פעם אחת ולתמיד: שכירות או רכישת דירה?

האם עדיף לגור בשכירות או לקחת משכנתא? מה עושים עם הכסף הפנוי ומה יקרה לכסף שלכם בכל אחת מהחלופות אחרי 30 שנה?
 | 

שוק הדירות בארץ ממשיך לרתוח. הישראלים לקחו רק בחודש מאי משכנתאות בהיקף של תשעה וחצי מיליארד שקלים. שיא של כל הזמנים. טירוף מוחלט.

על פי כל תחשיב כלכלי עדיף בכלל לגור בשכירות מאשר לקנות דירה. זה זול יותר, משאיר לכם כסף פנוי לדברים אחרים (למשל להשקעות) וגם - פחות מסוכן מאשר לשים את כל הביצים בסל אחד, או בדירה אחת.

וגם, חשוב להזכיר - מחירי הדיור, גם בישראל, לא תמיד עולים. במשך עשור - עד אלפיים ושבע המחירים כאן ירדו בעשרים וחמישה אחוזים, אבל מי זוכר? זו היסטוריה.

ההחזר על המשכנתא? פי 2 ממה שלקחתם
כשאתם קונים דירה כדאי שתדעו שאתם צפויים להחזיר לבנק כמעט פי שניים על המשכנתא שתיקחו. למשל, אם לקחתם משכנתא של תשע מאות אלף שקל למשך עשרים וחמש שנה, אתם תשלמו לבנק כמיליון ושמונה מאות אלף שקלים לאורך חיי המשכנתא. כלומר יוצא שתפנקו את הבנק בהכנסה קבועה של ששת אלפים שקל כל חודש, כשעל אותה דירה תשלמו שכירות זולה בהרבה. ואחר כך ישראלים עוד אומרים שלשלם שכר דירה זה לזרוק את הכסף לפח.

כשאתם משלמים משכנתא - דירה היא התחייבות, לא ממש נכס
למעשה כל עוד אתם משלמים משכנתא, רכישת דירה היא התחייבות שלכם לבנק ולא ממש נכס. ועדיין החלום הגדול של כל הישראלים הוא לקנות דירה. למה? ככה. לשבעים אחוז מאזרחי ישראל יש דירות, אולי כי זה נותן תחושה של הישג בחיים ויציבות, אולי זה סמל סטטוס. בכל מקרה - כלכלי זה לא. בעולם מבינים את זה ויש מדינות, כמו גרמניה, שבה רק כארבעים אחוזים מהתושבים רוכשים דירות. גם במדינות נוספות כמו יפן, צרפת, צ'כיה, דנמרק, שבדיה, הולנד, פינלנד ועוד, אנשים פחות רוכשים דירות מאשר בישראל.

עשרים וחמש שנה הם המון זמן בכל מובן. בזמן הזה אפשר לחסוך את הכסף, להשקיע אותו ולהגדיל את ההון העצמי ולהתקדם לקראת המטרות הכלכליות שלכם. אבל אתם יודעים מה היתרון הכי גדול של מגורים בשכירות? מי שישקיע את החסכונות שלו לאורך 30 שנה ויותר בשוק ההון, לא ייבהל מהנפילות שמתרחשות בשווקים פעם בכמה שנים, יסתכל על הסטטיסטיקה ארוכת הטווח ויהיה מוכן להתאזר בסבלנות – סביר שייהנה מתשואה של כשבעה אחוז בשנה. נטו. לא מאמינים? מדדי הדגל של שוק ההון הישראלי עשו את זה וגם השוק האמריקאי עשה את זה.

אז בשורה התחתונה, ההבדל הוא ברור: אם תגורו בשכירות, אחרי 30 שנה כנראה שתוכלו גם לקנות את הדירה שתמיד חלמתם עליה וגם יישאר לכם כסף פנוי בצד להשקיע ולהגדיל את ההון שלכם. מצד שני, אם תקנו דירה כל הכסף שלכם יהיה תקוע באותם ארבעה קירות במשך כל השנים - ד"ש לבנק.


להרחבה עם פירוט נתונים - לחצו כאן

תגובות לכתבה(139):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 95.
    אם יש לי את המליונים להשקיע בבורסה לא לוקח משכנתא , אז (ל"ת)
    ארי 09/07/2021 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הפוך, אם היו לי המיליונים, הייתי גר בשכירות.
    שגיא 11/07/2021 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירה למגורים בעלות של 2 מיליון תחסוך לבעל הדירה שכירות בסך 60k בשנה. כ 3אחוז משווי הדירה. תשואה של 2 מיליון בשוק ההון במסלול מנייתי תניב בממוצע 140k כ 7 אחוז. כמובן שאם תמשוך משם רק את ה 60k לטובת השכירות ההון יגדל ואיתו גם התשואה השנתית. כיוון שאצל רובינו ההון ההתחלתי נמוך ייקח הרבה זמן עד שהתשואה השנתית שלו תתחיל להתחרות עם הוצאות השכירות ולכן בטווח הקצר נראה לנו שעדיף לקנות דירה.
    סגור
  • 94.
    מחיר הדיור עלו ב11 הש האחרונות בשוויץ וגרמניה-35%=בישרא
    כותבי תרחישים 09/07/2021 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשווייץ גרמני ואוסטריה ב 35%= בישרא==אל----ב 125%- לפי הנגידה הנל עקב הוראה והונאה שלטונית- בחסות הנגיד מצריך וועדת חקירה אל תגידו לא ידענו
    סגור
  • 93.
    הוא רק שוכח שלא הכל זה כלכלה
    1 08/07/2021 23:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש גם רווח פונקציונאלי ברכישת דרה א. לא תלוי בקפריזות של המשכיר ב. נכס שהשאר לילדים. ג. בבית שלך זה הרגשה האחרת מבית מושכר. ד. לא צריך כל שני וחמישי לעבור דירה ןיש עוד הרבה יתרונות פונקציונליים ולא רק גרידה כלכליים
    סגור
  • 92.
    עצת אחיתופל של אידיוט! תגור אתה בשכירות כל ימי חייך! (ל"ת)
    זהירות 08/07/2021 20:15
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • טען עוד
  • 91.
    לא מדויק
    טל 07/07/2021 21:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכותרת שמחזירים לבנק כמעט פי שניים על המשכנתא ממש לא נכונה, זה אולי המקרה הכי קיצוני וגרוע של משכנתא כאשר אתה מגיע בלי בכלל הון עצמי. אני מכיר דוגמאות של החזר של כ15% נוספים על המשכנתא.
    סגור
  • 90.
    לא יודע איך הגעת להחזר של 1.8 ההחזר על 900 אלף יהיה 1.2
    מוריס 07/07/2021 17:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בערך 25 אחוז יותר מערך המשכנתא.
    סגור
  • אפילו פחות ל25 שנה בריבית ממוצעת של 3 זה 1,300,000
    איש חכם 07/07/2021 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ל20 שנה זה פחות מ1,200,00
    סגור
  • 89.
    קצת התבלבלתם !!!!
    יוסלה 07/07/2021 17:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכתב יוצא מתוך הנחה שיש השקעות מוצלחות בלבד ולא מבין שיש נפילות בבורסה ( ראה ויסות הבנקים ) ויש נוכלים בשיטת מיידוף שצצים כל שני וחמישי וכך האדם המצוי מאבד את חסכונותיו ולכן עדיף שיקנה דירה וימנע ממעבר דירה בכל כמה שנים ולבסוף ישאר עם דירה ולא יצטרך בעת זיקנתו לדאוג לקורת גג .
    סגור
  • אפילו אם הכתב צודק....
    איש חכם 07/07/2021 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשאתה מגיע ליועץ השקעות... הוא מציע לך למתן סיכונים. בקיצור אין על השקעה בדירה
    סגור
  • 88.
    הלו?
    מדד המעוף בישראל תקוע 10 שנים!!!!רווחי ההון על גיר 07/07/2021 14:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדד המעוף בישראל תקוע 10 שנים!!!!רווחי ההון על גירות באזורים מבוקשים עלו כפליים ממד המעוף אז על איזה תחשיב אתה מדבר רק אם השקעת בsnp היה לך יתרון יש עוד לקחת בחשבון שהשכירות בישראל לא קבועה בנוסף על הוצאות נוספות שהם עליך וגם היכולת לחסוך לפי הספר לא קיימת במציאות אם תיקח זוג בישראל אחרי 30שנה ותשווה זה שקנה נשאר עם נכס שעלה יותר מהחזר משכנתא והשני ששכר נשאר בלי חיסכון ובלי דירה אילן הם העובדות בחורציק החיים זה לא excl
    סגור
  • 87.
    מאמר פשטני וגם לא מדויק!
    מרסלו 07/07/2021 10:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אכן יש מצבים בהם רכישת דירה "יקרה" בה התשואה עליה היא נמוכה במיוחד (בעיקר מתשואה משכ"ד) כנראה בחישוב לתקופה ארוכה, שכ"דהיה עדיף על רכישה של אותו נכס.. המאמר בכל זאת, חייב גם להתייחס לתקופות קצרות שונות, הרי מי שהשקיע בנדל"ן למגורים לפני כ-12 שנה כמעט בכל מקום בישראל, מעבר לתשואה הנמוכה יחסית משכ"ד, הכפיל ואפילו שלשל את ההשקעה (הנוכי דוגמה לכך). ויש הביט נוסף שכותב המאמר לא מתייחס והוא מה שמכונה ניהול הכסף. בקרב רוב המשפחות בישראל, אותו סכום תאורטי שאותן משפחות היו יכולות לחסוך בעקבות בחירתן לפנות למסלול ההשכרה במקום למסלול רכישת נכס, בסבירות גדולה שהיה הולך לגידול הצריכה ולא לחיסכון.
    סגור
  • 86.
    יש עוד גורם שלא נלקח בחשבון
    אייל 07/07/2021 08:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלא הכל רק כסף, שאתה שוכר דירה אתה בעצם השקעה של מישהו אחר, שעלול לסגור עליך פוזיציה, לי אין כסף לקנות ופעם בשנתיים שלוש אני מוצא את עצמי עובר דירה בעל כורחי (ולפעמים גם עיר לצערי), עם כל הבלגן הכרוך בזה (עם ילדים זה עוד יותר מורכב וקשה). אם היה לי כסף הייתי קונה, רק בשביל היציבות
    סגור
  • מי מפריע לך לקנות?
    איש חכם 07/07/2021 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קנה דירה בפריפריה עם הלוואות
    סגור
  • 85.
    לא
    מאיר 06/07/2021 19:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשקוש משפחה 4 נפשות עם 18000 ,הכנסות מעט מאוד חיסכון אם בכלל יש6000 לבנק,12000 עם זה חייבים לחיות,בסוף התקופה הבית שלך.
    סגור
  • 84.
    אין לך מושג
    אדי 06/07/2021 18:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לקחתי משכנתא ל-15 שנה בשנת 2008 והחזרתי סה"כ 1.15 מהסכום המקורי. החזרתי את המשכנתא אחרי 12 שנים.
    סגור
  • 83.
    כל עוד הריביות נמוכות זה ימשיך לתדלק את הביקושים לדירות
    המגיב 06/07/2021 17:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ריביות נמוכות הון עצמי נמוך הגשמה עצמית להיות בעל הבית של דירתך של רכושך, העסקה הגדולה לרוב הציבור זו דירה בבעלותם כאשר העתיד הרחוק לפי מחקרים מראים שיהיה מחסור בקרקעות באזורי ביקוש ובכך יהיה מחסור בדירות. לפי דעתי בלבד.
    סגור
  • 82.
    כמה oversights
    מישהו 06/07/2021 16:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נתחיל בזה שאנשים מסביב שגרים בשכירות משלמים סכום דומה מאד לזה שאני משלם על המשכנתא ולהבדיל המשכירות שתימשך כל החיים, משכנתא נגמרת. יש פה הנחות סמויות: 1. שכולם יודעים ומתמצאים בתחומי ההשקעות. 2. שאנשים יודעים לחסוך. משכנתא היא נטל ועובדה מוגמרת ברגע שלוקחים אותה. ההנחה שכסף שהיה נחסך בגלל ששוכרים ולא קונים (למרות ששכירות היא לא בהכרח זולה יותר כלל אבל נניח) היא לא סבירה במיוחד.
    סגור
  • 81.
    היעד הבא קרית חיים ליד הים רח שדרות דגניה
    אילנה 06/07/2021 12:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מדוח ההתחדשות העירונית לשנת 2020 שפורסם לאחרונה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עולה, כי חיפה היא העיר המובילה בארץ במספר יחידות הדיור החדשות בתוכניות מתאר שכונתיות. על פי הדוח, עיריית חיפה מקדמת 32,342 יחידות דיור בתוכניות מתאר שכונתיות להתחדשות שכונות החוף: נווה דוד, שער העלייה, עין הים, קרית שפרינצק, רמת שאול וקרית חיים מערבית
    סגור
  • כבר 10 שנים "הדבר הבא" (ל"ת)
    איש חכם 07/07/2021 01:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 80.
    המתמטיקה נורא פשוטה
    אברהם קרן 06/07/2021 10:10
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ברכישת דירה, גם אם יקח 30 שנה לסיום המשכנתא, מה שתשאיר לילדים הוא הדירה. בשכירות, גם אם יקח נצח, מה שתשאיר לילדים הוא כלום.
    סגור
  • לא נכון
    עידו 06/07/2021 15:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם השקעת את הכסף בחוכמה, התשואה שתעשה תיהיה שווה יותר מהדירה שתוריש
    סגור
  • וגם תבזבז אותו יותר מהר (ל"ת)
    1 08/07/2021 23:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 79.
    כתבה מטעה עם דוגמאות ...
    מנטליסטית 06/07/2021 02:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ניתן לרכוש דירה בפריפריה אשקלון , טבריה במחירים בין 600000 ל480 בטבריה עם עצמי של 300000 ומשכנתאות קטנה ל10 שנים כיסיתי הדירה הושכרה במחיר מצויין נשאר עודף ...
    סגור
  • 78.
    כשמחירי הדירות ירדו גם הבורסה ירדה!
    ציפי 06/07/2021 01:59
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חישוב מתמטי אמין מראה הפוך. 30 שנה ראשונות אתה משלם יותר על המשכנתא מאשר שכירות (וגר בבית שלך) אבל אחרי 30 שנה אתה משוחרר מתשלום עבור קורת גג עד סוף ימיך! כשתש כוחך יש לך בין מליון עד 5 מליון ביד!!! לעומת זאת אם שילמת שכירות אתה ממשיך להשתעבד כל חייך לשכירות למשך 30 שנה נוספות.
    סגור
  • 77.
    תנאי הקבלה להיות כתב כלכלי בביזפורטל: תעודת זהות. (ל"ת)
    WTF 06/07/2021 00:36
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 76.
    שטויות במיץ עגבניות ! (ל"ת)
    ליאור 06/07/2021 00:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 75.
    משכנתא/שכירות
    שביט 05/07/2021 22:06
    הגב לתגובה זו
    3 3
    למי שלוקח משכנתא עד 50 אחוז מערך הדירה שווה לירכוש ומי שלוח משכנתא יותר מ50 אחוז שווה להשכיר ,,כל אחד לגופו אבל ממש לא נכון להשקיע תכסף בבורסה זה הימור הרבה יותר מסוכן מנדלן
    סגור
  • 74.
    דירה ראשונה אין מיסוי תיק השקעות 25% מס
    המגיב 05/07/2021 21:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אין ספק דירה ראשונה לקיחת ריבית למשכנתא נמוכה היסטורית אין מס כמו תיק השקעות 25% מס, להשכיר דירה לעבור כל תקופה להחליף שכונה עיר בתי ספר כתובת חדשה טרטור לא קטן שמתחיל כל פעם מחדש והעלאת מחיר המשכיר לפי ביקוש והיצע בקיצור כל אחד לפי מצבו הפיננסי האישי יעשה מה שיותר טוב בשבילו לפי דעתי בלבד
    סגור
  • בדירה שניה או שלישית וכו' יש מס של 10% (ל"ת)
    איש חכם 07/07/2021 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 73.
    בואו נחשב ביחד
    איש חכם 05/07/2021 21:07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אז נגיד שבא לכם דירה ברמת גן של 3 חדרים בערך 1,800,000 נגיד שתוכלו להשיג משכנתא (או כל הלוואה אחרת) על כל הסכום במשך 20 שנה תשלמו בערך 8,500 ש"ח לחודש. סבירות גבוהה שאז הדירה תהיה גם שווה פי 2 או יותר. ואחרי 20 שנה תוכלו לעשות מה שבא לכם עם 8500 ש"ח פנויים כל חודש, למשך עוד 40 שנה שתחיו (או יותר) עכשיו נגידשלא קניתם דירה. שילמתם 5000 ש"ח בחודש (או קצת יותר) יש לכם אומנם 3000 ש"ח פנויים במשך 20 שנה, שהם 720,000 ש"ח. מה תעשו איתם עכשיו ???? אגב הסבירות שמחיר השכירות יעלה עוד ועוד ועוד.... כך שבסוף תשלמו כמו במשכנתא רק תישארו אחרי 20 שנה בלי כלום. החשבון הזה נכון שבעתיים בפריפריה כשהדירות זולות יותר בהשוואה לשכירות הגבוהה. בקיצור אולי הכתבה הזו נכונה למקומות בחו"ל לא בארץ ואם כבר עצה טובה, לכו תיקנו שתי דירות בפריפריה, ובשכירות תגורו במרכז. ככה תרוויחו משני הכיוונים
    סגור
  • אם ה 720 אלף היו מושקעים במניות (ל"ת)
    היה לך הרבה יותרבסוף 06/07/2021 22:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ממש לא!!! רק אחרי 20 שנה יש לך 720,000.
    איש חכם 07/07/2021 21:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והדירה שלך תהיה שווה 3,000,000 אז מה שווה יותר????
    סגור
  • טעות
    שגיא 08/07/2021 07:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני אני אזרום עם הנתונים שלך רק יותר מציאותי: 1.8 מיליון מחיר דירה. הון עצמי נידרש 25% = 450,000 ש"ח. משכנתא - 1.35 מיליון. החזר משכנתא כ 6700 ל 20 שנה. האופציה השנייה שכירות ב 5000 ש"ח ופתיחת פוליסת חיסכון להשקעה במסלול מנייתי (תשואה ממוצעת כיום עומדת על כ 7% ריאלי.) בפוליסה יהיו 450,000 ש"ח + הפקדה חודשית של 1000 ש"ח כדיי לשמור על שיוויון בהוצאה מול המסלול עם המשכנתא. אחרי 20 שנה יהיה לך בקופה 2.3 מיליון. כמובן שהנחנו שהריביות במשק לא עלו (יגדיל את המשכנתא), ושכירות לא עלתה (תגדיל את ההוצאה של המשקיע), ושווי הנכס לא עלה (יגדיל את התשואה של רוכש הדירה). והנחנו שההון העצמי הוא רק 25%. ככל שההון העצמי גדול יותר ככה הרווח משוק ההון גדל לטובת המשקיע. בקיצור יש הרבה משתנים שמשפעים על הכדאיות הכלכלית מבלי להתייחס להיבט של הנוחות וההיבט הפסיכולוגי..
    סגור
  • =יש אימרה שאומרת=היה=שני המערכות ממונפות-
    כותבי תרחישים 09/07/2021 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחסור הדיור=בהוראה מכוונת ונומק:בנימוק ::::-דאגה לעמיד הבנקי הדגש הנוכחי===זהב=== אל תגידו לא ידענו
    סגור
  • סוף מעשה במחשבה תחילה""
    היועץ 06/07/2021 19:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כלל אצבע בהבנת שוק הנדל"ן: אם תשלום המשכנתא גבוה יותר משכר הדירה המקובל באזור אז פשוט לנטוש את רעיון הקניה...
    סגור
  • הגזמת... גם אם המשכנתא קצת יותר זו עיסקה טובה (ל"ת)
    איש חכם 07/07/2021 01:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 72.
    כתבה מטעה מאוד
    דן 05/07/2021 21:06
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שטויות
    סגור
  • נכון. לכתב הזה אין מושג.
    אדי 06/07/2021 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואים שהוא לא יודע בכלל מה מחיר המשכנתא. משתמש במספרים שהיו נכונים לפני 20 שנה.
    סגור
  • 71.
    כמה שגיאות בכתבה אחת!
    אחד מהתחום 05/07/2021 19:55
    הגב לתגובה זו
    3 3
    הרבה זמן לא ראיתי כתבה עם כל כך שגיאות כלכליות ורעיוניות... כמעט כל נתון בכתבה שגוי. מתחיל בזה שהריביות בשפל כך שתחזירו לבנק חצי ממה שנכתב. מה קורה עם מחיר הדירה עוד 30 שנה? לא הכפיל את עצמו? מה עם עניין פסיכולוגי שקשה מאוד לשים כסף בצד אם לא חייבים... אני יכול להמשיך עוד הרבה אבל נראה לי שדי מובן מה הולך פה.... ??
    סגור
  • 70.
    "איזהו החכם הרואה את הנולד"
    "היועץ" 05/07/2021 18:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכתבה משקפת מציאות שקשה לנו לעכל אותה...אבל הי א ממחישה את האמת...בכל העולם רוב הציבור מתגורר בשכירות ואפילו עשירי העולם (ראה אילון מאסק)...הדור הצעיר חייב להפעיל לחץ על הממשלה שתבנה דיור להשכרה ולהיגמל מהמרוץ אחר דירה. תחשבו: 30 שנה הדירה היא לא שלכם היא של הבנק...לא תפרעו את המשכנתא אתם מפונים מהדירה...מפסגת שנותי(75שמהם כ-30 שנים הייתי יועץ מורשה בשוק ההון)דעתי חד משמעית!!! תעזבו את המיתו לתתס שמניב רווחי עתק לקבלנים, למערכת הבנקאות, הביטוח ולבעלי ענין נוספים ותחיו את המציאות...ישנן מיגוון אופציות לחיים טובים ומאושרים...
    סגור
  • 69.
    לצעירים
    זאנו 05/07/2021 16:52
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רק אם אתם מקובעים כלומר מרובעים תקנו דירה אבל אם תשכרו דירה ולא תשתעבדו תוכלו בכל מועד נוח להתקפל מכאן ולבנות לכם עתיד נורמלי במדינה מערבית כל שהיא ובהצלחה לכם
    סגור
  • 68.
    דירה זאת לא השקעה
    ... 05/07/2021 16:34
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יש נוחות בדירה שאני הבעלים שלה. גם אם יש לזה עלות...
    סגור
  • 67.
    ברור רכישה חד משמעית
    אורהק 05/07/2021 15:33
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אני אישית רכשתי בית לפני 10 שנים שהיום הבית שווה פי שתיים תאר לך שהייתי שוכרת אותו ומשלמת כ4500 לחודש למשך 10 שנים הייתי מפסידה כ540000 שח לא רק דהייתי מפסידה 750 אלףשח במשך עשר שנים על עלות כם הייתי מפסידה על שכירות 540 אלף דח זאת אומרת סהכ הייתי מפסידה 1290000 אז מה יותר משתלם ?
    סגור
  • חישוב לא נכון
    .. 05/07/2021 16:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תשואה נטו של 7 אחוז מכפילה את הסכום ב 10 שנים .. ה 10 שנים האחרונות היו חריגות. בדרכ מחירי הדירות לא מכפילים את עצמם אבל שוק ההון כן...
    סגור
  • "איזהו החכם הרואה את הנולד"
    "היועץ" 05/07/2021 18:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רוצה לחדד את תגובתך לכתוב...כמו רוכשי דירות רבים שאינם לוקחים בתחשיב את הרבית על המשכנתא אינם מבינים שהריבית בחזקת תקופת הפרעון מעלות את סך ההשקעה שלהם בכמעט 100%ולפעמים יותר אם ניקח כהנחת עבודה התפרצות אינפלציונית...בכל העולם זה ידוע וחשוב להתעמק ולהבין שקיימות חלופות דיור וגם אפיקי השקעה לעודפי הכנסה...
    סגור
  • אז רוצי ותרכשי בית נוסף - בטוח תרוויחי (ל"ת)
    עתיד ורוד 05/07/2021 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 66.
    לשלם שכירות 30 שנה ובסוף להשאר בלי כלום
    השאלה היא מה עדיף 05/07/2021 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    או לשלם משכנתא ואחרי 30 שנה הדירה שלך אנחנו רחוקים שנות אור מאירופה דם ניתן לשכור דירות במחירים סבירים בישראל הכל יקר הכל!!!! אוכל דיור ארנונה חשמל גז אל תבלבלו את המוח - עדיף לקנות דירה מאשר לשלם שכירות ולהישאר בלי כלום הרי ברור שאי אפשר לשלם שכירות ולחסוך - זה פשוט בלתי אפשרי בארץ
    סגור
  • 65.
    ניתוח חלקי ולא מייצג - איפה השכירות זולה מהמשכנתא?
    השוקע 05/07/2021 14:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    קישקוש כזה של הנחות יסוד לא שמעת כבר הרבה זמן. קחו את הכסף שלסכתם על השכירות ותשקיעו בבורסה, איזה כסף בדיוק?? אתה חיי בישראל או על כוכב נוגה??? השכירות כיום הדביקה את מחיר המשכנתא באיזורים המבוקשים, לא תמצא דירות של פחות מ6 אלף במרכז. ואם התרחקת מהעבודה - אז תצטרך 2 מכוניות, זמן לפקקים שעולים יותר מהמשכנתא. התחשיב שלך המקרה הטוב לוקה בחסר ובמקרה הרע הוא פשוט הטעייה מקוממת ולא נכונה. אל כל נתון שהבאת, אני יכול להביא לך כמה נתנים נגדיים הרבה יותר מוכחים. עדיף שלא תעלו ניתוחים לוקים בחסר כאלו
    סגור
  • אם אתה מביא 25 אחוז מההון
    אנונימי 05/07/2021 18:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אז השכירות יותר זולה מהדירה.
    סגור
  • 64.
    רעיון אחר
    בדוי 05/07/2021 14:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אמר שאני חייב לקחת משכנתא? מן הסתם שיותר זול לשכור דירה אבל מה הרווחתי מזה? אחרי 25 שנה אני עדיין צריך מקום לגור בו. לא כולם יחזיקו מעמד להשקיע זה לא כזה פשוט ולא כזה ורוד התיכנון שלי ספציפית זה למצוא מגורים אלטרנטיביים עד שיהיה לי מספיק הון דרך השקעות בלי לזרוק את הכסף לבעלי הדירות
    סגור
  • 63.
    נסיון שלנו
    א.א. 05/07/2021 14:27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ב-2005 התחתנו ושכרנו דירה בה אנו גרים עד כה. חסכנו כחצי מיליון ש"ח שזה מחיר הדירה ב-2005. אבל אנו ב-2021 והדירה עולה כבר מיליון 700 אלף ש"ח. עכשיו לוקחים משכנתא מעל מיליון ש"ח... זה השיעור שקיבלנו.
    סגור
  • הוא לא מתכוון לחסכון...
    פיקו פארד 05/07/2021 18:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה שהצלחת לחסוך חצי מיליון שקל, זה מצויין. אבל הוא אומר שאם היית משקיע את הכסף שלך בשוק ההון, היית יכול להרוויח בגדול, על פני רכישת דירה, כלומר להמשיך ולגור בשכירות. למרות יוקר המחיה, אני בכל זאת חושב שלשכור דירה, נכון יותר כלכלית...וזה גם מה שאני עושה.
    סגור
  • ואת מאמינה שהמחירים ישלשו שוב
    בעל דירה 05/07/2021 18:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בטווח של 15 שנה?דירה של חצי מיליון הפכה ל 1.7Mמה השלב הבא?בדירה תעלה 5M או השכר יעלה או שלא סביר שיקרה.
    סגור
  • 62.
    שטויות
    לת 05/07/2021 13:16
    הגב לתגובה זו
    3 3
    איך לחסוך כסף של הרכישה, אם אתה משלם אותו בכלל לשכירות ממש טפשות מה שכתוב פה
    סגור
  • ההון העצמי נשאר אצלך מיצקה (ל"ת)
    מיחחחא 12/07/2021 00:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 61.
    מחלוקת ביישום בין מחוקרי מימון
    דוד 05/07/2021 12:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למדתי מימון אצל שני ד"ר (כיום פרופ') למימון. התיאוריה מוכיחה ששכירות עדיפה, בכפוף לתנאי אי וודאות. בפועל, אחד רכש וילה ביישוב בנגב והשני שוכר במרכז. אצל האחד הפסיכולוגיה והרעיה קבעו
    סגור
  • 60.
    הניתוח של נתנאל נכון מאד. כל הכבוד!
    ישראל מזומן 05/07/2021 12:43
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ניתוח מדוייק, מקצועי ומפורט של נתנאל. לכל המלעיזים: אני גם עשיתי כך, ויכול להעיד שהרווחתי בגדול, ואני חופשי מבסוט ומאושר בלי בנקים מאיימים ומשכנתות מטורפות וסיוטים על הראש. כי הכסף שלכם הוא שלכם בלבד. לא של הבנק ולא של אף אחד אחר. לא נוח לכם בדירתכם היום? אין בעיה קמים ועוזבים לאן שבא. "דונט וורי בי האפי". המזומן הוא המלך.
    סגור
  • שכירות יקרה
    אור 06/07/2021 19:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין מה שכתבת אשמח להסבר אני שוכרת דירה בת 4 חדרים שעלותה החודשית 3900 אם אקח משכנתא ל30 שנה אחזיר פחות מהסכום הזה כל חודש איך בשכירות כזו כשהכל יקר ניתן לחסוך בצד בנתיבי השקעות ללונג ראן צריך תקציב של 2000 לפחות
    סגור
  • שטויות
    ציפי 06/07/2021 01:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה חופש? אתה לא משלם שכירות על הקורת גג שלך? גם דירה אפשר לעבור
    סגור
  • 59.
    במציאות אחרת כל הכתבה הזאת הייתה נכונה
    מישהי 05/07/2021 12:11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אבל שוק השכירות פרוץ לגמרי,מעלים מתי שרוצים מסיימים חוזים מתי שרוצים אז במציאות אחרת היית צודק
    סגור
  • 58.
    התשובה הנכונה היא כנראה כל מקרה לגופו
    מני 05/07/2021 12:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לכל אחד הכנסה אחרת, משפחה אחרת ותנאי פתיחה שונים.התשובה היא אינדיווידואלית ולא חד משעמית.על פי הנתונים של רוב השוק (שכר חציוני של 7800 ומחיר דירה ממוצע של מעל מיליון שח) לא כדאי לרוב משקי הבית לקנות דירה מבחינה כלכלית.קנית דירה לרוב היא השקעה רגשית פחות כלכלית ברוב המקרים.
    סגור
  • 57.
    בחיים צריך להנות.חובות רק מקראות אותם
    שמיל 05/07/2021 11:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עובד בהי טק בשכירות קניתי 3 בתים על דונם בחו'ל יש כסף בבנק .כאן החיים יקרים מאוד.
    סגור
  • 56.
    אין לך מושג
    אא 05/07/2021 11:42
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ממש לא נכון אתה למבין כלום מהחיים
    סגור
  • 55.
    ליצן, תחזור לקרקס (ל"ת)
    מדראנו 05/07/2021 11:31
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 54.
    רק דירה !!! לברוח מהבורסה... זה שקר..... (ל"ת)
    בני 05/07/2021 10:54
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור
  • 53.
    עקיצה מעצבנת
    אביעד 05/07/2021 10:18
    הגב לתגובה זו
    14 1
    צודק ב-100%. אני גר בדירה משלי . יש לי 2 ילדים בוגרים ואיני מעודד אותם לרכוש דירה. הם גרים בשכירות ומאושרים. לכל אחד מהם יש הון עצמי שמושקע בשוק ההון ועד עתה (לאחר כ-5 שנים) כל אחד מהם הגדיל את הונו ב-30%. בישראל כולם נוהגים כעדר נבער ואצים טסים לשקוע בחוב אסטרונומי לכל שארית חייהם. הבנקים והקבלנים חוגגים ומצחקקים כל הדרך לחשבון מנופח. עם של דיבילים !!
    סגור
  • "איזהו החכם הרואה את הנולד"
    "היועץ" 07/07/2021 21:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התגובה שלך ממש לעניין, אתה מתנהל עם הגיון כלכלי בריא...מפיסגת שנותי(75) כיועץ מורשה בשוק ההון(30 שנים) אני מחזק את החינוך הפיננסי שאתה מנחיל לילדך. דרכך אינה רווחת בקרב כלל הציבור אבל היא הדרך הנכונה.
    סגור
  • גם מחירי הדירות עלו ב30% (ל"ת)
    ציפי 06/07/2021 01:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 52.
    עוד מילדות הבנתי את זה, ולכן היום יש לי עשרות מיליונים
    אסף 05/07/2021 09:25
    הגב לתגובה זו
    9 1
    בבנק. ואני עדיין שוכר. וגם צוחק (בלב) על כל אותם עניים שמשועבדים למשכנתא וחושבים שהם טייקונים כי יש להם איזו דירה מתפוררת, אבל חיים בדוחק.
    סגור
  • "איזהו החכם הרואה את הנולד"
    "היועץ" 06/07/2021 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגישה שלך נכונה, אתה חושב ראלית ולא הוזה הזיות...הכסף הוא החבר הטוב ביותר של המשקיע...אם אתה מבין ומכיר אלטרנטיבות אז פעילות יצירתית על ציר הזמן תוכיח לך שהשמים הם לא הגבול...
    סגור
  • 51.
    איזה שורה תחתונה שגויה יש לכותב
    רועי 05/07/2021 09:25
    הגב לתגובה זו
    2 5
    אם תמתינו 30 שנה גם ערכו של הכסף המועט ששמרתם ירד וגם תפסידו תשואה על הנכס שיכולתם לרכוש וגם מחיר הדיור יעלה משמעותית ותישארו בלי דירה. טוב שהכותב כתב "כנראה תוכלו לרכוש..." כנראה שלא.
    סגור
  • החלופה היא לא להשכיב את הכף בבנק
    דוד 05/07/2021 12:04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אלא להשקיע אותו.לפחות תקרא לפני שאתה מגיב
    סגור
  • 50.
    ×¢×?×?
    אנ×?× ×?מ×? 05/07/2021 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ×?×?ר×?×?×?×?מ×?מ×?×?
    סגור
  • 49.
    אם תשכרו דירה זה לא "פעם אחת ולתמיד"... (ל"ת)
    רועי 05/07/2021 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    כלל אצבע
    קוף שמבין 05/07/2021 09:19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם יש כתבה שהכותרת שלה "פעם אחת ותמיד, מה עדיף" . (ומסתכמת בסרטון של 5 דקות) או שאין תשובה חד משמעית, או שהתשובה חובבנית ומגמתית. פה לצורך העניין יש תשובה חד משמעית של מה עדיף, תבינו לבד את איכות התוכן.
    סגור
  • לפי כל מחקר כלכלי לאורך זמן
    אנונימי 05/07/2021 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף שכירות מקניה, כמובן שרק אם אתה משקיע במדדים ולא מוציא את הכסף וכמובן לא מדובר על נוחות
    סגור
  • 47.
    עוד מילדות הבנתי את זה, ולכן היום יש לי עשרות מיליונים
    אסף 05/07/2021 09:18
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בבנק. ואני עדיין שוכר. וגם צוחק (בלב) על כל אותם עניים שמשועבדים למשכנתא וחושבים שהם טייקונים כי יש להם איזו דירה מתפוררת, אבל חיים בדוחק.
    סגור
  • 46.
    כמה טמטום בכתבה אחת
    שיר 05/07/2021 09:09
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אם תגורו בשכירות, אתם לא תחסכו את הכסף, אתם תשלמו אותו לבעל הדירה. מה יקרה בעוד שלושים שנה? תמשיכו לגור בשכירות, ולא יהיה לכם נכס ביד. ומה יהיה עם זה שקנה דירה בגיל 30? הוא כבר יגור בדירה משלו עד סוף ימיו, כשאתם תמשיכו להתגלגל משכר דירה לשכר דירה. אתם תעברו דירה כל שנתיים שלוש בממוצע. אתם תשלמו למתווך, אתם תשלמו גם למוביל, אתם תאבדו ימי עבודה על המעבר: אריזה וסידור הדירה החדשה, תשלמו גם על צביעת הדירה שאתם מפנים, תריבו מיליון פעם עם בעלי בית קמצנים על תיקונים הכרחיים. אף פעם לא תרגישו ממש בבית. אם לא יהיה לכן כסף לשלם שכר דירה, בעל הבית יוציא אתכם מהר מאד. אבח בדירה משלכם תוכלו לדחות את תשלומי המשכנתא או להקטין אותם לתקופה מסויימת. ומה יקרה כשתזדקנו? אם קניתם דירה ותצטרכו דיור מוגן או סיעודי, תוכלו למכור אותה ולממן. אם שמעתם לכתב החכם כאן, אתם תיפלו על ילדיכם. ומה יקרה אחרי מותכם : זה שקנה דירה, דירתו תימכר והכסף יחולק בין ילדיו ויספק להם משענת. זה שלא קנה דירה, סביר להניח שלא יותיר אחריו ירושה בעלת משמעות כספית. וככה מעמיקים את הפערים החברתיים.
    סגור
  • 45.
    יש לי דירה, לא הייתי מגיע עם המלצות אכיתופל אלו
    רוני 05/07/2021 08:53
    הגב לתגובה זו
    9 4
    יש לי דירה בשווי של יותר מ 3.5 מיליון שח. השתדרגתי פעמיים. אם מחלקים את שווי הדירה ל25 שנה זה יותר משכרי.
    סגור
  • 44.
    .
    הכל נכון, חוץ מ 05/07/2021 08:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    דבר אחד, שאחרי 25 או 30 שנים של תשלום משכנתה, הדירה נשארת שלי, בעוד שבשכירות אתה ממשיך לשלם עד סוף ימיך... וגם הנתון של תשלום פי 2 לבנק הוא אינו מדויק
    סגור
  • 43.
    קניית דירה עדיפה כל עוד יהיה מחסור בקרקעות לבניה.
    המגיב 05/07/2021 08:39
    הגב לתגובה זו
    5 3
    התחייבות לקניית דירה יש בה גם דרך לחסכון לטווח ארוך,ההיסטוריה בארצנו מספרת המחירים עלו שימשיכו לעלות לטווח הארוך, לדעתי בלבד.
    סגור
  • שיקול מעניין, אך רוב הזמן לא נכון (ל"ת)
    ישראל מזומן 05/07/2021 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    למה לזלזל בקוראים?
    סהר 05/07/2021 08:22
    הגב לתגובה זו
    12 2
    למה לא לעשות השוואה להלוואה בתנאים נורמליים? (שלא נדבר על תנאים טובים).. תמיד בכל המאמרים האלה הדוגמה תהיה הלוואה ל 30 שנים בריבית גבוהה (החזר פי 2??) ז"א שההנחה שלך בכתיבת הכתבה היא שהקורא הוא מטומטם כלכלית, ולא יודע לקחת הלוואה "סטנדרטית". אז למה לעזאזל אתה מציע לו לפנות לשוק ההון?
    סגור
  • 41.
    שכירות או קניה
    ציון 05/07/2021 08:14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אין לך מושג בכלכלה לצערי אתה מטעה את הדור הצעיר שכירות= משכנתא בסוף התהליך נשאר עם אפס גדול
    סגור
  • 40.
    נושא מורכב, כתבה שיטחית.
    שגיא 05/07/2021 07:54
    הגב לתגובה זו
    33 1
    גם אם רוצים להתייחס לעולם כעולם מתמטי, ומתעלמים מהעובדה שבישראל אין שכירות לטווח ארוך. ומתעלמים מהצורך בייציבות כשאתה מגדל ילדים הרי אי אפשר כל שנה שנתיים לנתק אותם מהמסגרות. עדיין חסר נתונים. ולזרוק שהחזר משכנתא זה כפול מהקרן זו שטות שלא מגובה בכלום. איפה נוסחאות? איפה חישובים? מה ההנחות שנילקחו לטובת העניין. בקיצור נראה כמו כתבת דעה לפי תחושת בטן.
    סגור
  • 39.
    ניתוח שגוי מאוד!!!
    מאיר 05/07/2021 07:41
    הגב לתגובה זו
    13 2
    אני קניתי דירה לפני שש שנים ב1.100.000 ומכרתי ב1.750.000 לפני הקנייה הייתי עם הון עצמי של 300.000 ואחרי המכירה נשארתי ביד עם מעל מליון אחרי שכיסיתי את המשכנתא. זו ההשקעה הכי טובה שעשיתי! אני לא רואה שמחירי הדירות ירדו... כך שההשקעה הכימטוסה זה לקיות דירה למגורים עם יחידה להשכרה. גם אם המשכנתא תהיה גבוהה... תעשו את החשבון בעצמכם...
    סגור
  • אני קניתי מניית אפל ב2008 ב2 דולר ומכרתי ב700 דולר, על מאה אלף שקל הון עצמי עשיתי 35 מליון, מה זה מלמד אותנו, אלף שכל אחד יכול לספר סיפורים, ב) מה שהיה בעבר לא אומר שזה מה שיהיה בעתיד. (ל"ת)
    אנונימי 05/07/2021 12:21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 38.
    כתבה שייעודה כיוון אחד-השקעות בבורסה!
    דרור ג. 05/07/2021 07:35
    הגב לתגובה זו
    9 1
    בית שלך=יציבות ושקט נפשי.
    סגור
  • 37.
    איזה קשקוש...
    י6 05/07/2021 07:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כתבה חובבנית ואני אסביר. למעןנהאמת איןמלי סבלנות לטפשים
    סגור
  • 36.
    סוף סוף קם מישהו ואומר את האמת
    עמית 05/07/2021 07:29
    הגב לתגובה זו
    10 6
    דירה זו ההשקעה הכי גרועה שיש
    סגור
  • 35.
    אלה שטויות
    סינדרלה 05/07/2021 07:24
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בכל מקרה סכום קבוע יורד על דיור כל חודש כשקונים דירה מתישהו מפסיקים לשלם כי התשלומים נגמרים הדברים בשכירות הם ממשיכים לרדת עד המוות כי צריך לגור איפשהו הסכום התיאורטי שחוסכים על הריבית לא באמת קיים הוא הוצאת דיור קבועה לכל החיים. רק שעם בית משלך אתה לא מתעסק עם בעלי בית לא מתקנים , עם עליית מחירים פסיכית ( איפה שאני גרה מחירי השכירות קפצו ב1000 שח בשנה האחרונה פסיכי לחלוטין)
    סגור
  • 34.
    אינטרסים....
    טל 05/07/2021 07:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש לי תחושה שלכותב הכתבה יש כמה דירות להשכרה ;)
    סגור
  • 33.
    זה לא הסבר כלכלי זה קשקוש
    אבנר 05/07/2021 07:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אין מילה על רבית שזה מחיר הכסף
    סגור
  • 32.
    כנראה הכתב הוא בעל דירה להשקעה
    תמיר 05/07/2021 07:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נתונים לא הגיוניים ומופרזים . כנראה שאין לו משכנתא אני לקחתי מהבנק 900 אלף מחזיר 4500 בחודש , בסוף אשלם סביב 1.2 מליון ולא כפול אותה דירה כמו שלי לשכירות לא הייתה זולה משמעותית ולא היה נשאר לי כסף לחסכונות בקיצור כתבה חסרת אחריות
    סגור
  • 31.
    חברים, אין חכם כבעל ניסיון, ומניסיוני אני מדבר ואומר
    Sassi6 05/07/2021 07:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אז ככה, בזמן עתיד נדע אם נתנאל צדק, או טעה, ובכל זאת, מניסיוני אני אומר, שהשקעה בדירה הייתה טובה לפני פיצוץ בועת הדוט.קום, וגם לפני משבר הסב-פריים, אבל אחרי הפיצוצים הנ"ל, ואחרי צלילת הקורונה במרץ 2020, היה צריך לאסוף את המניות מהרצפה כדי להגדיל את כמות הכסף לדירה טובה יותר, בהצלחה
    סגור
  • 30.
    נתנאל שאפו על הכתבה
    מוטי חיפה 05/07/2021 05:33
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אתה צודק והמגיבים טועים. מספרים לא משקרים.
    סגור
  • המספרים לא אבל נתנאל כן (ל"ת)
    קוקו 05/07/2021 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 29.
    לא בטוח כלל וכלל
    רון 05/07/2021 04:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכותב טוען ששכירות עולה "הרבה פחות" מ-6,000 שקל משכנתא לחודש. בירושלים, מקום שאני דר בו, 6,000 שקל שכירות לחודש ,הינו סביר ובקומות טובים באמת , יותר יקר. דבר נוסף, הכותב טוען שיש אפשרות סבירה , שהשקעת הכסף הנותר בבורסה תניב כמעט בודאות 7% לשנה. לא בטוח כלל. במקומות כמו ביפן הבורסה נפלה לפני עשרות שנים, ובקושי עלתה בשנים האחרונות. טבע האדם שבזמן מפולת, כאשר הוא רואה הפסדים עצומים כל יום, הוא ימלט על נפשו כל עוד הוא יכול, וימכור בהפסד(אם השקיע את הרוב במניות). אז הוא ייצא קירח מכאן ומכאן. גם אין דירה, וגם זורק כסף לפח, ואני מכיר לצערי אנשים מסוג זה. הם צריכים להיות בעלי עצבים חזקים מאד, כדי לא למכור במפולת, שבשנים החרונות מתרגשת עלינו בתכיפות.
    סגור
  • 28.
    כתבה מגמתית
    רוני 05/07/2021 04:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה לא נכון מה שאתה כותב חבל להטעות קודם כל לא משלמים פי 2 על משכנתה על 900 אלף לא מחזירים 1.8 מליון ל25 שנה אלה 440אלף ואים תיקח 900 ל15 שנים תחזיר1.1 מליון .לקחתי השבוע 800אלף בהחזר של 5050 לחודש בריבית של 1.9% קבוע והחצי השני פריים מינוס20 יוצא שהבק לוקח חזרה 109 אלף רווח הבית ישלם את עצמו ואחרי 15 שנים יש לי בית שווה 2.5 מיליון שאני שמתי 500 אלף מזומן ועוד 800 אלף משכתה פלוס150 אלף רווח לבנק במיקרה הגרוע ביותראני מרווח1.1 מליון שח ל15 שנה .אתה נותן נתונים מטעים
    סגור
  • אתה יודע גם אולי איזה מספרים יצאו בלוטו
    רואה נסתרות 05/07/2021 20:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחחחח עוד 15 שנה 2.5 מיליון. מתי תבינו שאי אפשר על פי תשואות עבר לחשב תשואות עתיד
    סגור
  • 27.
    האם לקנות דירה או להשכיר
    רוני אלקיס 05/07/2021 01:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היועץ לא אינו מחשב את זמן סיום המשכנתא ותוחלת החיים של לוקח המשכנתא כלומר עד גיל 84,נניח שסיים את המשכנת בגיל 55 =29 כפול 4000 שווה 1392000
    סגור
  • 26.
    לפטר את הכתב
    אנונמי 05/07/2021 01:09
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כתבה מאוד שיטחית ולא מדוייקת לא משקפת את המציאות הרבה זמן לא נתקלתי בכתבה כזו גרועה.
    סגור
  • 25.
    שטחי ומלא בשגיאות
    דודי 04/07/2021 23:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפני שאתה יוצא עם כזאת כותר לך תבדוק את הנתונים ובראשם ריבית המשכנתאות.
    סגור
  • 24.
    כלכלן אתה לא........
    שטויות 04/07/2021 22:54
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מי שמשכיר דירה במשך 30 שנים בשכר דירה של 5000 ₪ משלם לאורך השנים 1,800,000כסף שהלך לפחמי שקנה דירה ב-1,200,000 יחזיר לבנק בריביות של היום כ-1,800,000 ₪זה ששכר דירה נשאר אחרי 30 שנה עם שום דבר בידזה שרכש דירה ב-1,200,000 ₪ שילם אותו סכום כמו זה ששכר דירה אבל נשאר ביד עם נכסשסביר להניח שאחרי 30 שנה שווה יותר מ-1,800,000 ששולמו על הדירה כולל הריבית על המשכנתא
    סגור
  • 23.
    תקשיבו...אתם מתקלקלים
    ירון 04/07/2021 21:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וחבל
    סגור
  • 22.
    רדוד מאוד ולא מתאים לאתר שמתיימר להיות אתר כלכלי (ל"ת)
    א 04/07/2021 20:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 21.
    כן אבל
    לירן 04/07/2021 20:02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מה קורה אחרי 25 שנה? בשכירות ממשיכים לשלם 5 אלף ממוצע עד שמתים. צריך לקחת את בחשבון
    סגור
  • 20.
    ממש לא מקבל את הניתוח הכלכלי
    יוסי - מומחה נדל"ן 04/07/2021 20:02
    הגב לתגובה זו
    10 4
    נתנאל אריאל יקירי...אמרת: "אם תגורו בשכירות, אחרי 30 שנה כנראה שתוכלו גם לקנות את הדירה שתמיד חלמתם עליה וגם יישאר לכם כסף פנוי בצד להשקיע ולהגדיל את ההון שלכם. מצד שני, אם תקנו דירה כל הכסף שלכם יהיה תקוע באותם ארבעה קירות במשך כל השנים - ד"ש לבנק" מדינת ישראל היא לא גרמניה ! ולא דומה לאץ מדינה בארופה יש לנו מבנה דמוגרפי יחודי ! יש נו ארץ קטנטנה ! יש לנו ממשלות שנופלות כל שנתיים ....בקיצור במקום לשלם 4500 שח לשכירות כל חודש, עדיף לקנות דירה שערכה רק יעלה...למרות המלחמות ! למרות המחאות! גם אם תהיה ירידה היא תהיה זמנית ותראה מה קרה מחודש פברואר...טרוף...עליית ערך שלא תקבל בשום השקעה אחרת ובטח תפסיד אם אתה בשכירות
    סגור
  • 19.
    הסבר מאוד פשוט למה ישראלים היסטרים על דירה
    אזרח 04/07/2021 19:58
    הגב לתגובה זו
    17 2
    גברים קונים דירה רק משום שהאשה לוחצת. למה האשה לוחצת כי היא יודעת שלא יפנו אןתה משם לעולם תמיד יזרקו את הגבר לרחוב. זה ההסבר למי שלא מבין. המלצה לגברים פשוט על תיתחתנו תיחיו בשכירות עם הסכם ממון חשבונות נפרדים. אם אתם ממש רוצים לישון טוב בלילה תוציאו את הכסף מפמיניטסן = ישראל
    סגור
  • 18.
    האם גם אתה גר בשכירות?חחחח (ל"ת)
    יוסי 04/07/2021 19:57
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 17.
    אכן
    רענני ותיק 04/07/2021 19:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בנוסף ליתרונות הגדולים שיש בשכירות על פני קנייה שצוינו לעיל: זה אמנם קצת לא נוח לעבור דירה מדי כמה שנים, אך יש בכך גם יתרונות רבים. זוג צעיר, יכול להתחיל עם שכירת דירה קטנה, ובהדרגה להגדיל את את הדירה שהוא שוכר. בקנייה, הזוג נכנס כבר מהתחלה להתחייבות על דירה שעלולה להיות גדולה ויקרה מדי, אולי באזור שלא יתאים לו בעתיד., ואין לו הגמישות הזאת., בקניית דירה יש הוצאות נוספות, כמס רכישה, תיקונים ושיפוצים, הוצאות נלוות למשכנתא וכו'. שכירות היא גם פתרון טוב לזוג שהזדקן, כאשר הילדים כבר יצאו מהבית. במקום להשאר תקוע עם דירה גדולה , סמקום שאולי אינו מתאים כבר, הם יכולים לבחור בין אופציות שונו.
    סגור
  • 16.
    חרטטן בגרוש אתה- שאלוהים יעזור לך (ל"ת)
    פנק אות 04/07/2021 19:09
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • גם לך נשמה שיעזור לך להיפתר מהדירה שתרצה למכור
    גדי 05/07/2021 07:34
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כאשר הריבית תעלה לא תצליח למכור גם לא ב15% פחות
    סגור
  • 15.
    לקנות דירה זה כמו
    אנונימי 04/07/2021 19:08
    הגב לתגובה זו
    11 3
    לקנות מכונית חדשה, לא כלכלי אבל נותן שקט ונוחות, למי שאין איזה מליון שקל בצד או משכורת של 30 בחודש שלא יקנה מכונית חדשה זה מותרות שלא כדאי ולמי שאין איזה 4 מליון שקל בצד או משכורת של 80 אלף שלא יקנה דירה זה סתם סיכון מיותר.
    סגור
  • זה איבוד ממון. ערכה יורד בחדות עם הזמן. דירה בד"כ עולה
    מכונית זאת לא השקעה. 05/07/2021 06:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ובמדינתנו הקטנטונת עולה חזק מאד. האוכלוסיה גדלה בקצב מהיר מאד (2% לשנה!!)ועם עליה מחו"ל, והשקעות של יהודים מחו"ל, שרק הולכות ומתגברות, מחירי הדירות ימשיכו לעלות בשנים הקרובות. שוק ההון, במיוחד בארץ, הוא תנודתי מאד, ויש מקרים כמו ביפן, שמחירי המניות חזרו למחירם המקורי, רק כעבור 20 שנה. נכון שהיו תקופות שמחירי הדירות ירדו, אבל במקומות טובים, הם כמעט ולא ירדו. השקעה בדירה שניה, יתכן ולא כדאית, אבל לא תמיד. ניתן להשכירה, וברוב הזמן היא גם עולה במחיר.
    סגור
  • למי שאין הון עצמי גבוהה
    אנונימי 05/07/2021 12:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ו/או משכורות גבוהות לא יכול להמר על כסף שאין לו שדירות תמיד יעלו כי הביקוש גובר על ההיצע ועוד סיפורים, בסופו של דבר אנחנו לא יודעים מה צופה העתיד ובמקרה של ירידות או פיטורין או מחלה, אותו אדם או זוג צעיר יהרוס את העתיד שלו.
    סגור
  • 14.
    אלוקים ישמור איזו שטות כתבת
    אתה הזוי אחי 04/07/2021 19:08
    הגב לתגובה זו
    31 6
    גם בריבית קבועה לא צמודה - ההחזר על משכנתא של 900 אלף שח בריבית הוא 400 אלף שח - על פני 25 שנה מדובר ב1500 שקל בחודש פלוס מינוס שהולך לבנק. כל השאר הולך לכיסוי הקרן - כלומר לכיס שלך. חסכון של בין 4 ל 5 אלף שקל לכל הפחות מדי חודש. תוסיף לכאן את עליית מחיר הנכס ב25 שנים וקיבלת את ההשקעה החכמה ביותר שניתן לעשות. נתנאל - אתה פשוט הזוי, מאיפה הבאת את החישוב המגוחך שלך...
    סגור
  • חחח אין ריביות יותר
    דורון 05/07/2021 07:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השוק לא יוכל להחזיר יותר אלה מחירים הגבוהים האלה. מי שלא מוכר בחודשים הקרובים את הנכס יצטער על זה
    סגור
  • 13.
    שכחת לציין שהרוכש גם מפסיד הכנסה על ההון שהוא משקיע. (ל"ת)
    מתמטיקאי-1 04/07/2021 18:35
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 12.
    הצעת ייעול לייעוץ
    אנונימי 04/07/2021 18:33
    הגב לתגובה זו
    11 2
    קנו דירה ישנה מחיר נמוך מהשוק.מכרו את הדירה אחרי 5 שנים ברווח.התקדמו להשקעה הבאה. אחרי 30 שנה תהיה לכם דירה או דירות וכסף לבלות.תרוויחו יותר
    סגור
  • 11.
    חושם
    אנונימי 04/07/2021 18:29
    הגב לתגובה זו
    13 2
    ויכוח עתיק יומין עם מסקנות שתמיד מוטות לכיוון שאליו מכוון כותב המאמר. בתור אחד שגר בשכירות כל חייו אני חושב שזו טעות כי: 1. למעטים מאוד עצבי ברזל שיכולים לשים את כל הכסף בשוק ההון ולשאת נפילות בשוק כל פעם מחדש. 2. מי שקנה דירה ב 2008 עשה את עסקת חייו 3. מי שיש לו אשה יודע שקשה לעמוד בלחץ שלה 4. אי אפשר להזיז ילדים כל פעם שבעל בית כזה או אחר צריך את הדירה לילדה שלו וכאלה...
    סגור
  • 10.
    נכון אבל ...
    פיני 04/07/2021 18:22
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כמה אנשים ממוצעים יודעים להשקיע בשוק ההון ? מה יקרה אם כשתצטרך את הכסף השקעת בבורסה היתה בדיוק מפולת ? וכן בדירה שקנית סביר שערכה יהיה יותר מכפול לפחות לפי השנים האחרונות , ואישית אני משקיע בבורסה כבר שנים רבות בעיקר במניות כולל במסלולי קופות הגמל ולמרות גיל גבוה יחסית היום (70) , אבל רוב החברים שלי פוחדים מהבורסה ,לא יעמדו בלחץ המפולת ועדיף לרוב שתהיה להם דירה , נדל״ן שיכול לשמש אותם לעת זיקנה וכירושה ,זה המצב בארץ.
    סגור
  • תתפלא גבר, אנשים כבר משקיעים שנים בשוק ההון
    עממיקו 05/07/2021 07:39
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מי שרוכש נכס עושה את טעות חייו
    סגור
  • 9.
    פשוט לא נכון
    נדלניסט 04/07/2021 18:16
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שמעתי כבר הרבה השוואות מטומטמות בין רכישת דירה לשכירות אבל זאת באמת קיצונית.א. אחרי 30 שני גם בחלופה של משכנתא יהיה לך את ההון לדירה- תהיה לך דירה.ב. לא נלקח בחשבון המינוף. השקעה בדירה עם הון עצמי של 25% משמע שאם שוק הדיור עלה ב5%. בעל הדירה הרוויח 20%.בשוק ההון לא ניתן להשקיע בקלות ובסכומים גבוהים עם מינוף
    סגור
  • נכון מאוד. פרימדת הנדלן לא תחזור עוד הרבה זמן. (ל"ת)
    ראילסט 05/07/2021 07:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    כתבה רדודה מאוד
    כחלון 04/07/2021 18:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא הכנסתם את שיקול עלות החוב שהיא הנמוכה ביותר בהיסטוריה, פסיכולוגיה שקשורה בהשקעות בשוק ההון (התנודתיות מביאה למימוש לא נכון בהרבה מקרים של ההשקעות תחת לחץ), אין התייחסות לנושא התקבולים מהשכירות אל מול ההוצאות, פחת וכו'. בנוסף לכך, עבור רבים מהצעירים מדובר בעסקה ממונפת מאוד (70 אחוז חוב) ולכן עליית מחירים בשוק הנדל"ן תשפיע עליהם הרבה יותר מהשקעה בשוק ההון. בקיצור לזוג צעיר שאינו פעיל בשוק ההון, עדיפה האפשרות של להתמנף ולרכוש דירה למגורים (לא להשקעה) אשר בטווח של 20-30 שנה, סטטיסטית תייצר עבורם יותר מאשר השקעה לא ממונפת במדד כלשהו בשוק ההון. בהצלחה
    סגור
  • הריבית תתחיל לעלות בקרוב
    ירון 05/07/2021 07:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תראה במו עינייך כמה המינוף שלך היה טעות
    סגור
  • 7.
    לא מעט טעויות
    יאיר 04/07/2021 18:13
    הגב לתגובה זו
    10 1
    1. מתעלם מכך ששוי הנכס עולה במהלך חיי המשכנתא. 2. מתעלם מכך שהריבית על משכנתא נמוכה מכל הלוואה אחרת כך שהתשואה האפקטיבית על הנכס (בנטרול הוצאות המימון) גבוהה מהתשואה האפקטיבית על ההון העצמי ברוב המוחלט של המקרים. 3. מתעלם מכך שיש פטור מהכנסה משכירות עד רף גבוה למדי, בעוד שבשוק ההון המס הוא מהשקל הראשון. 4. השקעה בנדלן היא יציבה וודאית יותר בהשוואה לשוק ההון שהוא תנודתי יותר, דבר שיש לו משמעות קריטית בגילאים מבוגרים יותר. 5. הניתוח מתעלם מכך שאפשר לקחת משכנתא בסכומים נמוכים למדי ואז הריבית קטנה בהתאם. 6. בקיצור, הנקודה העקרונית ראויה לדיון, אבל הניתוח דמגוגי ושטחי.
    סגור
  • אתה מתעלם מהמציאות וחושב שמדובר באקסיומות
    ירון 05/07/2021 07:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    1. ממש ללא עולה תמיד. תראה מה קרה בהרבה מדינות בהם המחיר התנתק מהמשכורות. 2. לא ישאר ככה לאורך זמןץ כבר היום רואים עלייה הריביות הראליות בשוק ההון. 3. הפטור הזה הוא עיוות מס שפועלים עכשיו לתקן. אבל אתה בטוח שלעלום חוסן. בהצלחה. 4. יציבה? ספא את זה לכל אלה שהפסידו בהשקעות נדלן. ראה את דוחות הכלכלנית הראשית באוצר. 5. חחח לכולם יש המון כסף בטח ;) אנשים לוקחים משכנתאות עתק. בקרוב האשליה הזאת תיגמר. 6. הניתוח לא דמגוגי אלא מציאות שאתה מסרב לראות.
    סגור
  • צודק אבל.
    ישראל 05/07/2021 01:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקשר לדירה להשקעה אתה צודק הכתבה היא על דירה למגורים
    סגור
  • 6.
    כמה מגמתיות בכתבה אחת?
    דור 04/07/2021 18:10
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מי שקצת מבין בפיננסים ומשכנתאות יודע שההחזרים שציינת לא קרובים למציאות. הרבה מההחזרים שאני מכיר הם 1.25-1.4 לכל שקל של הלוואה. ואישית אני בהחזר של 1.2. משמע על מיליון אחזיר 1.2 מיליון. מעט מאוד אנשים ישלמו פי 2 על המשכנתא.
    סגור
  • 5.
    ריבית משכנתא ממוצעת היום 2.5%!!
    וילס החזר של 1.3 04/07/2021 18:09
    הגב לתגובה זו
    10 1
    כלומר- מחזירים לבנק ריבית של 300,000 ש"ח על משכנתא של מיליון. ממש לא כפול! גם ריבית קבועה לא צמודה ניתנת היום ב 2.5% ריבית
    סגור
  • 2.5 אחוז ריביתל25 שנה זה 1.85
    מוטי חיפה 05/07/2021 05:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    1.025 ריבית שנתית בחזקת 25 שנה זה 1.853 כלומרהבנק מקבל ממך על כל שקל 85.3 אגורות.
    סגור
  • לך לללמוד לחשב החזר במקרה של משכנתא מחזירי ם מהתחלה
    צחי 05/07/2021 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן החשוב שלך לא נכון
    סגור
  • 4.
    בבורסה יש מס גבוה והמניות מתרסקות 50 % או יותר
    עדיף דירה 04/07/2021 18:08
    הגב לתגובה זו
    6 2
    נראה אותכם שוכרים דירה עם חשמל מסוכן . מעקה חלוד ושבור מטבח עם טפט במקום חרסינה. מקלחת שבורה צנרת חשמל גלויה בכל מקום עובש בארונות זה קרה לבן שלי כשהכל היה מוסתר מאחורי ריהוט כבד ובלוף . לא ראו את הליקויים . להשכיר דירה מישראלים זה כמו מהשטן . עדיף לגור בדירת חדר משלך ולא שכד מזבלונים. והכי טוב לגור בחו"ל ישראל זה לא מקום לא לקנות דירה ולא להשקיע בבורסה.
    סגור
  • 3.
    אמת, רק לא תוכלו לספר לחברים איזה נכס יש לכם... (ל"ת)
    דוד 04/07/2021 18:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    כמה טיפש צריך להיות כדי ךכתוב כל שנה שיא משכנתאות של כל הזמנים
    ניר 04/07/2021 18:04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הרי ברור שהשיא ישבר כל שנה כי כל שנה יש ריבוי טיבעי ודרישה טבעית ליותר דירות הביקוש לא נשאר על אותה כמות כל שנה הוא עולה ועולה בקצב שיתאים לצורך האוכלוסיה הגדלה
    סגור
  • 1.
    על זה נאמר
    bardaat 04/07/2021 17:56
    הגב לתגובה זו
    9 1
    קישקוש בלבוש
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות