח טכנולוגיות חדשות והקמת תשתיות ייצור, מעמידה בספק את היכולת של חברות רבות לשרוד בטווח הארוך ללא גיבוי ממשלתי או מיזוגים אסטרטגיים.
 

האופטימיות סביב טסלה

למרות התחרות העזה, מניית טסלה דווקא עולה ב-3%. העלייה נתמכת בהשקת גרסה חדשה של תוכנת הנהיגה האוטונומית, תחום בו החברה שומרת על יתרון טכנולוגי משמעותי. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, צופה כי עד תחילת 2024 תוכנת הנהיגה האוטונומית של החברה תעלה על יכולות נהג אנושי, כחלק מהתוכנית להשיק שירות מוניות אוטונומי בסוף 2025.

וול סטריט מצביעה על אופטימיות לגבי עתיד טסלה. אנליסט Stifel העלה את מחיר היעד למניה ל-411 דולר, בהתבסס בעיקר על הפוטנציאל בתחום הנהיגה האוטונומית והרובוטקסי.

מתחילת השנה זינקה מניית טסלה ב-39%, מול עלייה של 26% במדד S&P 500. מניות BYD הנסחרות בארה"ב עלו ב-20%, ובמסחר בחו"ל הוסיפו 2.4% לאחר פרסום נתוני המכירות החודשיים.

בתשעת החודשים הראשונים של 2024 עדיין מובילה טסלה במכירות עם 1.3 מיליון רכבים חשמליים, לעומת 1.2 מיליון של BYD, אך הפער מצטמצם במהירות. המאבק בין שתי הענקיות צפוי להחריף ב-2025, כשטסלה תשיק את שירות הרובוטקסי שלה במקביל להתרחבות BYD בשווקים הבינלאומיים, תוך שהן ממשיכות להתחרות על נתחי שוק בסין באמצעות מבצעים והנחות.

החברות מציגות אסטרטגיות שונות: טסלה מתמקדת בחדשנות טכנולוגית ופיתוח יכולות נהיגה אוטונומית, בעוד BYD מנצלת את היתרון התפעולי והמחירי שלה להרחבת נתח השוק.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    Byd לא נפתחות כריות אוויר בתאונה ראו הרוגה בת 14 מיבנה
    שי 04/12/2024 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכב התנגש חזיתית וילדה בת 14 נהרגה. אל תקנו את הרכב הזה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות