מניות התעופה מעניינות, אבל צריך עדיין להיזהר
סביר להניח שמרבית חברות התעופה, אם לא כולן, ירצו לשכוח את 2020, כשגם 2021 לא נראית כל כך מבטיחה. למרות זאת, באופן מפתיע – או שלא – המניות של חברות התעופה הגדולות, נכון ליום שישי האחרון, עשו ראלי של 39% מאז נובמבר, לעומת 13% שעשה מדד ה-S&P והמחיר של חלקן כבר לא ממש מציאה.
נכון לכרגע, התעופה הפנים ארצית נמצאת ברמה של כ-35% מהיקף הפעילות שלפני המגפה והתעופה הבינ"ל התכווצה בלמעלה מ-80%, אבל מניית בואינג (BA) עלתה בחודש וחצי האחרונים בלמעלה מ-43%. מניית ריאנאייר עלתה מתחילת השנה ב-22%.
מה קורה פה לעזאזל? התשובה פשוטה. השוק מתמחר כבר את החזרה לפעילות מלאה ב-2022. אבסורדי, אבל זה המצב. הסנטימנט בשוק מתמחר את המשך התנודתיות של 2021 ורואה הלאה, ליום של אחרי המגפה. זה הופך את 2021 לשנת גשר. כלומר, גם אם בחודשים הקרובים נראה המשך של התכווצות בפעילות, התחזיות – יחד עם המשך מבצע החיסונים – צופות התחזקות לקראת אמצע 2021 שתגלוש לתוך 2022. זה יעניק למניות עוד אפסייד.
העניין הוא שהתמחור של המניות הוא לפי תחזית של התאוששות כלכלית בצורת V; כלומר התאוששות מהירה לאחר הנפילה. בהתחשב בעובדה שללא מעט אנשים יהיה הרבה פחות כסף אחרי המגפה, כמו גם ירידה בנסיעות העסקיות – בעקבות עליית הווידאו קונפרנס, בזכות חברות כמו זום (ZM) – מה שהוביל אנליסטים לחשוב, בצדק, שהתחזיות אופטימיות בצורה מעוררת השתאות. לאחרונה, ג'יימי בייקר מג'יי פי מורגן (JPM) הוריד תחזית לסקטור בכללותו, בטענה שתמחור המניות הגדיש את הסאה. בדויטשה בנק שינו את המלצות הרכש מקנייה להחזקה.
התמחור הנוכחי קובע שהחברות יחזרו ב-2022 להיקף פעילות של 80% ביחס ל-2020. שוב קצת אופטימי מדי. במיוחד לנוכח מה שנכתב למעלה בנוגע לנסיעות עסקיות, שמילאו לחברות את הטיסות במחלקת עסקים ומעלה הרווחיות. בנוגע לחברות תעופת הפנים, החברות עדיין צריכות להתייעל ולהעלות את מרווחי הרווח לכל טיסה.
למרות זאת, יש אלמנט שורי בכל הנוגע למניות הללו. חברות התעופה חתכו בהוצאות מה שאמור להשפיע בזמן הארוך על רווחיותן, שצפויה לעלות. למרות שהמאזנים סובלים מעלייה בחוב – 70 מיליארד דולר בחתך רוחבי לסקטור – והאקוויטי דולל כחלק מהשינוי ההוני, תזרים המזומנים והנזילות של החברות עלה, מה שהוריד את הסיכוי לגל של פשיטות רגל. זאת בהנחה שהחברות ישמרו על איזון נכון ולא ייכנסו למלחמת מחירים כשהשווקים יתחילו לחזור לעצמם.
מה התחזיות של השוק למניות מובילות בסקטור התעופה?
מנייתה של חברת דלתא איירליינס (DAL) ירדה מתחילת השנה בלמעלה מ-31%, מרמה של 57.6 דולר למניה לרמה של 39.7 דולר ונסחרת במכפיל של 10 לפי תחזית ההכנסות ל-2022. לאחר שהחברה צברה הון של 25 מיליארד דולר וצפויה להכניס ב-2022 כ-3.6 מיליארד דולר לפני מס, כשהיא בונה על התאוששות בטיסות הבינ"ל.
מניית סאות'ווסט איירליינס (LUV) נחשבת לחברת טיסות הפנים החזקה בארה"ב, כבר ירדה בקרוב ל-15%, אבל נסחרת לפי מכפיל של קרוב ל-15 ב-2022, כשהיא צופה שטיסות הפנים בארה"ב תשוב לפעילות ברמה גבוהה. נכון לעכשיו, המאזן של החברה הוא איתן והתחזית צופ עלייה של 18% בהכנסות עד סוף השנה ועלייה של 29% ב-2022.
מניה אחת שדווקא התאוששה יפה היא מניית אליג'אנט (ALGT), חברת לואוקוסט שפועלת בעיקר בערים קטנות בארה"ב. מתחילת השנה המניה עלתה ב-4.7%, מ-171 דולר למניה ל-179 דולר. החברה צופה שתעבור לרווח תפעולי כבר בסוף הרבעון הנוכחי. החברה נסחרת לפי מכפיל של 14 להכנסותיה ב-2022 – מה שאומר שהיא מתומחרת די גבוה.
גם חברת הלואוקוסט האירית, ראיינאייר (RYANAY) כבר עשתה ראלי יפה השנה, כשעלתה מרמה של 88 דולר למניה לרמה של 108 דולר למניה, או 22%. עם זאת, הברקזיט והיחסים בין בריטניה לאיחוד יכולים להעיב על המניה בטווח הזמן הקרוב. בנוסף, החברה בונה על הכנסתם של מטוסי הבואינג 737MAX, שצפויים להיות בעלי יותר מקום (4%) ויצרכו 16% פחות דלק.
גפ חברת גול לינהס (GOL), צפויה ליהנות מתוצאות טובות, לאור ההתאוששות בטטיסות הפנים בברזיל. המניה ירדה השנה ב-45%, אבל אנליסטים העוקבים אחר המניה מעניקים לה יעד של 15 דולר למניה, שמהווים 60% אפסייד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.לא מעמיקהמבין 28/12/2020 14:16הגב לתגובה זו0 0מה הכתבה הזאת באה להגיד לי? שמניות התעופה נפלו ולכן יש סיכוי שיעלו וגם האוםציה שהמחיר מהעליות כבר תומחר? למה לקחת נושא כזה מעניין ולעשות עליו כתבה נורא שטחית? מה עם קצת עומק? נראה כאילו איימו על מי שעשה את הכתבה והכריחו לעשות אותה כדי לצאת מידי חובה. מה עם קצת העמקה? דווקא היו פה כמה כתבות לא רעות..סגור
-
1.ולמה אף מילה על קבוצת לופטהנזה? (ל"ת)מורי 28/12/2020 10:28הגב לתגובה זו1 0סגור