חולדאי לא מחכה לקבלנים - יוזם פינוי-בינוי גדול בדרום העיר
לראשונה בהיסטוריה של העיר העברית הראשונה, עיריית תל אביב, באמצעות חברת הבת עזרה וביצרון משווקת פרויקט פינוי-בינוי, שיכלול 420 יחידות דיור ברחוב לה גרדיה בעיר. תכנון הפרויקט נעשה בהתאם לתוכנית המתאר של העיר תא/5000.
תכנית לה גווארדיה 35- 45 כוללת הריסה של 6 מבני מגורים טוריים בני 114 יחידות דיור קיימות והקמת כ- 420 יחידות דיור חדשות בבניינים חדשים ומודרניים, תוך שילוב שטחים ציבוריים פתוחים ובנויים לרווחת הציבור.
לטענת העירייה "מדובר במודל פורץ דרך המשלב בין מימון עירוני לשלב התכנון וקידום התב"ע, לשלב הביצוע על ידי יזם בתנאי מכרז. כך, התושבים יכולים ליהנות ממסלול בטוח, שקוף ואמין. היזמים מציעים הצעות למכרז על בסיס סל הזכויות שאושר בתב"ע, המאפשר וודאות תכנונית ליזמים ולתושבים".
התושבים יבחרו את ההצעה המתאימה להם ביותר
לפי התוכנית היזמים מתחרים ביניהם על ההצעות מול התושבים, והתושבים הם אלו אשר בוחרים את ההצעה המתאימה להם ביותר, בליווי הבית להתחדשות עירונית בעזרה ובצרון. גם לאחר בחירת היזם וחיבורו לתושבים, הבית להתחדשות עירונית ממשיך ללוות את דיירי המתחם בזמן ביצוע הפרויקט, האכלוס ועד תום שנת הבדק.
בימים אלו מפורסמת להתנגדויות התכנית הראשונה במודל זה ברחוב לה-גוורדיה 35-45. במקביל לפרסום להתנגדויות, פורסם מכרז ליזמים שירצו להציע הצעות לביצוע הפרויקט.
בהתאם למדיניות התכנונית לשכונת יד אליהו, הרואה ברחוב לה גווארדיה עורק חיים מרכזי בשכונה, התכנית מייצרת דופן מסחרית וקולונדה לרחוב בקומת הקרקע, ומעליה מבני מגורים בני 7.5 קומות. בחזית לרחוב ווינגייט התכנית מאפשרת מבנים של 6.5 קומות ומגדל בן 14.5 קומות מעל קומת קרקע מסחרית בצומת הרחובות לה גווארדיה ויגאל אלון.
בהיבט התנועתי, התכנית מרחיבה את רחוב לה גוורדיה תוך הסדרת התנועה, באמצעות תוספת מסלול אופנים והרחבת המדרכה לאורך הרחוב. בנוסף, התכנית קובעת שטחי ציבור מגוננים ומשמעותיים בלב הפרויקט לרווחת הדיירים תוך שמירה על מעברים וקישוריות לטובת הולכי הרגל. כמו כן, התכנית קובעת שטחים ציבוריים בנויים אשר ישמשו לשירותים מוניציפאליים הנדרשים לטובת תושבי השכונה והעיר.
"תושבי תל אביב מוזמנים לקדם פרויקטים"
חבר המועצה תא"ל במיל' רועי אלקבץ, יו"ר הועדה להתחדשות עירונית: "התחדשות עירונית היא סם חייה של העיר תל אביב-יפו בעתיד הנראה לעין, והיא בראש וראשונה סיפור של אנשים וקהילות ולאור תובנה זו מקודמים עשרות פרוייקטים ברחבי העיר".
אדריכל גיליה ברגר קוליץ, סמנכ"לית להתחדשות עירונית בחברת עזרה ובצרון ציינה כי, "למרות שהתכנית מקודמת במימון עירוני, הגשתה לוועדה המקומית מסתמכת על חתימות בעלי הנכסים במתחם בדומה לפרויקטים יזמיים אחרים.
"חברת עזרה ובצרון והבית להתחדשות עירונית קיימו ומקיימים תהליכי עומק של שיתוף הכוללים: פגישות אישיות, מפגשים פתוחים לציבור הרחב, מפגשים תקופתיים עם הנציגויות, מפגשי בניינים ושילוב בעלי דירות בצוותי התכנון.
"כלל המפגשים תועדו, הועברו למשתתפים ואף הועלו לדף הפרויקט באתר האינטרנט של עזרה ובצרון. לאורך כל הפרויקט מתקיים קשר אישי הדוק בין מנהלי קשרי הדיירים של הפרויקט לבין בעלי הדירות במתחם, והפרויקט מלווה על ידי יועץ חברתי".
ברגר קוליץ הוסיפה כי "אנו מזמינים את תושבי תל אביב שמבקשים לקדם פרויקט פינוי-בינוי באזורם לפנות אלינו, נשמח לקדם פרויקטים נוספים במסלול זה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
14.אפליה בין מתחמים?????מוני ט. 19/11/2021 13:44הגב לתגובה זו0 0לא ייתכן שבצד האחד של לה גארדיה - 35-45, יקבלו תמורה של 70מ"ר לדירה ואילו בדירות שבבניינים מעבר לכביש - 36-46, 25מ"ר בלבד. אין סיבה הגיונית, ראויה, או סבירה שתצדיק אפליה שכזאת!!! אם חשוב לעירייה לממש את התכנית במתחמים האלה - עליה לייצר שוויון מוחלט בתמורות לשני המתחמים.סגור
-
13.450 דיירים בדרך השלום חתמו עם חברות ותקועיםתושבת 23/12/2019 19:32הגב לתגובה זו3 0ומעכבים להם את ההתקדמות כי זה לא מקודם עם עזרה וביצרוןסגור
-
12.ומה התוספת שיקבלו התושבים?אבי 23/12/2019 07:30הגב לתגובה זו3 012 מר עלובים?סגור
-
11.צפיפות נוראית, בכיה לדורותמיכל 23/12/2019 00:15הגב לתגובה זו3 0יוזם גורם לצפיפות נוראית, מזעזעסגור
-
10.דרום מזרח העירישראל 22/12/2019 21:03הגב לתגובה זו2 1מעניין למה ראש ממשל תל אביב לא עושה פינוי ביוני בדרום מזרח תל אביב מדובר על "רובע9" לפי תוכניות העיר 20 שנה ממתינים לפינוי בינוי בנינים בני 70 שנה ללא ממדים מערכת ביוב קורסת בנינים ללא ארקות לפי חברת חשמל פשוט פצצה מתקתקת לדעתי ראש ממשלת תלאביב פוחד להציף את תל אביב בדירות כי מחירי הדירות הצפון העיר ירדו מתחם דפנה בצפון היר תוך 3 שנים עשו שם פינוי בינוי ומדובר על אותם דירות שאלתי למה כן בצפון ולא בדרוםסגור
- טען עוד
-
9.עדיף על הקומבינטוריםטוב מאד 22/12/2019 20:01הגב לתגובה זו3 0רק כךסגור
-
8.לה גרדיה היא לא ממש דרום יותר מרכז דרום העירשגיא 22/12/2019 17:04הגב לתגובה זו4 0והכביש יהיה קטן מלהכיל בניני ענקסגור
-
7.אני משקיע בקרית חיים מערבית (ל"ת)מיכל .ש 22/12/2019 16:10הגב לתגובה זו1 0סגור
-
6.קהילת לודג' הדר יוסף הבאה בתור ?חזי 22/12/2019 15:49הגב לתגובה זו0 1היגיע הזמן שהעירייה תיכנס גם לפרויקט הזה התקוע כבר 25 שנה ע'יי חברת מטרופולין.סגור
-
5.מעניין כמה תעלה דירה שם? (ל"ת)מחירים 22/12/2019 14:22הגב לתגובה זו1 1סגור
-
30000 שח למר (ל"ת)אבי 23/12/2019 07:28הגב לתגובה זו0 1סגור
-
4.פינוי בינויאריק 22/12/2019 12:34הגב לתגובה זו1 1מצויין הגיע הזמן להרוס את כל הבנינים האלה רק שירחיבו גם את הכבישסגור
-
3.בירושליםחבל 22/12/2019 11:39הגב לתגובה זו4 1אין מנכל כמו בתל אביבסגור
-
2.כל הכבוד לחולדאי למתכננים וכל המבצעים-כבוד גדול לנו..! (ל"ת)עמי, תושב יד אליהו 22/12/2019 11:36הגב לתגובה זו5 1סגור
-
1.ת"א זה פקק אחד גדול (ל"ת)ראובן 22/12/2019 11:27הגב לתגובה זו4 1סגור
-
אז אמרת (ל"ת)בוקר 22/12/2019 12:54הגב לתגובה זו0 2סגור