המשכירים צודקים - שכר הדירה צריך לעלות; המדינה נלחמת במשקיעים, גרעה 23 אלף דירות משוק השכירות - והיא אשמה בעליית המחירים

העובדות - מחירי הנדל"ן בישראל טסו לשמיים אבל העלייה במחירי השכירות היתה נמוכה: הקמפיין נגד העלאת שכר הדירה וצעקת השוכרים הם קשקוש; יש עלייה בשכר דירה, אבל בשוליים, זה יתרחב - המשכירים רואים עליית ריבית, התייקרות במשכנתא, הם רוצים תשואה - ובצדק

 | 

מוקדם לקבוע האם מחירי הדירות (הנדל"ן למגורים) משנים כיוון והאם קצב עליית מחירי הדירות בישראל מתמתן, אבל הנתונים שפרסמה הלמ"ס מעודדים - העלייה האטה ל-15.4% לעומת עליה של 16.3% על פי נתוני החודש הקודם. במחירי השכירות היתה לכאורה הפתעה - עלייה קלה וזאת למרות הקמפיין הגדול נגד משכירי הדירות והצעקה על עלייה מטורפת בשכר הדירה. האמת שונה - העלייה קלה, אבל המשכירים אמורים לדרוש יותר. זו כלכלה פשוטה. משקיעי הנדל"ן רוצים לקבל תשואה, וכשהתשואה על השקעות סולידיות בבנק (אגרות חוב, מק"מ פיקדונות ועוד) עולה, במקביל לעליית הריבית, הם ירצו בהתאמה עליית תשואה בשכר הדירה. בינתיים זה לא מורגש, למרות הדרמה בעיתונים. 

אז מסתבר שאביגדור ליברמן, שר האוצר לא מנותק כמו שאמרו. הוא אמר שהעלייה נמוכה והנתונים תומכים בו. אבל, כן יש כבר משכירים שמעלים מחירים. זה היה בהמשך גורף יותר. מול המשכירים יש שוכרים זועמים. אנשים כועסים על בעלי הדירות שמעלים להם את מחירי השכירות באלפי שקלים לחודש. "איך זה יכול להיות" הם אומרים "שהמדינה לא מגנה עלינו מפני זה? איך יכול להיות שהמשכירים יכולים לעשות מה שבא להם? למה אף אחד לא עוצר את זה?".

כן גם אני גר בשכירות ואין לי דירה בבעלותי, אבל בכל זאת - אם נעצור רגע וננתח את הסיפור הזה מבחינה כלכלית, מה אתם רוצים ממשכירי הדירות? האם הם לא מרגישים בעצמם, ממש כמונו, השוכרים, את העלייה באינפלציה? האם היא מכבידה רק עליי ועליכם, אבל לא עליהם? ברור שכאשר המחירים במשק מזנקים גם בעלי הדירות לא רוצים להישאר מאחור ומעלים את מחירי השכירות. וכאמור - נקודת ההתייחסות שלהם היא הריבית, הריבית עולה ולכן הם אמורים לקבל תשואה גבוהה יותר בהתאמה, מה גם שחלקם הלא קטן בעצמם צריך לשלם את המשכנתאות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הריבית והאינפלציה יוצרים דרישה לעליית מחירים בכל מקום, גם בדירות, גם בשכר הדירה. האם אתם לא חושבים לבקש העלאה בשכר בגלל האינפלציה? האם אתם לא מנסים כל הזמן לשפר את התנאים האישיים שלכם בעבודה, בלימודים, במשפחה, ובכל מקום? למעשה, זו התנהגות אנושים טבעית ופשוטה. מי שלא נוהג כך הוא יוצא הדופן, לא אלה שנוהגים על פי מה שנראה להם כדי לקדם את עצמם בצורה הטובה ביותר בראייתם.

למה המשקיעים יכולים להרשות לעצמם להעלות את המחירים? - כי יש מחסור בדירות להשקעה, כי המדינה מגרשת את המשקיעים משוק הנדל"ן. אחר כך המחירים עולים, אבל הפוליטיקאים עושים קולות של טיפול בבעיה, ולא מבינים שהם עצמם יוצרים ומחריפים את הבעיה. חלם זה כאן.
הבעיה הבסיסית היא שאין מספיק דירות להשכרה בישראל. לכן הכח נמצא בידיים של משכירי הדירות (המשקיעים). יש עודף ביקוש של אנשים שרוצים לשכור דירות, ומנגד - מעט מדי אנשים שמשכירים דירות. כלומר, אין מספיק משקיעים בשוק הדירות בישראל. אם יהיו יותר משקיעי נדל"ן, יותר משכירי דירות, אז ההיצע יגדל והכח יעבור לידיים של שוכרי הדירות. המשקיעים ייאלצו להילחם יותר על ליבם של השוכרים, וזו הדרך להוריד את מחירי השכירות, לידיעתם של השרים אביגדור ליברמן, איילת שקד וזאב אלקין - שעושים הפוך: מעלים את המס על המשקיעים כדי לגרש אותם משוק הנדל"ן ובכך גורמים ויגרמו להתייקרות במחירי השכירות.
כדאי להכיר את המספרים: בגלל הפוליטיקאים שהעלו את מס הרכישה יצאו 23 אלף דירות משוק השכירות, כלומר היצע הדירות לשוכרים קטן. האם הפוליטיקאים יודו בטעות שלהם? כנראה שלא.

אגב, לכל המתלוננים על שכר הדירה - חשוב להדגיש שמחירי הדירות בעשור האחרון עלו בקצב גבוה בהרבה משכר הדירה. במילים פשוטות, אם היתה התאמה, שכר הדירה היה יותר מכפול. זה לא קרה בפועל בגלל שהריבית היתה נמוכה, המשכנתאות היו זולות, ומשכירי הדירות הסתפקו בתשואה יחסית נמוכה. עכשיו בשל עליית הריבית זה משתנה. 

פרופ' לכלכלה עומר מואב, כאן בראיון לביזפורטל מסביר את הטעות החמורה שעושה הממשלה בנושא המשקיעים: נגיד שיש שני אנשים שכל אחד מהם רוכש בנפרד 200 מטר של נדל"ן. האחד גר בדירה לבדו. הוא לא נחשב אויב הציבור, הוא לא משקיע נדל"ן, אותו לא צריך להוציא מהשוק. השני גר רק ב-50 מטר ואת שאר השטח הוא מחלק ל-3 דירות נוספות ומשכיר לאחרים. אבל השני נחשב ל'משקיע' ועליו מטילים מסים כבדים כדי לגרש אותו מהשוק. הוא אויב הציבור. מואב צועק שמדובר באבסורד. לדבריו, מה שצריך זה בכלל לעודד אנשים פרטיים לקנות דירות להשקעה ולא להוציא אותם מהשוק. ומה עושה הממשלה? את ההיפך - פוגעת בשוכרי הדירות, ואחר כך אל תתפלאו שאין מספיק דירות להשכרה בישראל והכח נמצא אצל המשכירים. בקיצור, אם אתם רוצים שמחירי השכירויות בישראל יירדו: שנו פאזה, תפסיקו להילחם במשקיעי הנדל"ן. להיפך - תעודדו אותם.

מילים אגב, לא עולות כסף, וכך גם הצעות. לאחרונה טען פרופ' מנואל טרכטנברג שבכלל צריך להעלות את מס הרכישה למשקיעים ל-20% וגם להגביל את העלאת שכר הדירה. טרכטנברג עצמו הודה שברור לא שזה לא יפתור את מצוקת הדיור אבל טען ש"במצב חירום נדרשים צעדים אגרסיביים". אלא שכדאי להזכיר שטרכטנברג הוא זה שעמד בראשות הוועדה שהמטרה שלה הייתה לפתור בדיוק את משבר הדיור לאחר מחאת האוהלים ב-2011. איך לומר בעדינות - הוא לא הצליח בכך. אז אולי עדיף שהוא לא ייתן עצות בנושא הזה?

בכמה עלו מחירי השכירות? על פי הלמ"ס, רק ב-0.2%. הרבה פחות מאשר מה שמדברים בציבור ובתקשורת
אבל יש נתון אחד שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הלמ"ס, שהציבור הישראלי לא מצליח להבין: מחירי השכירות בישראל עלו רק ב-0.2%, הרבה יותר נמוך מכל הכותרות הרועשות בתקופה האחרונה בתקשורת. הלמ"ס כמובן צודק. בראייה ארצית, זוהי העליה, והיא הרבה יותר מתונה מכל הדיבורים על אלה שהקפיצו להם את המחיר בחודשים האחרונים באלפי שקלים. 

אגב, צריך לומר את זה - מחירי השכירות בישראל ממש לא עלו הרבה  - צפו כאן בראיון בנושא. נכון, מחירי הנדל"ן טסו לשמיים ב-150%, כלומר המחיר של קניית דירה זינק (אגב, רק דומה לממוצע במדינות המפותחות בעולם. ממש לא יותר מכך. יש הרבה מדינות במצב גרוע יותר), אבל העלייה במחירי השכירות לאורך העשור הייתה הרבה יותר מתונה, ודומה לעליה בשיעור האינפלציה, כלומר כ-24% בלבד - אתם יכולים לחשב כאן בעצמכם.

איפה הטעות של הלמ"ס בכל זאת? בעיקר בהסברה לציבור מה המשמעות של הנתונים
רגע, אז מחירי השכירות לא עלו? בוודאי שכן. הנתון של הלמ"ס לוקח את כל השוק כמכלול. הציבור בטעות חושב שהלמ"ס בודק מה השינוי במחירים של שוכרים חדשים, אבל זה ממש לא מה שהוא עושה. הלמ"ס שואל 17 אלף משקי בית בישראל האם העלו להם את השכירות. אלא שברור שלא. 90% מהאנשים, כצפוי, לא נמצאים בדיוק עכשיו בזמן של סוף החוזה. רובם מתגוררים בדירה היום, מחר, בעוד שבוע, וגם בעוד חודש, שלושה חודשים וחצי שנה.

רק 10% (מתום 8% מחדשים את החוזה מול אותו משכיר) נמצאים בתקופה שהם צריכים לעבור דירה, בין אם לחתום על חוזה מול משכיר חדש, ובין אם להאריך את החוזה בדירה הקיימת שבה הם מתגוררים. לכן, כאשר הלמ"ס מחבר את הנתונים יחד, יוצא הנתון של עליה קלה ביותר של 0.2% בלבד, תוך הטייה חריפה לאותם 90% שממשיכים לגור בדירה והחוזה לא מסתיים, כך שאצלם לא השתנה המחיר כלל.

אם אתם רוצים לדעת מה קורה עכשיו בשוק, זה קל - פשוט תסתכלו בנתון הנוסף שצירפה הלמ"ס. צריך להסתכל על הנתון מה קרה אצל אלה שמחדשים חוזה ומה אצל אלה שבדיוק עוברים לשכירות בדירה אחרת. בלמ"ס יודעים לפלח את הנתונים ואומרים כי עבורם מחירי השכירות עלו ב-1% בערך. עבור שוכרים חדשים (כ-2% בלבד מהשוק) - שכר הדירה עלה ב-5%. אז הנה מצאנו את עליית המחירים האמיתית בשוק. 1% לאנשים שמאריכים את החוזה בדירה הקיימת ו-5% לאנשים שעוברים לדירה אחרת. ועליה של 5% היא כבר בהחלט משמעותית ולא ניתן להתעלם ממנה.

מדוע הבהלה הציבורית על עליית מחירי השכירויות? בלמ"ס מסבירים שמדובר בחוסר הבנה של הציבור, מה הלמ"ס מודדת: 
"העובדה ש-90% מאוכלוסיית השוכרים מצויה תחת חוזה, מידי חודש, ממתנת את השינויים במדד שכר הדירה הכולל גם את קבוצת מחדשי החוזה והשוכרים החדשים, שהן כ-10% אחוזים ממצבת השוכרים. עוד יצוין שמדד שכר הדירה איננו משקף את שיעור השינוי החודשי ברמת המחירים של שוק השכירות המופנה לשוכרים החדשים, או העוברים ממקום למקום, דבר שמביא לעיתים לבלבול בקרב הציבור ולתחושה שקיים פער ניכר בין נתוני הלמ"ס לבין נתונים המתפרסמים על ידי גורמים אחרים. עליות המחירים בחודש הנוכחי לקבוצה זו משתקפות גם במדד שכר הדירה לפי החשיבות היחסית שהיא קטנה מאוד, כאמור".

מה יעשו הפוליטיקאים?
אבל הבעיה, כרגיל, עשויה להיות הפוליטיקאים. אלה תמיד מחפשים את הפתרונות המהירים, קצרי הטווח, כדי לקצור את הרווח הפוליטי בבחירות הבאות. הם צריכים להראות שהם 'עושים משהו' ולכן הם עשויים להתפתות לתוכניות בעיתיות ומזיקות שנכשלו בכל מקום שבו הם נוסו בעולם - פיקוח שכר דירה. אסור לממשלות ללכת לכיוון הזה, מסביר פרופ' עומר מואב, שתוקף: "מדובר על פוליטיקאים פופוליסטיים, מזיקים, עצלנים, או נוכלים, שלא טרחו לקרוא את המחקרים".

את המשקיעים בנדל"ן הפוליטיקאים כבר הרחיקו מהשוק. האם הממשלה תמשיך לעשות שוב ושוב את אותן טעויות ולצפות לתוצאות שונות? איינשטיין כבר הגדיר את זה כטמטום. ובינתיים, הכח ימשיך להיות אצל המשכירים-המשקיעים בנדל"ן. ואת עליית מחירי השכירות נמשיך כולנו לשלם (כן, גם אני עצמי שמתגורר בשכירות).

תגובות לכתבה(120):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 89.
    ממש לא מדוייק
    אסי 25/06/2022 08:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    23 אלף הדירות שנגרעו משוק ההשכרה נקנו על ידי שוכרים פוטנציאלים שעברו צד. כלומר יש גם 23 אלף פחות שוכרים.
    סגור
  • 88.
    ופגיעה נוספת- המשקיעים מוציאים את הכסף לחו״ל (ל"ת)
    אנונימי 22/06/2022 23:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 87.
    מחירי הדירות ירדו וכך התשואה תעלה,ועדיין ממליצ לבדוק מה היתה תשואת שכד כשהריביות
    הגולש 22/06/2022 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהריביות היו גבוהות בהרבה
    סגור
  • 86.
    נראה שנדרש גילוי נאות (ל"ת)
    הגולש 22/06/2022 16:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 85.
    כשאחד בבנין מבקש מחיר גבוה ומצליח, כל הבנין מעלה המחיר
    מצליח בן מצליח 21/06/2022 18:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ואחרי הבנין, השכונה, האיזור, העיר
    סגור
  • טען עוד
  • 84.
    טוב
    שלומי 21/06/2022 18:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיעלו לפי כמה שעלה להם לא להקפיץ את המחיר בשלושים אחוז אני קורא לכל העם דעות כאלו אנחנו לא ניתן להם יד תעשו אל תציג לי מודעות של bizportal .יותר
    סגור
  • 83.
    חיפה הביקושים עולים לשכירות עוד זול (ל"ת)
    יוני 21/06/2022 05:14
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 82.
    נפלת בפח! מדד השכירות התעדכן במאי 90% עדיין ע החוזה ישן
    רק באוגוסט יעודכןשוב 21/06/2022 04:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חכה לאוגוסט מיחחחא!
    סגור
  • 81.
    בהשקעה יש סיכון, כל ילד יודע
    מתן 20/06/2022 23:44
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לקחתם סיכון מסויים כשהשקעתם בדירה. אתם לא רוצים לשאת בו אז אתם מגלגלים אותו אל השוכרים. אין פה צודקים או לא צודקים, יש רק ניהול סיכונים. וגם כאן, בהעלאת המחירים, יש סיכון - אתם חושבים שלא משנה איזו תווית מחיר תשימו על איזו דירה תקבלו מה אתם רוצים? נחכה ונראה. גם כאן, כמו תמיד, יש סיכון - הסיכון שאנשים לא יהיו מוכנים לתווית המחיר הזאת והדירה תשאר ריקה.
    סגור
  • כשיש סיכון גם התשואה עולה וגם שכר דירה עולה ובצדק (ל"ת)
    Hguy 22/06/2022 08:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 80.
    להגר מהמדינה! לצערי אין פה עתיד לילדינו. (ל"ת)
    בר 20/06/2022 22:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אז תביא ילד 1
    מורן בלבואה 21/06/2022 13:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא חייבים 4\5\6\7
    סגור
  • 79.
    אבל מיסתבר שש גם אנשים חושבים במדינה. חבל רק שהם
    לא להאמין 20/06/2022 21:49
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לא נמצאים בפוליטיקה...
    סגור
  • 78.
    שטויות
    444 20/06/2022 19:52
    הגב לתגובה זו
    5 10
    עדיף שיורידו את הכתבה הזאת ויפה שעה אחת קודם
    סגור
  • 77.
    גם המס על השכירות- משפיע על השכירות
    איציק 20/06/2022 19:36
    הגב לתגובה זו
    5 6
    כל העליות האלה באות בסופו של יום לידי ביטוי בגובה דמי השכירות...
    סגור
  • 76.
    כמה קשקוש
    אחד שמבין 20/06/2022 18:39
    הגב לתגובה זו
    3 4
    בכתבה אחת ... אם שכר הדירה עלה זה לא בהכרח חייב להיות בעלים שהוא משקיע... זה ששכר הדירה לא עלה בחלק מהמקומות זה אומר שפשוט יש חוזה ושהוא יסתיים השכר יעלה ... חסרות דירות בגלל שיש עיכובי מסירה רבים... האינטרס של הלמס הוא לשמור על נתוני אינפלציה נמוכים על מנת לא לייצר לחץ לפעול ועוד ועוד
    סגור
  • 75.
    הקפיטליזם...
    נועם 20/06/2022 18:04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מחק לכם את הערכים האנושיים הבסיסיים דוגמאת ערבות חברתית אנושיות וזכור מאיין באתה וכו' אל נא רפא נא להם
    סגור
  • לעבור למדינות לא קפיטליסטיות רק תקנה כרטיס הלוך בלבד (ל"ת)
    מוזמן 21/06/2022 12:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 74.
    מחירי השכירות
    חיים 20/06/2022 17:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשקיעים שוקעים עם עליית הריבית. זמן לא רב התשואה תהייה בבנק טובה יותר.
    סגור
  • 73.
    כדי להעריךעלייה, משווים שכד היום לעומת יוני שנה שעברה (ל"ת)
    וואו כמה שטויות 20/06/2022 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 72.
    לפי בניתוח הזה הנאסדק היה צריך לעלות בגלל הריבית שעלתה
    מנחםם 20/06/2022 16:07
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כי המשקיעים רוצים תשואה. מה לעשות שהוא איבד שליש
    סגור
  • לא הבנת... (ל"ת)
    אנונימי 20/06/2022 17:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 71.
    עיות של העיוות
    עומרי 20/06/2022 15:35
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כששוק הדיור מעוות עם מחירים מופרזים ומנוםחים , וזוג צעיר לא יכול לרכוש דירה (גם לא בסיוע הלוואת שיעבוד) , אז בעלי ההון רוכשים דירות במחירים מנופחים ומגלגלים את העיוות הזה על שוכרי הדירות... אם העיוות יתוקן , והמדינה תספק לאזרחי מוצר יסוד (קורת גג) במחיר שפוי ומפוקח , אז מן הסתם הביקוש לשכירות יירד (כי זוגות צעירים יהיו בעלי דירה) , ואז גובה הדכירות יירד ואס אולי בכלל לא יהיה כלכלי לרכוש דירה להשקעה... אבל כשמעוות כמוך דוגל בהעלאת מחיר השכירות והנצחת המצב המטורף הזה , אז אנחנו בבעיה נוספת
    סגור
  • בכמות נאותה. לא מספיק במחיר שפוי אבל זה קשור אחד בשני (ל"ת)
    Hguy 22/06/2022 08:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 70.
    שכר דירה
    שמואל 20/06/2022 15:11
    הגב לתגובה זו
    5 8
    אני פנסיונר בן 72, מאז היותי בן 32 התחלתי להשקיע בדירות על מנת להתבסס כמה שיותר. לא האמנתי בפנסיות או בשוק ההון, ורק התמקדתי ברכישת דירות, קטנות, זולות, ובאזור המרכז. עתה ב"ה אני קוטף את פירות חסכונותי. בשנים שחברי פוצצו בטיולים לחול וברכבים חדישים, אני השקעתי בנדלן. במקום לקטר "אכלו לי, שתו לי" קחו את עצמכם בידים ולימדו מהמבוגרים האלו שהיום יושבים על כמה דירות שהם עבדו וחסכו לביסוס מעמדם ומשפחותהם.
    סגור
  • 69.
    קליקבייט
    רענן 20/06/2022 14:09
    הגב לתגובה זו
    9 4
    האם זוג המבוגרים שמשכירים לי את אחת מ3 דירותיהם בתל אביב רגישים לריבית? שניהם בני 85+ הדירות בבעלותם כבר עשרות שנים. מחיר הדירות שילש ןריבע את עצמו. אבל הם כמו זוג פנתרים עסןקים בלהוסיף כל שנה עןד ועוד. שיהיה להם לבריאות. אבל מכאן ועד המאמר הרדוד והמטופש שכל כולו ילדותיות וקליקבייט רחוקה הדרך
    סגור
  • 68.
    מלחמה בחזירים
    לוחם 20/06/2022 14:00
    הגב לתגובה זו
    10 7
    כל מי שמכיר מישהו שמשכיר דירה שירים טלפון לרשות המיסים ויתן את כל פרטיו. בפרט אלו שמשכירים כמה וכמה דירות ובאותו בניין גם. תנו לחזירים לשבור תראש עם דיווחים וחקירות לרשויות ואז הם פחות יהיו פנויים להעלות לכם את שכר הדירה.
    סגור
  • טיפשות
    הריאליסט 20/06/2022 16:11
    הגב לתגובה זו
    3 5
    ברגע שימסו את שכר הדירה כדבריך זה יגולגל על השוכרים ושכר הדירה יטוס
    סגור
  • 67.
    רוצים תשואה? תקנו במחירים נמוכים
    רוצים תשואה 20/06/2022 13:18
    הגב לתגובה זו
    3 2
    יותר התשואה תגבר...
    סגור
  • 66.
    משקיעי הנדלן - אתם הבאים בתור
    אוהד 20/06/2022 12:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חוץ מלמשקיעים לכולם יש אינטרס שהמחיר יירד. הקבלנים יודעים שהמחירים גבוהים מידי לזוגות צעירים ומתקשים למכור דירות חדשות בתנאי השוק עליית ריבית ומחירי הבניה הם יקבלו עזרה מהממשלה לבנות הרבה ובזול רק עניין של זמן. הבנקים רוצים לתת משכנתאות כשהריביות כמעט הכפילו את עצמן בחודשים האחרונים , מזילים ריר על כל מי שאין לו משכנתא עדיין. המדינה חייבת לדאוג לדיור לאזרחים כדי למנוע אסון תיהיה ירידת מחיר
    סגור
  • 65.
    איזה שטויות! לא משלמים כדי שלבעל הדירה יהיה משתלם
    ניצן 20/06/2022 12:38
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שכירות לא משלמים כדי שיהיה לבעל הדירה. משלמים לפי שווי שוק! זה רק מראה שיש בועה במחירי הנדלן לא להפך
    סגור
  • 64.
    אז שהמדינה תגדיל גם סיוע בשכ"ד לראויים לכך
    1 20/06/2022 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המדינה קלטה גם פליטים מאוקראינה בלי תפרוסת קליטה הולמת מול בנית דירות חדשות וכו', והסתבכה בעוד כמה מחדלים - אך כפי שזה לא באשמת המשכירים - זה גם לא באשמת השוכרים!
    סגור
  • 63.
    או ששילמו לך או שרשמת את הכתבה רק עלמת להתריס (ל"ת)
    קסן 20/06/2022 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 62.
    מישהו משלם לך אם אתה מתעלם ככה מעובדות:
    קסן 20/06/2022 12:08
    הגב לתגובה זו
    4 3
    1.שנים של ריביות נמוכות-ועדיין העלו מחירים2.שנים שערך הבית שלהם עלה הם כבר כיסו את המשכנתא ואם הם עוד משכירים אז בכלל.אבל היי בוא נזיל דמעה על כל אלה שנפל מזלם לקנות כאן נכס בכמה מאות אלפי שקלים והיום שווה מיליונים, דקה דומיה.
    סגור
  • 61.
    את מכירי השכירות אמורים לקבוע רק החוזים החדשים
    י.ל. 20/06/2022 12:00
    הגב לתגובה זו
    15 2
    בדיוק כמו בדירות שהעליות נמדדות רק על המכירות החדשות ! ומס חייב לקחת על הכנסות 45% שלא מעבודה ! בבורסה על סיכון וצמיחה לא אמורים לקחת מס כלל !!
    סגור
  • צודק!!!
    יוסי 20/06/2022 15:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    נכון מאוד ומדוייק!!!
    סגור
  • 60.
    בהצלחה
    dd 20/06/2022 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל אלה שרוצים לגור רק בפלורנטין, ת"א , גוש דן שישלמו בכייף שכר דירה!
    סגור
  • 59.
    נתנאל אינך לוקח בחשבון את עלית מחירי הנכסים המושכרים.
    נתן 20/06/2022 11:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המשכיר מרויח לא רק את שכר הדירה אלא את עלית מחירי הדירה (הנכס) וזה נכון שבעתיים באזור המרכז.
    סגור
  • 58.
    אין בעיה, אבל שישלמו מס כמו כל נכס מניב.... (ל"ת)
    bobo 20/06/2022 11:02
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • המס יפול על השוכרים (ל"ת)
    שי 20/06/2022 23:31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • כעקרון אתה צודק. אלא שבמחשבה שניה מי שייפגע הם
    דודי 20/06/2022 13:10
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שוכרי הדירות. ברוב המקרים, במיוחד באזורי ביקוש, המס יגולגל על השוכרים. לא תמיד כדאי להיות צודק. לפעמים עדיף להיות חכם.
    סגור
  • קינאה אוכלת אותך
    מסניק 20/06/2022 12:03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כנראה . משקיעי נדלן משלמים מיסים יותר מכל סקטור אחר. מס רכישה שבח ומס על שכר דירה. הרגתם את התחום פוליטיקאים קטנים כמוך דמגוג בגרוש מעניין כמה מיסים אתה משלם על תשואה של בקושי שלוש אחוז . לך חפש חצוף אתה וכל המתלהמים כאן לכו לאמלה לגור אם יש לכם בעיה.
    סגור
  • 57.
    אנ
    עיט 20/06/2022 10:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מיהו הכותב ומה עשה בחייו? עם איזו כישורים וניסיון הוא מגיע ומטיף כאן ? עושה רושם שאין כאן הבנה כלכלית עתידית גדולה. העיקר, כשמדובר בלימודים חינם ורפואה חינם זה בסדר, אולם כשחזירים מקפיצים מחירים ואנשים מתלוננים , זה לא בסדר. טוב, תגדל קצת ותנין יותר.
    סגור
  • 56.
    נו בסדר
    עיט 20/06/2022 10:30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תפקיד המדינה הוא לרסן חזירות ולדאוג לכלל , ולא לבעלי נכסים. כן, הם יכולים ואכן מעלים מחירים ללא שום פרופורציה, אבל אף אחד לא יזיל דמעה עליהם אם המחירים יפוקחו, או השוכרים יפסיקו להיות עיזים.
    סגור
  • 55.
    שהרופא שלך יעלה מחירים גם
    עשהאל 20/06/2022 10:29
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הכל טכנית נכון לגביי עליית מחירי, סטגפלציה וכו', ועדיין מחירון הרפואה, רובו המוחלט, נשאר שפוי בישראל. מהסיבה הפשוטה שהבנו שזה צורך אנושי בסיסי והחלטנו שבגלל זה שולי הרווח בתחום בו צריכים להיות מוגבלים ועם מסלול עוקף שכן ממן את השאר. דיור זה צורך אנושי בסיסי, הביקוש אליו הוא הוא מוחלט ואי אפשר אפשר לחיות בלעדיו, לכן נושא ההיצע תמיד יהיה "נמוך" וכל שאר הפרמטרים הם קשקוש כי לנסות למסגר צורך בסיסי ככ בתוארייה כלכלית נטו זה איוולת
    סגור
  • כמה שטויות
    כמה שטיות איש 20/06/2022 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היום אם יש לך כסף אתה אדם בריא יותר הרפואה האמיתית היא בסקטור הפרטי. בקופת חולים תמתין שנה בתור. למה על זה אינך כובל רק הקינאה בבעלי דירה יש בך
    סגור
  • 54.
    חכה לחידושי חוזי שכירות של סוף אוגוסט
    יוסי 20/06/2022 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רוב המחדשים בסוף אוגוסט הם משפחות עם ילדים הגרים בדירות 4-5 חד מעניין איךהלמ"ס ירכך את הנתונים אז...
    סגור
  • בדיוק! (ל"ת)
    בבר 21/06/2022 04:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 53.
    הבנו ,כתבה ממומנת מטעם ישראל ביתנו
    אריה 20/06/2022 10:25
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אתה חי בסרט והאנשים משלמים
    סגור
  • 52.
    מר נתנאל אריאל
    אנונימי 20/06/2022 10:24
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שכחת פרט קטן פרופסור.. שמחירי השכירות עלו בשנים האחרונות ללא שום הצדקה. רבית נמוכה , משכנתא נוחה. על מה בדיוק עלו השכירויות ??? ועכשיו אתה כותב שצריך להעלות עוד את המחירים?? כי מסכנים המשקיעים... אוי אוי אוי...לך תעשה שיעורי בית לפני שאתה כותב. תבדוק מה קרה בשוק משנת 2008
    סגור
  • לא הבנת
    עידן 20/06/2022 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין צריך או לא צריך, יש התנהגות הגיונית של שוק חופשי. אם המדינה רוצה לשנות את זה שתוסיף דירות לשוק. אם ילחמו במשקיעי דירות להשכרה הם פשוט יצאו מהשוק ולא יהיו מספיק דירות להשכרה, כלכלה פשוטה.
    סגור
  • 51.
    כמה ניתוק ואי איזכור בכתבה מצורך בסיסי לדיור בשכירות
    אנונימי 20/06/2022 10:19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמה ניתוק ואי איזכור בכתבה מצורך בסיסי לדיור בשכירות לחיים כצורך בסיסי כאילו שרוב המשכירים יש יכולות לשלם את שכד ...
    סגור
  • 50.
    כתבה בושה
    מחירי הדירות צריכים לצנוח לשווים ההגיוני. ואז התשו 20/06/2022 10:18
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מחירי הדירות צריכים לצנוח לשווים ההגיוני. ואז התשואה מהשכירות תהיה נורמאלית. לא להיפך.
    סגור
  • המדינה צריכה לבנות בהיקפים נרחבים כמו בימי שרון ז"ל.
    מתי הם יצנחו? 20/06/2022 10:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נראה לך שביבי, אם ישוב לשלטון יבנה בכמויות גדולות? שכח מזה. לו ולחבריו יש דירות רבות , ואין להם אינטרס שמחירי הדירות יירדו. מקסימום הם ייעצרו, וגם זה לא בטוח. הניתוח שלך לא שווה הרבה, כי אין סיכוי שיבנו מסיבית. אם היו בונים ברצינות היה סיכוי שמחירי הדירות יירדו, ואיתם שכר הדירה.
    סגור
  • 49.
    שכר דירה
    חיים 20/06/2022 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המשכירים העלו את השכר דירה למעלה מ עשרים אחוז...הם לא חיכו להמלצה שלך. הבעיה שהם העלו מעל ומעבר...ואין פיקוח.
    סגור
  • 48.
    טעות
    נדלן גם יורד 20/06/2022 10:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה טועה..כל הסביבה הכלכלית משתנה בחודשים האחרונים..עליות ריבית בכל העולם אחרי שנים של ריבית אפסית , כשהריבית תמשיך לעלות הלחץ יעבור לחברות הנדלן שכבר נחתכות בשוק ההון..יביא להורדת מחירים אחרי עשור של עליות..אינפלציה שכבר קיימת בכל העולם ומיתון שכבר מורגש בארץ שיביא למימושים של דירות ומכירה גוברת ואז התשואה משכירות כבר לא תהיה אטרקטיבית וגם לא יהיו רווחי הון עתידיים..בוא נדבר עוד חצי שנה
    סגור
  • 47.
    אולי התשואה יורדת כי מחיר הדירות מנופח? (ל"ת)
    חכם בלילה 20/06/2022 10:05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • הדירות עלו בכל מדינות המערב (ל"ת)
    מיכאל 20/06/2022 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 46.
    מיידי - רגולציה מערבית
    חיים 20/06/2022 10:02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    על הממשלה לאמץ את הרגולציה כמו בהולנד, מחיר שכר הדירה נקבע לפי האזור על ידי מועצת העיר, ממנו ניתן לסטות 20 אחוז למעלה או למטה. מרגע שנחתם חוזה, השינוי כל שנה לא יעלה על קצב עליית המדד ועוד 3 אחוז, והמשכיר לא יכול לפנות את השוכר לאחר שהשלים שנת שכירות כל עוד השוכר משלם כנדרש
    סגור
  • 45.
    תשואה תלויה בסיכון ההשקעה. בנדלן אין סיכון...ההיפך ולכן
    הארי 20/06/2022 09:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ולכן התשואה משכירות אמורה להיות נמוכה יותר.
    סגור
  • 44.
    הכותב הפך בין סיבה לתוצאה ומסיק מסקנה ממש מטופשת
    חושף בורות 20/06/2022 09:47
    הגב לתגובה זו
    4 1
    התשואה אפסית בגלל שמחייר הדירות בבועה. והמשקיעים הטפשים שרכשו בשיא הבועה מבקשים לפצות את עצמם על טפשותם. איפה נפגעי מיידוף שיסבירו לרוכשי הדירות בישראל שאין ארוחות חינם
    סגור
  • 43.
    אתה אומר שהפוליטיקאים הם עצלנים או נוכלים ואני אומר שהאוצר מסובב אותם על האצבע הוא הנוכל!
    אלמוג 20/06/2022 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד האוצר שולט בפוליטיקה ויש לו אג'נדה.כי למשרד האוצר יש הרבה סמכויות אבל אינטרס יחיד הקופה הציבורית, יותר מיסים פחות הוצאות.צריך להקים משרד כלכלה עם ראיה רחבה של הכלכלה.רגע יש כבר משרד כלכלה אבל משום מה גם הוא כפוף לאוצר, האוצר זה ששולט בחקיקת החוקים.
    סגור
  • 42.
    גועל
    אמיתי 20/06/2022 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעשוק את העניים.....ההשקעות של העשירים מעניינות את ה.....תירוץ לעשוק עניים
    סגור
  • 41.
    תבדקו ביד 2. בשכונה שלי עליה 30%.למה מנסים להעלים את הא (ל"ת)
    דמוסטנס 20/06/2022 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 40.
    אחת מחובות המדינה- דיור הוגן לאזרחיה
    ש 20/06/2022 09:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המדינה נכשלה בזה כמו שנכשלה בהרבה דברים אחרים.
    סגור
  • 39.
    כתבה מטעם,.
    אנונימי 20/06/2022 09:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השוכרים צודקים?באמת כתב הזהוי,וכתבה הזויה,כתבה מטעם,באמת צודקים בהעלאת דמי שכירות?באף מדינה בעולם , דמי השכירות יותר גבוהים. ממשכורת חודשית
    סגור
  • 38.
    לך תסביר לצעירים ההזויים שכולם רוצים לגור ברוטשילד
    מיכאל 20/06/2022 09:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשכל צעירי מדינת ישראל רוצים לגור רק בתל אביב אז יש מלחמה על כל דירה והמחירים עולים. למה להקים מאהל מחאה ברוטשילד ולא בקרית שמונה. הצעירים מפונקים ולא צנועים ולחלקם יש אמצעים לשכור דירות יקרות וזה מתסכל את האחרים אבל בשוק חופשי זה המצב. מה גם שליברמן המטומטם מנסה להוציא את המשקיעים מהשוק וזה גם תורם למחסור בדירות ולעליית השכירות. אני בעד צעירים הגיוניים שישכרו דירות במקומות מרוחקים מתל אביב יחסכו כסף ולא ימכנו את העתיד שלהם בתשלומי שכר דירה גבוהים. גם בניו יורק מחירי השכירות גבוהים
    סגור
  • יש גם שם וגם בבאר שבע
    שי 20/06/2022 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט מאוד האוכלוסיה הכי גדולה נמצאת במרכז
    סגור
  • 37.
    בערים החילוניות המבוקשות העליה הייתה הרבה יותר גדולה
    אבל 20/06/2022 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתוני הלמ"ס מתארים עליה *ממוצעת* על פני כל מדינת ישראל. אבל, ההדרדרות האיטית של האוכלוסיה הפחות-משכילה לכיוון הדת, גורמת לרוב הערים בישראל להיות פחות ופחות ראויות למגורים מבחינת חילונים משכילים. ואז כולם רצים להצטופף בערים החזקות מבחינה חילונית, תל אביב, גבעתיים, הוד-השרון, רמת השרון. בהוד השרון מחירי השכירות עלו באופן מורגש מאוד, עד כדי כך שמשפחות נאלצות לעזוב את העיר. לחיפה, לצור-יצחק, לכל מיני ערים זולות יותר. ממש לא מדובר על 2% או 5%. המספרים האלה הם ממוצעים, חסרי משמעות במציאות.
    סגור
  • 36.
    גם משקיעי האגח רצו יותר תשואה וקיבלו
    לא ממונף 20/06/2022 09:27
    הגב לתגובה זו
    10 0
    קיבלו מינוס 20% במחיר האגח מתחילת השנה וכך נפתרה בעיית התשואה. אותו דבר בנדלן, רוצים תשואה גבוהה משכירות? התאימו את ערכו הריאלי של הנכס ותקבלו 5%
    סגור
  • 35.
    תשמע גבר אתה לא מחובר
    אנונימי 20/06/2022 09:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הנתון החשוב באמת בהבנת שוק השכירות זה המחיר בעת חידוש חוזה או כניסה לחוזה חדש. בעת חידוש המחיר עלה ב1% בחודש שזה עליה של מעל 12% בחישוב שנתי. בעת חתימה על חוזה חדש המחיר עלה ב5% שזה עלייה של 80% בחישוב שנתי. אלה הפרמטרים החשובים להבין את יחסי הכוחות בשוק. בוא ניתן דוגמא קיצונית. נגיד והיה נהוג בשוק השכירות בישראל לחתום חוזה לחמש שנים במחיר קבוע. אז מה זה אטמר שאין עלייה בשכד בכלל במשך חמש שנים בכל השוק? בטח שיש, כי שוכר חדש שנכנס לשוק השכירות יראה מחיר יותר גבוה מאשר בשנה שעברה. אחרת מחירי הדיור לא היו עולים פה אף פעם. גם הלמס וגם אתה לא מחוברים למציאות.
    סגור
  • 34.
    מענין כמה דירות יש לעיתונאי שכתב מאמר זה? (ל"ת)
    טוני המרוקאי 20/06/2022 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הוא כותב לך שאין לו דירה והוא גר בשכירות! מה עם לקרוא?
    אבי אורן 20/06/2022 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יאומן. אנשים מגיבים בלי לקרוא את הטקסט. הזוי
    סגור
  • 33.
    פשוט מאוד: להוריד מס על שוק ההון, להעלות מס על שכירות
    יעקב 20/06/2022 09:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אי אפשר יותר להתייחס לנדלן כמוצרהשקעה כמוקופות גמל או קרנות השתלמות או מניות. יש להשוות בין המיסוי בנדלן לבין מיסוי בשוק ההון. אחרת כל מי שיש לו כסף ימשיך לרוץ לנדלן....
    סגור
  • 32.
    מעניין אם כשהריביית תרד הם יורידו את מחירי השכירות (ל"ת)
    חיים 20/06/2022 09:16
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • זה בעיקר ביקוש והיצע. ליברמן הנוכל הוציא את המשקיעים (ל"ת)
    מיכאל 20/06/2022 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    מסכים עם הניתוח
    אזרח 20/06/2022 09:10
    הגב לתגובה זו
    3 6
    מסכים עם הניתוח נצמד לעובדות. את משבר הדיור המדינה צריכה לפתור ולא על חשבון בעלי הדירות. עליית המחירים היא רוחבית ודווקא בשכירות היא מתונה. המדינה רוצה לעזור שתסייע בשכירות לפי מבחן הכנסות זה לא צריך להיות גורף. למשל הייטקיסט שבוחר לגור בתל אביב זו בחירה שלו ולא צריך להקל עליו על חשבון בעל הנכס. משכירי דירות בעצמם משלמים בחלקם משכנתאות. פופוליזם לשמו לצאת נגדם.
    סגור
  • כל מי שחזיר קפיטליסטי משתמש במושג פופוליזם
    קסן 20/06/2022 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נדל"ן היא השקעה וכמו כל השקעה היא לא נטולת סיכונים. מחירי הדירות הזויים, יוקר המחיה גבוה מידי, והאינפלציה גואה. אז לא, המשכירים לא צריכים לשלם את החשבונות שלך.
    סגור
  • הבעיה היא הבועה של הנדל"ן ומשקיעים טפשים שקנו בשיא (ל"ת)
    חושף בורות 20/06/2022 09:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • תמשיך להילחם במשקיעים
    תשובה 20/06/2022 10:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נראה מה יצא לך מזה. במקרה הטוב מגרדים תשואה של שלושה אחוז על ההון שלהם על מה אתה מלין. יש סקטורים שאוכלים לך הרבה יותר
    סגור
  • 30.
    משכירים יינסו לעלות, יתקלו בתקרה וימכרו
    נגה 20/06/2022 09:08
    הגב לתגובה זו
    11 1
    זה תהליך חיובי. משכירים ינסו להעלות את שכר הדירה, יגיעו לתקרה ששוכרים יכולים לשלם ואז ימכרו את הנכס מה שיוביל לירידה במחירי הדירות. בסופו של יום גם במרכז תל אביב יש תקרה לכמה אנשים מוכנים לשלם על שכירות. יש תקרה בה אדם לא יכול יותר כי אין לו כסף ותקרה שאדם לא יכול יותר כי הוא מרגיש פראייר. מעניין איזו תקרה נמוכה יותר
    סגור
  • למה שימכרו אם הם יכולים לחזור למחיר הקודם (ל"ת)
    אלי 20/06/2022 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    כתבה מעולה!! ולא פופוליסטית... (ל"ת)
    הכל נכון בה 20/06/2022 09:08
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • חחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    חושף בורות 20/06/2022 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 28.
    אמת בכל מילה שנכתבה
    אלוף 20/06/2022 09:04
    הגב לתגובה זו
    7 5
    הכל פופוליזם שיבדקו בכל העולם מה התשואה בשכירות על דירה ...בארץ הכי נמוכה כרגיל כולם רק בוכים מבזבזים מטיילים בכל העולם ומקשקשים
    סגור
  • התשואה נמוכה כי מחירי הדירות בבועה. אחרי הפיצוץ ייסתדר (ל"ת)
    חושף בורות 20/06/2022 09:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 27.
    עוד חוזר הניגון-קפיטליזם חזירי
    למדן 20/06/2022 08:58
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עוד הפעם הסברים כלכליים מלומדים כביכול על למה ככה ולא ככה. בזמן שאי השוויון זועק לשמיים. לא מעניינים אותנו הניתוחים המלומדים כביכול. כולנו יודעים שהם שקר הנמכר בעטיפה להמונים. הקפיטליסטים רוצים לשמר יחסי כח, להעמיק את אי השוויון. הבעלות שלהם כביכול על תאוריות וניתוח כלכלי, שאיכשהו תמיד צריכים להיטיב עם החזק והעשיר, יתנפצו לכולנו בפנים. יבוא יום והציבור יבוא חשבון עם העושקים אותו. נעלה עם בריקדות לקבל את המגיע לנו מיד העושקים.
    סגור
  • 26.
    ציבור השוכרים צריך ללמד אנשים כמו הכתב לקח
    קדצ 20/06/2022 08:49
    הגב לתגובה זו
    8 2
    השקעה בנדל"ן היא לא בטוחה. אתם לא תקבלו דיבידנדים בטוחים.
    סגור
  • 25.
    כתב הזוי!!
    יש לעלות ב5% בשנה ויש לעלות 50% בשנה, וכן הלמס טוע 20/06/2022 08:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש לעלות ב5% בשנה ויש לעלות 50% בשנה, וכן הלמס טועים ומטעים, הם לא חיים את השטח, העליות פסיכיות!!!
    סגור
  • 24.
    שקר וכזב המחירים עלו בעשרות אחוזים . (ל"ת)
    שחר 20/06/2022 08:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 23.
    שיעלו קודם את המס על שכר דירה וגם מס על רוווח הון
    תום 20/06/2022 08:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ממכירת דירה, הזוי שיש פטורים בתחום הנדלן ובבורסה לא. בעלי נכסים מריצים את מחירי הדירות, זה הפך לספורט לאומי.
    סגור
  • 22.
    השוכרים צריכים לממן להם את הדירות ?????
    אנונימי 20/06/2022 08:41
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אם היו יכולים לממן היו קונים דירה. אתה אולי כפי שציינת גר בשכירות אבל לא ציינת כמה דירות יש בבעלותך שאתה משכיר. איך נותנים יד לכתבה כזו בתקופה כזו. בושה וחרפה
    סגור
  • 21.
    מנפחי הבועה = מחריבי האומה
    רמי 20/06/2022 08:36
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תודה לבנקים!
    סגור
  • תפנה למדינה שתיתן לך סיוע
    עלק 20/06/2022 09:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אל תתלהם ותשפוך את המירמור שלך על אזרחים כמוך פנה לעמידר או למשרד השיכון שיסייע לך ותעמוד במבחן הכנסות
    סגור
  • 20.
    המשכירים צודקים - יש לרסק את מחירי הדירות ובכך להגדיל
    אני 20/06/2022 08:32
    הגב לתגובה זו
    5 2
    התשואה :)
    סגור
  • 19.
    כמו שהמחירים עלו ככה הם יתרסקו
    רועי 20/06/2022 08:30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הפושעים האינטרסנטים חסרי הלב ממשיכים לפמפם בכל הכח אני בטוח שמאחורי הכתבה הזאת מסתתרים בנקים ומשקיעים שקנו בשיא הבועה והם רועדים ממחאת האוהלים...אין בעיה תעלו מחירים ותישארו עם הדירות ריקות כי אנשים לא מסוגלים לשלם.....
    סגור
  • לצערי לא יתרסקו כי אין היצע (ל"ת)
    שי 20/06/2022 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    המלחמה במשקיעי הנדלן
    רק ששכחת 20/06/2022 08:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא נועדה לפתור את בעיית השכירות. היא נועדה לפתור את בעיית השורש. עלות הדיור. העלות של השכירות היא בעיה שנוצרת מתוך הבעיה האמיתית והיא מחירי הנדלן. והדוגמא בכתבה היא לא של משקיע נדלן. אלא דוגמה תיאורטית מהונדסת ופופוליסטית כדי לתמוך בתאוריה שלך.
    סגור
  • 17.
    אני חושב שלא צריך לעלות את השכר המשכורת לא עלתה
    לפיד רק נזק 20/06/2022 08:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המשכורת לא עלתה למה לעלות
    סגור
  • 16.
    הפתרון הרבה יותר קל
    Z 20/06/2022 08:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דירה שלישית ומעלה קונים עם 70 אחוז הון עצמי...אין מינוף אינסופי לכולם עד קריסת מערכות.
    סגור
  • 15.
    הפוך טמבל
    Z 20/06/2022 08:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    השכירות לא צריכה לעלות.. "התשואה משכ"ד תשתפר" עי ירידה במחירי הנדלן...
    סגור
  • 14.
    דינת ישראל חייבת לשנס מותניים ולבנות דיור להשכרה!
    למה קיימים עמידר, עמיגור ועוד מספר חברות נוספות? י 20/06/2022 08:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה קיימים עמידר, עמיגור ועוד מספר חברות נוספות? יש להתאים את המבנה הארגוני ולגייס כספים בכדי שיוכלו לבנות שכונות על אדמות מדינה כמו בשנים עברו! האדמה היא של האזרחים ועלות הבנייה היא 6-7 אלף ש״ח למ״ר ולהסדיר שוק אלטרנטיבי לשכירות לטווח ארוך.
    סגור
  • ברגע שיהיה בניינים להשכרה בחסות המדינה
    שי 20/06/2022 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם במחירים גבוהים, זה יגדיל את ההיצע ויגרום להורדת מחירים בשוק
    סגור
  • 13.
    במיץ עגבניות (ל"ת)
    שטויות 20/06/2022 08:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    כתבה עם ריחות של אינטרס
    אתה מבלבל את המוח ומנותק מהמציאות. יש מקומות שצריך 20/06/2022 08:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתה מבלבל את המוח ומנותק מהמציאות. יש מקומות שצריך להעלות שכ״ד לפי קצב הריבית. ויש מקומות שמנצלים את העליה להכפלה מהנורמה ובהם צריך לטפל. יש עוד גורמים בשוק שצריך לטפל בהם לפני הפיקוח והכל ואלו המתווכים !!! אנשי מקצוע מהרמה הנמוכה בהוגנות. אותם צריך להסדיר ומהר !! זה שוק פרוץ שהוזנח ביוזמת לוביסטים מלוכלכים !!
    סגור
  • 11.
    אין גבול לחזירות
    עמיר 20/06/2022 08:13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    דיור הוא קודם כל זכות אנוש בסיסית ולא השקעה, בסןפו של דבר ה 99% לא ישתקו יותר וזה יגמר בדם
    סגור
  • 10.
    עושק השוכרים בשביל תשואה
    אחד העם 20/06/2022 08:10
    הגב לתגובה זו
    5 2
    רק כתב שהוא תאב בצע קפיטליסט יכול לכתוב : המשכירים רואים עליית ריבית, התייקרות במשכנתא, הם רוצים תשואה - ובצדק"
    סגור
  • 9.
    מס מהשקל הראשון כמו בבורסה? (ל"ת)
    ולמה לא משלמים 20/06/2022 08:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    מחירי הדירות עלו? פשוט בועה שהתנפחה ותתפוצץ
    שוק השכירות הוא שוק יציב שהמחירים מייצגים את יכולת 20/06/2022 08:04
    הגב לתגובה זו
    10 0
    שוק השכירות הוא שוק יציב שהמחירים מייצגים את יכולת השןכרים לשלם. לכן, לאורך עשרות שנים, השכירות עולה רק לפי העליה בשכר במתאם מושלם. זה לא מקרה שהתשןאה על שכר דירה התרסק, כי בעלי הדירות לא יכולים לגלגל את ההוצאות שלהם על השוכרים. ישראל עם 160 משכורות לדירה בבועת נדלן יחסית לעולם, שם המחירים נעים בין 80-100 משכורות לדירה. ובכלל, שוק השכירות לא מבוסס על משקיעים שמבקשים תשואה עודפת בשוק סולידי, אלה על דירות ירושה. כן, דירות הירושה מספקות מספיק דירות מדי שנה לכל הגידול השנתי בצרכי הגידול של האוכלוסיה. ב 2008 המשקיעים יוו רק 2.5% מהשוק וזה הספיק לכל צרכי השכירות במשק, למרות שהשוכרים הם 30% משוק המגורים. בענתיים המשקיעים ההרו לשוק, קנו כל דבר שזז במחירים עודפים בשביל תשואה אפסית, עד שהגיעו ל 12.5% מהשוק, והם מצפים שבשוכרים ״יפצו״ אותן כל התשואה האפסית שהם נכנסו אליה. נו באמת. רבים מהמשקיעים המתאבדים יבינו שלא כופים תשואה על השוק
    סגור
  • 7.
    לבעלי הדירות
    אנונימי 20/06/2022 08:04
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אף אחד לא ביקש מהם לקפוץ מעל הפופיק ולקנות דירה בכל מחיר. חושבים שבכל מחיר ישלמו להם את המשכנתא.
    סגור
  • 6.
    עיתוני בור ואפס בכלכלה
    איתן 20/06/2022 08:03
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מה אתה מסביר?זה שהכול כאן יקר מראש?שתשואה על דירה ששוויה אמור להיות 1 מיליון שווה בבלון 3 מיליון ומשם אתה גוזר תשואה????בור ועיוור היה מבין זאת
    סגור
  • 5.
    יש קטע כזה שאפשר להפסיד בהשקעות
    אריק 20/06/2022 08:02
    הגב לתגובה זו
    17 2
    גם נדל''ן, החלטות שגויות של המשקיעים לא צריך להתגלגל לצרכן, השוכר.בהשקעה בנדל'ן מגיע גם אחראיות, מגורים של משפחה. אי אפשר לדרוס משפחות רק כי קיבלתם החלטה לא נכונה
    סגור
  • הנדלן עלה ב 15% בשנה האחרונה. לא הפסד ולא נעליים (ל"ת)
    בבר 21/06/2022 04:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לדרוס משפחות ?
    נדלן 20/06/2022 09:16
    הגב לתגובה זו
    2 3
    יש המון מקומות בדרום ארץ אם אתה מרגיש שדורסים אותך. רוצה לגור במרכז יש מחיר תפנה לסיוע בשכר דירה מטעם המדינה לא על חשבון הכיס של בעל הנכס מצאתם על מי לצאת תצאו על הפוליטיקאים שבחרתם ועובדים עלייכם
    סגור
  • 4.
    דירות בישראל זה לא קופת גמל להשקעה
    שפוי 20/06/2022 08:00
    הגב לתגובה זו
    16 2
    במדינה כמו ישראל שאין מקום נורמלי לגור בו צריכים פיקוח על מחירי הנדלן ועל השכירויות, מוצר בסיסי במחסור זה לא מוצר להשקעה!!!
    סגור
  • 3.
    תתבייש לך! מי שילם לך על הכתבה ההזויה הזו!!?
    מחירי השכירות מתייקרים ב 20-30 בלי למצמץ! אין לזה 20/06/2022 07:54
    הגב לתגובה זו
    14 5
    מחירי השכירות מתייקרים ב 20-30 בלי למצמץ! אין לזה שום סיבה מלבד חמדנות. בושה, אבדנו צלם אנוש.
    סגור
  • גם פיקוח
    אחד 20/06/2022 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    על הככנסות של השוכרים אם קשה שיבקשו סיוע מהמדינה ושהיא תעשה מבחן הכנסות אל תצאו על בעלי הדירות שמשלמים משכנתא והשקיעו את מיטב החסכונות שלהם
    סגור
  • 2.
    קצת החמצת את השורה התחתונה.
    יותר שמחירי השכירות צריכים לעלות, מחירי הדירות צרי 20/06/2022 07:54
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יותר שמחירי השכירות צריכים לעלות, מחירי הדירות צריכים לרדת
    סגור
  • 1.
    השכירות מאוד זולה !
    אבי 20/06/2022 07:48
    הגב לתגובה זו
    3 5
    יחסית להשקעה היום .השכירות זולה התשואה נמוכה.עדיף למשקיע לשים בריבית לשנתיים יקבל תשואה טובה יותר בלי סיכונים ותיקונים.השכירות צריכה לעלות והרבה, אחרת המשקעים לא יקנו דירות ואז היא תעלה גם עקב מחסור.
    סגור
  • לא נכון
    כלכלן 20/06/2022 08:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שכירות בדירות מוזנחות באיזור השפלה מגיעות כבר ל 50% כמעט מהשכר הממוצע במשק.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות