מתנה נוספת למשכירי הדירות? הגדלת הפטור ממס על שכ"ד של 7,000 במקום 5,200 שקל היא רעיון רע

המטרה - לעזור לשוכרים. אבל, ההטבה תתגלגל למשכירים בלבד. אנחנו בשוק של משכירים ולא שוק של שוכרים

 | 

שר השיכון זאב אלקין רוצה להעלות את הפטור ממס על שכירות. כלומר, משכירים יהיו פטורים ממס עד להכנסה משכירות של 7,000 שקל בחודש. כיום התקרה עומדת על 5,200 שקלים בחודש, ולכן מדובר על זינוק של 35% בגובה הפטור המקסימאלי. אלקין מתכנן שזה יחול רק בתנאי שהשכירות תהיה לטווח ארוך - כלומר 5 שנים ומעלה. במשרד השיכון אומרים שהמטרה היא "להביא היצע מיידי" לשוק השכירות לטווח ארוך, כאשר ניתן יהיה להצמיד את עליית מחיר השכירות למדד המחירים לצרכן ולא מעבר לכך.

נתחיל בזה שגם כך, תקרת הפטור עולה בקרוב:

ונעבור לבעיות:  אנחנו בשוק של משכירים ולא שוק של שוכרים. המשכירים הם החזקים והם קובעים את המחירים. ההטבה תגיע אליהם לא לשוכרים. כאשר נותנים לאנשים הטבות הם קונים יותר. אם נותנים הטבות מס התוצאה היא שיותר אנשים רוצים להשתמש בשירות או לצרוך את המוצר. זה נכון כמובן גם בתחום הדיור - אם מעלים את הפטור על הכנסה משכירות ב-35% זה אומר לא רק שיהיה יותר כדאי להשכיר דירות, אלא גם שהמשכירים יוכלו להעלות את מחירי השכירות - שוכרי הדירות ישלמו יותר! האם זו המטרה של אלקין? אנחנו מניחים שלא, אבל זו צפויה להיות התוצאה של התוכנית שהוא רוצה לקדם. הרי אם מישהו מקבל פטור גבוה יותר על הדירה שהוא משכיר - הוא יוכל להעלות את מחיר השכירות מראש. למה שהוא יגלגל את הכל אל השוכר? הוא יכול להעלות את המחיר ולשמור לעצמו את ההפרש הגדול יותר. 

עיוות המס בישראל: להגדיל עוד יותר את פער המס לטובת שוק הנדל"ן ולרעת הבורסה? אחר כך אל תתפלאו שמחירי הדיור עולים
בגלל סיבות היסטוריות יש בישראל גם ככה עיוות מס: עד 5,200 שקלים בחודש הכנסה מהשכרת דירה לא משלמים מס. כלומר הרווחתם 62,400 שקל משכירות? לא תשלמו מס בכלל. מתנה מצוינת מהמדינה לאנשים שצברו דירות - ואנשים רבים אכן עושים את זה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אבל מנגד - אם הרווחתם את אותו סכום בדיוק, 62,400 בשוק ההון, אתם תשלמו מס של 25%. מדובר על 15,600 שקלים שתשלמו למס הכנסה, כי השקעתם בשוק ההון ולא בדירה. מדובר בעיוות מס משמעותי מאוד שגורם לאנשים להשקיע בדירות במקום במניות - והתוצאה היא? נכון, עליית מחירים בשוק הדיור. זה בעצם מה שהממשלה עשתה בעקבות מחאת האוהלים של 2011. ההחלטה להעלות את מס רווחי ההון בבורסה התקבלה אחרי המחאה ההיא. ואת הזינוק של יותר מ-150% במחירי הדיור - כולנו רואים ומרגישים על בשרנו. במקום להעלות את המס על רווחי הון, במקום להגדיל את הפער לרעת הבורסה צריך להוריד את מס רווחי הון, או להקטין את הפטור על הכנסה מדירה. הצעד של אלקין - הוא בכיוון ההפוך.

פטור בדירות עד להכנסה שנתית של 84,000 שקל משכירות?
משמעות התוכנית של אלקין היא להמשיך ולהעלות את הפטור על שכירות בדירה. המשמעות: הכנסה מהשכרת דירה של עד 84,000 שקל בשנה תהיה פטורה ממס, נקי לכיס. לעומת זאת, בשוק ההון תשלמו על רווח כזה 21 אלף שקל בשנה. מדוע בעצם הגיוני לתת עוד ועוד פטור ממס על דירות? איך זה אמור לקדם את הורדת מחירי הדיור או להקל על השוכרים, כאשר המשמעות היא שהמשכירים יוכלו להעלות מחירים?

ומה לגבי מדד המחירים לצרכן?
נכון, בעשור האחרון שכחנו מהאינפלציה. היא הייתה כמעט אפסית. אבל צריך לזכור שהפטור בדירות כבר היום עומד על 5,200 שקלים בחודש. האינפלציה השנה בישראל היא 4.5-5.2% ולכן המשמעות היא שבחודש ינואר הקרוב הפטור על הכנסה מהשכרת דירות ממילא יעלה ל-5,460 שקלים (בערך). אז עצם זה שיש אינפלציה כבר עוזר למשכירים ומעלה להם את הפטור. אז למה לתת פטור נוסף?

מה עוד רוצה אלקין לקדם?
בנוסף, אלקין רוצה לתמרץ עוד יותר את השכירות ארוכת הטווח המוסדית (כלומר שחברות יבנו דירות להשכרה) על חשבון השוק הפרטי, זאת באמצעות הפחתת המס למוסדיים במכירת הדירה, אחרי 15 שנות השכרה, ל-0.5%, במקום 6% כיום. גם כאן לא ברור ההיגיון - המשמעות היא להוציא משכירים פרטיים מהשוק ולהכניס מוסדיים במקומם. אבל חברות רוצות הרי תשואה גבוהה, אנשים פרטיים מסתפקים בתשואה נמוכה יותר. התשואה כיום על השכרת דירה בישראל היא 2-3%. מוסדיים רוצים תשואה של 6-7% ואפילו יותר. אז אלקין רוצה להוציא משכירים קטנים ולהכניס כאלה שידרשו תשואה גבוהה יותר? מי יסבסד את זה? מי ישלם את ההפרש למוסדיים - משלם המסים הישראלי כמובן.

מחירי הדיור זינקו בשנה האחרונה ב-18%, ומאז 2008 הם כבר קופצים ב-200%. הממשלה האחרונה אשמה בכך, וגם כל הממשלות הקודמות אשמות בכך. תוכניות פופוליסטיות כמו מחיר למשתכן או דירה בהנחה רק היו זכייה ב'מפעל הפיס' לאנשים שזכו, אבל כמובן שלא הורידו את מחירי הדיור - ואלקין אפילו הודה בכך כבר עם יציאתה לדרך של דירה בהנחה. האם התוכנית של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין תתברר כעוד תוכנית כזו?


ממשרד הבינוי והשיכון לא התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(87):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 59.
    לכתבה
    אלי 22/09/2022 01:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כך צריך לנהוג ולהביא יותר משקיעים לבטל מס רכישה גבוהה וליצור הרבה נכסים להשכרה...שאהיה היצע גבוה...כך מחיר ירד לתווך ארוך.מה שעשו עד עכשיו הבריחו מילירדים של כסף ממשקיעים שקנו בחול נכסים כסף ברח .במקום ליצר כאן נכסים להשכרה .לתת לבעלי מקצוע להתפרנס.רדפו אחרי משקיעים ירקו להם בפנים.המחאי של הנכסים להשכרה הצטמצם..וכך אנחנו נראים היום ..מי שהו הרס כדי לזכות בהרבה כסף ממיסים ומצד שני כולם הריעו בתשואות כפיים להרס שאנחנו רואים היום..חוסר בדירות להשכרה..ועוד
    סגור
  • 58.
    צודק השר אלקין
    חיים אלטמן 21/09/2022 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברגע שירד מס ההכנסה מהשכרת דירות (כלומר גובה הפטור יגדל) ההכנסה משכר הדירה יעלה ובעלי הדירות יוכלו להשכיר דירה בזול יותר
    סגור
  • 57.
    משכיר דירה אחת ומשלם שכירות באחרת
    ישראלית 21/09/2022 09:41
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ערמה של שטויות. רבים רוכשים דירה אחת, משכירים אותה וגרים במקום אחר. הם לא מרוויחים עליה, הם מגלגלים את השכירות שמקבלים לשכירות שהם משלמים. לכן המס הזה מטופש מלכתחילה. צריך להתחיל למסות את כל הסכום של השכירות, החל מדירה שלישית והלאה, כי אז ברור שזה כבר עסק.
    סגור
  • את עד כדי כך....?
    וואלה 23/09/2022 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי אם את לחוצה מהנושא ומתלוננת, את עוברת את רף ההשכרה הפטור ומחוייבת במס כמו כול אחד אחר, אז מה האטרף הזה בכול כתבה על שכירות? אגב, אני מכיר הרבה אנשים שמשכירים דירה יקרה ושוכרים דירה זולה ונהנים מההפרש. כול אחד והשיקולים שלו, וכול אחד חושב שהוא הכי יחיד ומיוחד ומגיע לו!
    סגור
  • 56.
    הורדת המחירים
    רפאל 20/09/2022 23:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה כמובן מבורך כי מחירי השכירות עלו באופן משמעותי. אבל כמובן שאם המדינה רוצה להוריד את מחירי הדיור אז היא מפחיתה את המס שבח באחוזים בודדים ויש לך הצפה של דירות
    סגור
  • טען עוד
  • הבעיה שאף אחד לא מדווח..ח. ח. ח. (ל"ת)
    מאריק 21/09/2022 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 55.
    איזה סלט
    מם 20/09/2022 21:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם רוצים משקיעים קטנים (אני בעד פלוס גילוי נאות) אז בהחלט צריך להגדיל את הפטור. זה בקושי מגרד את ההטבות למשקיעים המוסדיים (יעני הון שלטון)
    סגור
  • המוסדיים מסודרים מפה ועד להודעה חדשה עם מימון נדיב
    לא צריך לדאוג 23/09/2022 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פטורים ומענקים כמה שירצו וחלמו
    סגור
  • 54.
    שחיתות
    חנוך 20/09/2022 21:35
    הגב לתגובה זו
    4 2
    עוד הטבה למקורבים ולאנשי הפנסיות התקציביות שרובם ככולם הם בעלי דירות נוספות.
    סגור
  • 53.
    מדהים
    רז 20/09/2022 18:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי שהוגה את הרעיונות האלו מחזיק בכמה נכסים ללא עוררין....רק מנהיג מהיסוד ואמרתי ישים סוף לסאגה הזאת....אבל זה כבר חלום רחוק
    סגור
  • 52.
    מאז שיש שר שיכון חדש
    בושה וחרפה 20/09/2022 16:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מחירי הדיור עלו ב 18%. מחירי השכירות עלו בלא מעט %. עצרו את מחיר למשתכן ושמו דירה בהנחה שזו תוכנית ממש גרועה! מקבלים דירות במחירים הרבה הרבה יותר יקרים (גם בפריפריה הרחוקה). ועכשיו הקטע עם להרים את הפטור על השכירות, אני באמת תוהה מה קורה פה? מישהו בכלל מנסה לעזור לזוגות צעירים או למי שאינם משקיעי נדל"ן?
    סגור
  • 51.
    די נמאס לי משוכרים ישראלים, מכרתי (ובמחיר גבוה)
    תכלס 20/09/2022 16:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למשכיר ארס, הוא כבר ידבר איתם בשפה שהם יבינו...
    סגור
  • 50.
    רק אכלו לי שתו לי, ולמה מישהו אחר יש יותר ממני?
    אותו אחד 20/09/2022 16:26
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כמה דמעות תנין; לא יודע מה עשה הכתב הנכד בחייו שבאתי לו לא טוב בעין הירוקה, אבל לא בטוח שעשרות שנים הזיע ב-3 משרות וחסך שקל לשקל לעמוד בהתחייבויות, שהתחיל לטייל בעולם רק לקראת זיקנה, שלא אכל במסעדות ורק השקיע בנכסים לעתידו ולעתיד צאצאיו, האן עשה כול זאת ובכול זאת עדיין נאלץ לשכור דירה אצל" בעל דירה חזיר"? אם כך, משהו אצלו לא ממש עובד...
    סגור
  • 49.
    תשובה העם איתך, תעשה מה שצריך כדי שכולנו נרויח עוד שנה (ל"ת)
    שלומית ירדן 20/09/2022 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 48.
    זה לא באמת ישנה במשהו את המצב בשוק השכירויות.
    יוז'ו 20/09/2022 14:35
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מדובר בעדכון פשוט של תקרות פטור ממס שמקבל כיסוי תקשורתי חסר פרופורציות. זה לא באמת ישנה לפה או לשם את המצב בשוק השכירויות
    סגור
  • העדכון הוא בסדר גודל של כמה מאות, לא של אלפים, (ל"ת)
    מה אתה מקשקש 20/09/2022 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 47.
    הצהרת מס
    הגיע הזמן שכל תושבי ישראל הבגירים יתנו הצהרת מס פע 20/09/2022 14:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הגיע הזמן שכל תושבי ישראל הבגירים יתנו הצהרת מס פעם בשנה. עם או בלי דירות על כל הכנסה צריך להצהיר אחרת כולם ימשיכו לקבל שכר דירה לכיס והמחירים יעלו
    סגור
  • 46.
    אם להתייעץ עם שוכרים, אז הם צריכים בכלל לקבל דיור בחינם
    פחחח 20/09/2022 12:59
    הגב לתגובה זו
    5 3
    וגם צריך לקנוס את בעל הדירה כי הוא העז להיות בעל נכס, כשלהם אין. כנ"ל לגבי רוכשי דירות שמצפים לא רק לקבל דירה בהנחה (ואבסורדית כיום) אלא גם לפי טעמם וגרישותיהם. פחחח תתקדמו קצת, בלי משכירים אין לכם איפה לגור!
    סגור
  • אם תוציא את הראש מהתחת תבין שהצעירים הם אלה שיחליפו לך
    גיא 20/09/2022 16:12
    הגב לתגובה זו
    4 6
    טיטול כשתצטרך... וכשתצטרך זה יעלה לך כמו דירה... תזכור שצוחק מי שצוחק אחרון
    סגור
  • כמה צריך לנפות שוכרים?! (ל"ת)
    עכשיו אתם מבינים 20/09/2022 16:32
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • התגובה מעידה בדיוק על מי שכתב אותה, ואין צורך לפרט (ל"ת)
    הטיטול 20/09/2022 16:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 45.
    מס שבח על בעלי דירה שניה משנת 2014
    רחל 20/09/2022 12:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יאיר לפיד אתה פשות פעלתה בצורה הכי פוגענית בציבור הגיל השלישי שמחזיקים שתי דירות זה הרי עוזר להם למחיה ועוד תשלומי מיסים תבטל את המיסים האלה והרבה דירות ימכרו ויהי פחות מחסור בדירות למכירה די לחזירות מצד האוצר הקופה מלאה
    סגור
  • 44.
    אנשים מעדיפים לגור בדירה ולא ברחוב (ל"ת)
    אנשים מעדיפים ל 20/09/2022 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    מי בכלל אומר ששוכרים רוצים לשכור ל-5 שנים? חלקם רוצים
    אין שכל אין דאגות 20/09/2022 11:55
    הגב לתגובה זו
    18 0
    להיות ניידים ולא להיתקע בדירה מסוימת 5 שנים, בנוסף, אחרי שנה ראשונה (או פחות) בעל דירה כבר מבין עם מי יש לו עסק ואם הוא רוצה לחדש את השכירות. עדיף היה לתת הטבות למשכירים שמחדשים כול שנה את החוזה עם העלאה צמודת מדד בלבד, ואז לא מגבילים אף אחד מהצדדים. בנוסף, מי המשכיר שמרצונו יתן לשוכר אפשרות ולו הקטנה ביותר להפוך לדייר מוגן? לא משכירים מעל 12 חודשים, אבל אפשר לחדש.
    סגור
  • 42.
    לתת לבעל הדירה לבחור - לשלם מס מלא או לדחות למכירה
    רק1 20/09/2022 11:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמו פחת במלאי עסקי ובכל מקרה שלא יהיה עיוות מס מול מכשירי השקעה אחרים
    סגור
  • 41.
    אל תידאג באוצר לא יאשרו לו, הם אילו שקובעים איזה חוקים לקיים!
    אמנון 20/09/2022 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לגבי ההשוואה עם הבורסה, בנדלן יש מיסים מוספים בקנייה ובמכירה.גם משלמים מס על כל שנה שהדירה הושכרה.גם אם זה היה לכמה חודשים משלמים על שנה שלמה מס שווח על הפחת.
    סגור
  • 40.
    מסכנים בעלי הדירות עושקים אותם
    אנונימי 20/09/2022 08:59
    הגב לתגובה זו
    1 2
    איזה כיף לחיות פה שרי הממשלה רק מפנקים מפנקים מפנקים
    סגור
  • 39.
    נלחמים בירידת מחירי הדיור
    נתן 20/09/2022 08:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שולחים אנשים להשקיע בדירות ולקבל פטור שהרי אם היו מפקידים את הכסף בבנק בריבית לא היו מקבלים פטור. המשקיעים בריבית בבנק לא מעלים את הביקוש לדירות לכן לא נחשבים
    סגור
  • 38.
    מדינה ביזיון
    ממש גועל 20/09/2022 07:47
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בטח לאליקין יש כמה דירות שהוא משכיר
    סגור
  • 37.
    שמישהו יגאל אותנו כבר מאלקין!
    דיי אלקין לך 20/09/2022 07:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    העשיר נשאר עשיר והעני...אוי.... איזה שר חלש חסר כל היגיון
    סגור
  • 36.
    ברור שזו רק מתנה לבעלי האמצעים זה לא יוריד אגורה עוד אי (ל"ת)
    יגאל 20/09/2022 06:35
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 35.
    כמה קשה לקבוע מחירון
    ב.ב 20/09/2022 04:28
    הגב לתגובה זו
    2 4
    דירת חדר 2 חדרים 3 חדרים יש מעלית אין מעלית מחירון ולתת פטור ממסים למי ששוכר דירה מעל גיל 40 בחיים לא נצליח לחסוך
    סגור
  • 34.
    כל החוקים על כל סעיפיהם ואותיותיהן הקטנות
    מדינת הקומבינה 20/09/2022 03:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המתחמנים יתחמנו כי להם תמיד תימצא דרך. ויהיו כאלה שיפלו תמיד בין הכיסאות. אלו שלא מתחמנים .
    סגור
  • 33.
    עכשיו כולם יודעים
    מושחתים נמאסתם 19/09/2022 23:30
    הגב לתגובה זו
    16 0
    עבור מי עובדים צוות הנוכלים סער ואלקין. אחרי שסער נאבק והצליח למנוע חוק רשם שכירויות שיכל לסייע למדינה להיאבק בהון השחור שמתגלגל במיליארדים בשוק הנדל"ן ובהעלמות המיסים של אספני הדירות שאת הכספים הללו שהיו מיועדים לרווחתנו-כולנו כציבור מפסידים, עכשיו בא הזאב בעור כבש ודואג שהחזירים ימשיכו לקרוע את שוכרי הדירות ויוכלו להעלות להם את שכר הדירה מבלי לחשוש מתקרת המיסוי.
    סגור
  • 32.
    המשכירים ישכירו באותו מחיר. השאלה אם ידווחו או לא.
    גד נבון 19/09/2022 21:18
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ובנוסף אם יש דרך לעשות בצורה חוקית ע"י השכרה ל5 שנים המשכירים ישמחו גם להשכיר לתקופה יותר ארוכה וגם להרוויח ולדווח. רעיון מעולה!
    סגור
  • 31.
    לא נצביע למפלגה של אלקין הוא פועל נגד השוכרים המסכנים ע (ל"ת)
    מלי 19/09/2022 20:35
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • מה אני אוהב בישראליות
    קשקשני 19/09/2022 21:16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כשעדיין אין לי דירה אני בעד מיסוי כבד לא חשוב כמה הושקע ברכישת הנכס ובתחזוקתו התקופתית והשוטפת (ושלא מוכר לצרכי מס). כשיש לי דירה, אני מעלה את המחיר גבוה ככול הניתן, ואם רלוונטי מעלים את ההכנסה רשויות שלטוניות .
    סגור
  • 30.
    לא הבנתי מה אתה רוצה
    בולבל 19/09/2022 20:30
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מה שלא יעשו, לא יהיה בסדר. אולי תכתוב מה כן צריך לעשות ? לפי מב שמבינים ממך, צריך לתת דירות מתנה לכל מי שרוצה.
    סגור
  • מס מלא 25%
    מס מלא מהשקל הראשון 25% 20/09/2022 07:08
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מס מלא מהשקל הראשון 25%
    סגור
  • תשלם את ההפרש? לא גדול עליך? (ל"ת)
    ואתה 20/09/2022 12:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 29.
    כלכלת בחירות שתקפיץ את מחירי השכירו
    חנוך 19/09/2022 20:23
    הגב לתגובה זו
    7 2
    באופן גורף. לא אתפלא אם הקבלן אקירוב שהוא המממן הראשי שלגדעןן סער מעורב פה
    סגור
  • 28.
    אלקין רומס את הזוגות הצעירים
    בועז 19/09/2022 20:12
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אדם רשע
    סגור
  • 27.
    מסבשכירות (ל"ת)
    אילן 19/09/2022 19:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 26.
    העיוות האמיתי הוא שמי שגם שוכר וגם משכיר משלם מס
    נורמלי 19/09/2022 19:18
    הגב לתגובה זו
    7 3
    המון אנשים משכירים בשביל לשכור, וביננו 5200 לשכר דירה זה כלום במרכז
    סגור
  • אני משלם לשמרטפית ולא מקבל קיזוז מס
    הצחקת 21/09/2022 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני גם לא מקבל קיזוז משכר דירה. למה לאפליה לטובת בעלי דירות?
    סגור
  • מי שעושה את זה חלק מהבעיה
    אריק 20/09/2022 15:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קומבינה מטומטמת שמטיסה את השוק למעלה גם במקומות שלאנשים אין פרנסה טובה.
    סגור
  • 25.
    עיוות מס???
    אמיר 19/09/2022 18:59
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מי שכתב את הכתבה הזאת לא מבין מה הגודל ההשקעה של משקיע שצריך לקנות דירה לפחות ב 1.5 מליון שיפוצים מס רכישה , עורך דין ועוד. זה לא עיוות מס. אתה משווה להכנסה אחרת ששם הנישום לא נאלץ להשקיע מכיסו הרבה כסף. גם אלקין הזה מצד אחד עשה הכל להדיח משקיעים מהשוק ומצד שני רוצה להגדיל פטור. פיצול אישיות?
    סגור
  • שטויות במיץ
    אחד שיודע 19/09/2022 19:47
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בתל אביב אף בעל דירה לא משקיע שקל
    סגור
  • אז מאיפה מגיע הכסף לקנות דירה בתל אביב??? (ל"ת)
    אמיר 20/09/2022 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אבל מי מכריח אותך לשכור בת"א?ואגב, אני מסכים איתך לגמרי (ל"ת)
    אוקי מסכים 20/09/2022 12:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 24.
    החונטה השלטת מסדרת לעצמה עוד מיליונים (ל"ת)
    מבין2 19/09/2022 18:43
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 23.
    אלקין וחבריו משכירים דירות בכמויות (ל"ת)
    איפה המשטרה??? 19/09/2022 17:51
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 22.
    שיתן פטור עד 20.000 וזהו. לא ייאומן (ל"ת)
    קלקלן 19/09/2022 17:45
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • אני בעד, הולך לקנות עוד 2 דירות (ל"ת)
    d 19/09/2022 18:22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 21.
    צריך מדד בעלי דירות שמדרג את רמת הקמצנות של בעל הדירה (ל"ת)
    דני 19/09/2022 17:42
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • חשוב מאד רשימה שחורה של שוכרים מהגהינום. (ל"ת)
    ומנגד 20/09/2022 12:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    מס שבח
    sdsd 19/09/2022 17:39
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לדעתי אם יחסלו מס שבח ת זה יביא ליותר היצא וכך גם מחירי דירות ירדו ,הרבה בעלי דירות נרתעים מלמכור כי המיסים גבוהים. אנו משלמים מס על השכר,מס על קניה מס על מכירה ת נו עד מתאי ,הרי אם רוצים לשפר דיור קונים גם במחירים של היום ,אזי איפה מס שבח??
    סגור
  • 19.
    שימור בועת הנדל"ן לאינטרסנטים המקורבים
    מישהו 19/09/2022 17:08
    הגב לתגובה זו
    27 1
    במקום להוריד מס רווחי הון כדי להסיט משקיעים מהנדל"ן לבורסה מוסיפים עוד הטבות מס להשקעה בנדל"ן מעבר לכך שגם ככה המיסוי בבורסה גבוה יחסית למיסוי בנדל"ן. פוליטיקאים אינטרסנטים.ביזיון.
    סגור
  • בקיצור
    עידו 20/09/2022 16:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השומר נפשו יתרחק מכאן טהורים שרוצים לעזור לילדים שלהם שישקיעו את כספי העזרה בהגירתם וביסוסם במדינות המערב עשינו את זה אני וארבעת וזה עובד עשר
    סגור
  • 18.
    מושחתים נמאסתם
    במקום למסות משקיעים הוא אלקין מקל עליהם 19/09/2022 17:02
    הגב לתגובה זו
    14 2
    במקום למסות משקיעים הוא אלקין מקל עליהם
    סגור
  • 17.
    עזוב שטויות
    הומלס 19/09/2022 16:58
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כל הרעיונות של אלקין זה רעש לבן, הוא מעלה רעיונות אבל זה לא מתממש כי אין לזה היתכנות. ככל שהממשלה תמשוך ידה משוקי הנדל"ן (שכירות, ורכישה) כך השוק ימצא את שווי המשקל הטבעי שלו.
    סגור
  • מסכים. כל ניסיון לתקן עיוות יוצר עיוות אחר (ל"ת)
    לאחר תפנית של 180 20/09/2022 03:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 16.
    למה לא לתת הפחתה של מס לשוכרים שאין להם דירה
    המבין 19/09/2022 16:45
    הגב לתגובה זו
    20 0
    בגובה של 7000 שח - שירד להם מהברוטו וישלמו פחות מס - למה תמיד הפטור הוא לטובת בעלי הדירות - השחיתות לא עוצרת לרגע - או טיפשים או מושחתים - כמה עוד אפשר ?
    סגור
  • כי הם כנראה לא משלמים כל כך הרבה מס
    נעמי פלד 20/09/2022 00:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק שהתוכנית של אלקין גרועה, אבל הפתרון שאתה מציע לא רלוונטי - רוב ככל השוכרים לא משלמים כל כך הרבה מס הכנסה בחודש...
    סגור
  • 15.
    ריח של ירידות ו - הנה הגיעה לה מדיניות מתדלקת ביקושים
    אוהד 19/09/2022 16:36
    הגב לתגובה זו
    16 2
    עובדים בממשלה קשה שמחירי הנדלן לא ירדו
    סגור
  • 14.
    לשרים בממשלה אין זמן לקנות ולמכור מניות
    אנונימי 19/09/2022 16:35
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אז הם קונים דירות ודואגים להוריד מס מהכנסות. המחירים עלו חייבים לעשות משהו
    סגור
  • 13.
    להוריד את המיסוי על שוק ההון ל 5% (ל"ת)
    יותם 19/09/2022 16:34
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • מה הקשר בין מחט לתחת? (ל"ת)
    שאלה 20/09/2022 12:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    אלקין פופולסט מסריח
    לא בא לו שיצחקו עליו 19/09/2022 16:32
    הגב לתגובה זו
    13 3
    ממשלה הזויה שהרסה את שוק הנדלן ועכשיו בדרך לעוף הביתה הוזים עוד שטויות
    סגור
  • 11.
    הגיע הזמן רק לשרים מקצועיים ולא פוליטיקאים אפסים (ל"ת)
    אפק 19/09/2022 16:31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 10.
    זבל של שר יעלו לשוכרים את השכירות כתוצאה מזה (ל"ת)
    ירון 19/09/2022 16:30
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • עד עכשיו היא ירדה? (ל"ת)
    למה? 20/09/2022 12:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    הזוי
    רחל 19/09/2022 16:26
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כל הזמן מדברים שצריך להעלות מס על השכרה בשביל להוריד את הכדאיות להשכרת דירה ביחס להשקעה בבורסה. והוא מציע בדיוק הפוך. כמו שיגיע שר תחבורה חדש ויצע להוריד את המס על קניית רכב ולעלות את המס על תחבוקה ציבורית.
    סגור
  • 8.
    למה מי שמשכיר זוכה לפטור ממס
    בני 19/09/2022 16:23
    הגב לתגובה זו
    11 3
    לעומת מי ששם בפקדון ואינו מקבל פטור ממס על אותו סכום
    סגור
  • לא ידעתי שמצב החינוך עד כדי כך קשה, דחוף
    וואלה 20/09/2022 12:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להתחיל ללמד אנשים לחשוב.
    סגור
  • 7.
    לא מבין
    איש פשוט 19/09/2022 16:14
    הגב לתגובה זו
    6 3
    במקום להגביר את הפיקוח על משכירי דירות שאינם מדווחים אז מעלים את סף הפטור ממס. בנוסף, לא מורידים את מס הבורסה כדי לגרום לחלק ממשקיעי הנדל"ן לחפש תשואות טובות יותר בשוק ההון. ח"ח לממשלה ולכנסת. לא "חיזוק חיובי" אלא "חכמי חלם"
    סגור
  • אף אחד לא עובר מנדלן לשוק ההון כמו שמי שיש לו כלב
    איש פשוט מחלם 20/09/2022 12:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא מתחיל לגדל גזר בעציץ, זה לא אותו דבר!
    סגור
  • 6.
    נמאס כבר
    אזרח גמור 19/09/2022 16:07
    הגב לתגובה זו
    8 3
    מי כל המטומטמים האלה בחייאת... מה הולך פה במדינה לעזאזל? כל מקבלי ההחלטות כאילו לא מבינים דברים בסיסיים? שמישהו יסביר לי בבקשה
    סגור
  • כמה שמסבירים לך אתה לא קולט, אז חבל על הזמן. (ל"ת)
    לא יעזור 20/09/2022 12:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    אין קונים לדירות אז אלקין בא להצלת הקבלנים
    גבי 19/09/2022 16:01
    הגב לתגובה זו
    18 0
    בהוראת אדונו מר אלפרד אקירוב
    סגור
  • 4.
    הפושעים עובדים שעות נוספות לעזור למשקיעים בנדלן כי בלי משקיעים אין בועה פושעים (ל"ת)
    רועי 19/09/2022 16:00
    הגב לתגובה זו
    15 4
    סגור
  • 3.
    חכמי חלם
    גק 19/09/2022 15:58
    הגב לתגובה זו
    13 3
    במקום להקשות על מחזיקי הדירות המושכרות ולהגביל את השכירות ל מטר מרובע מקלים עליהם ,הטימטום בהתגלמותו
    סגור
  • אם יקשו עליהם עוד יותר, מי ידאג לך לדירה?
    בהחלט חלם 20/09/2022 12:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין שכל, אין דירה וכנראה גם לא תהיה
    סגור
  • מה לא ברור, הם בונים חוקים שמטיבים עם עצמם (ל"ת)
    גילי 19/09/2022 18:42
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 2.
    דיווח חובה שנתי למס הכנסה יפתור המון בעיות
    דני 19/09/2022 15:57
    הגב לתגובה זו
    8 2
    עיוותיי מס, תחמוני מס, כסף שחור, קומבינות ושאר מריעין בישין
    סגור
  • אין רוב בכנסת למהלך כזה. יותר מדי בעלי עניין (ל"ת)
    רק1 20/09/2022 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    כשאין שכל לא כואב (ל"ת)
    דולריסט 19/09/2022 15:56
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות