פטנט: זו הפירצה שתאפשר לקבלנים לגרוף את כל הפטור ממע"מ לכיסם

לאקונה בתוכנית מע"מ 0% של יאיר לפיד תעזור לקבלנים לשלשל לכיסם סכום של 200 עד 250 אלף שקל
 | 

"הנהנים היחידים מתכנית ביטול המע"מ יהיו לא הזוגות הצעירים, אלא דווקא יזמים ממולחים שינצלו 'לקונה' שקיימת בתכנית, וישלשו לכיסם סכומי עתק, מאות אלפי שקלים פטור ממע"מ על כל דירה שיימכרו", כך אומר שי רונן, בעלי חברת My House מקבוצת Sold, ביחס להצהרות הסותרות של משרד האוצר ביחס לתוכנית מע"מ 0% שנועדה להקל על זוגות צעירים המעוניינים לרכוש דירה ראשונה.

לפי רונן, ה"פטנט" פשוט ביותר: "היזמים ייבנו פרויקטים של דירות ברמת מעטפת, כלומר 4 קירות ללא גמר וללא מפרט טכני כלשהו, מה שהחוק היבש מאפשר להם ללא שום בעיה. הם יימכרו את הפרויקטים הנ"ל במחיר מופחת במיוחד לזוגות צעירים, ללא מע"מ. הזוגות הצעירים/ יהיו מוכנים לרכוש דירת מעטפת מפרויקטים כאלה, מהטעם הפשוט שהמחסור בשוק הדיור רק יגבר בחודשים הקרובים, ככל שהממשלה תתמהמה בקבלת ההחלטה על ביטול המע"מ. לאחר מכן יציעו היזמים לזוגות הצעירים/זכאים להשלים את הפרוייקט ויחתימו אותם על חוזה נוסף של גמר הדירה."

הקבלנים ירוויחו סכום עתק
לדבריו, הזוגות הצעירים יאלצו לשלם את הפרש המע"מ במלואו, זאת משום שהם כבר נהנו בחוזה המקורי מהפטור מהמע"מ. כלומר, זכאי הדיור לא ייהנו בסופו של דבר מהפטור, אולם דווקא היזמים שינצלו את הפירצה הקיימת בחוק, ירוויחו את הפטור מהמע"מ בשווי של כ-250-200 אלף שקלים לפחות לכל דירה (בחישוב של דירה שמחירה בשוק הינו כ-1.3-1.5 מיליון שקלים) וירוויחו כאמור סכומי עתק, זאת מבלי שהפטור ממע"מ יגיע כלל ועיקר לכיסם של הרוכשים.

"אדגיש כי אין מדובר כאן בתרחיש תיאורטי, יש לכך בהחלט אפשרות ריאלית במסגרת החקיקה הקיימת ובקרב היזמים שוק הדיור כבר מהלכים דיבורים מתקדמים בנושא זה. המסקנה, מוסיף רונן: לבטל לאלתר את הרעיון המטופש והמסובך של ביטול ממע"מ לחלק מהזכאים ולהתמקד אך ורק במחיר המטרה שהוא לטעמי הפתרון הסביר היחידי להורדת מחירי הדיור, לפחות בקרב אותה אוכלוסייה שנזקקת לכך הכי הרבה".

כתבות מעניינות נוספות:
שאול לוטן: "בארה"ב ילד נבעט מהבית בגיל 18 והוא חייב להסתדר - כאן אם לא תמשכן את עצמך עבורו תחשב לאבא רע"
דנוס: "נהיה כאן כמו באיטליה עם בני 40 שגרים אצל אמא - זה יתפוצץ בסוף"

תגובות לכתבה(50):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 44.
    אין גבול לשטויות שכותבים
    יוסי 03/07/2014 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד השיכון פרסם מפרט בניה מחייב לגמר הבניה אז מה השטויות האלה
    סגור
  • 43.
    למה להסתבך? מורידים מחיר מתחת ל1.6 ואת הפער בשחור...
    דן 18/05/2014 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר פשוט מזה? החברה באוצר לא יודעים עם מי יש להם עסק...
    סגור
  • 42.
    קשקוש מקושקש של קשקשן
    טווח ארוך 13/05/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לא ניתן לקבל טופס 4 ללא סיום בניה ,רמת מעטפת לא תקבל אישור קרי זה לא דירת מגורים ,פשוט בושה וחרפה שביזפורטל מפרסמים משהו שגוי ולא נכון וללא בדיקה בושה
    סגור
  • 41.
    איך אנשים כאלו לא מוצלחים נבחרים לשרים ולחברי כנסת.כנסו
    נועם 12/05/2014 18:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקבעו שכל אזרח ששירת בצבא או בשירות לאומי יקבל בעת קניית דירה החזר מהמדינה של 5000 ש"ח בעבור כל חודש שירות ששירת בצבא. אם הגבר שירת 36 חודשים והאשה שירתה 24 חודשים הם יקבלו יחד 300,000 ש"ח ( 60x5000 ) החזר בקניית דירה בלבד. בלי קשר למספר הילדים שיש או אין להם. בלי לקשר לדירה מקבלן או יד שנייה. בלי קשר לאם רוצים לגור בתל אביב, בחריש או בדימונה. בלי קומבינות עם הקבלנים. בלי קומבינות עם משקיעים. בלי בעיות עם בג"ץ. בלי לקבוע מחיר למטר לפי איזור מגורים. כל חוק או סיוע שאי אפשר להגדיר בשני משפטים - דינו כישלון ביישום.
    סגור
  • 40.
    ברגע שהיהודים ויתרו על הדת כערך עליון
    אסף 12/05/2014 10:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברגע שהיהודים ויתרו על הדת כערך עליון ובחרו בכסף כערך עליון, השמים הם הגבול לשחיתויות ורמאויות. עם ראש יהודי וכסף כערך עליון הכל אפשרי
    סגור
  • טען עוד
  • 39.
    הקבלנים הם הגורם העיקרי לעליית המחירים (ל"ת)
    סינים לענף הבניה 11/05/2014 20:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 38.
    ולכן הקצאת סכום בהתאם למצב הזוגות הוא הפתרון
    אריק 11/05/2014 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, זה אפשרי ולכן הקצאת סכום כסף בהתאם למצב הזוג והמיקום הגאוגרפי יאפשר את הגמישות לקנות דירות לא רק מקבלנים. הסכום יועבר למוכר רק לאחר העברת הדירה בטאבו על שם הזוג.
    סגור
  • 37.
    אני לא מבין
    רפובליקת בננות 11/05/2014 14:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם עד היום מכר קבלן ב1.5 מליון לצרכן הוא הרויח את שלו והעביר את המע"מ למדינה כי המעמ לא שלו. עכשיו המדינה רוצה להעביר את המעמ לזכאים אז הוא רוצה לקחת חלק ? למה? מה השתנה ? זה לא היה שלו לפני כן !! למה שזה היה של המדינה הוא לא רצה לקחת ? ועכשיו מאזרחיה כן ?
    סגור
  • 36.
    מי יחטוף זה קבוצות הרכישה ששם הרויחו את המעמ (ל"ת)
    משה ראשל"צ 11/05/2014 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    קשקשן גדול - אם הם ישלמו מעמ אז על
    משה ראשל"צ 11/05/2014 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מאתיים אלף שקל מקסימום ולא על מליון שקל את זה הסתרת בתוך המאמר עוד אינטרסנט וכתב טפש
    סגור
  • 34.
    רעיון פשוט-לא מבין אך לא חשבו עליו
    אליקו 11/05/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נותנים 18% מערך הדירה מענק לזכאים במשקנתא אחרי ששילמו רק ריבית במשך חמש שנים כך מכסים גם את הסעיף שלא ניתן למכור את הדירה במהלך חמש שנים ראשונות הרי כולם לוקחים משקנתא.הכי פשוט אין תכמונים ואין גלגולים
    סגור
  • 33.
    שיטה חדשה לשכנע ילד לאכול , אם לא תאכל אבא יקח ממך
    בא 11/05/2014 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כליה .
    סגור
  • 32.
    החזירים לא מתים
    אנונימי 11/05/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק מתלכלכים יותר ברפש
    סגור
  • 31.
    ביבי היה מנצח בזוי בבחירות ,ולכן אני מקווה שיהיה לפחות
    בא 11/05/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראש ממשלה ציוני .
    סגור
  • 30.
    לפיד יודע שבוחריו לא זומבים ,כמו בישראלביתינו או בשס
    בא 11/05/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ולכן הוא ומנכלית משרד האוצר יפילו חזק את מחירי הנדלן ,אחרת הוא יעבור למשבצת של קדימה ,אתם זוכרים ,היתה מפלגה כזאת ,באמת . מביבי הייתי מצפה לציונות אמיתית ,אבל כנראה שהוא שכח מה זה אומר ,אני רציני לגמרי , אנו שוכחים הרבה דברים .
    סגור
  • ציונות זאת דרך חיים ,זאת לא תעודה ומדליה מסיירת מטכל ,
    בא 11/05/2014 12:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעם היו כאן מנהיגים קשוחים שגדלו בתנאים קשים מאוד ,אבל הבינו את הצרכים הבסיסיים של העם , ולא ניהלו את המדינה כמו עסק . היתה מדיניות של דירה לכול פועל .
    סגור
  • 29.
    קשקשן שיש לו אינטרס (ל"ת)
    מי יקנה דירה כזו? 11/05/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 28.
    יש עתיד ?
    יעקב 11/05/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם יש דבר אחד טוב שאינו שליפה מהמותן שהצליחו אנשי משרד האוצר לאורו של הלפיד ? תארו לכם שהוא חולם להיות ראש ממשלה. מצמרר...
    סגור
  • 27.
    שטויות, אפשר להתגבר על זה בקלות בניסוח החוק. (ל"ת)
    יוני 11/05/2014 11:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 26.
    לא משתלם לקבלן לבנות דירות סטנדרטיות (ל"ת)
    ככה זה בפוסט ציונות 11/05/2014 11:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 25.
    אז שילכו לעזאזל כל הקבלנים
    pshay 11/05/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
    10 1
    נשבר ה * מכל החארטות והתחמונים פה של כולם , כולם רוצים לעבוד על כולם ולכל אחד יש אג'נדה
    סגור
  • 24.
    יש לי הצעה לאוצר את 0 אחוז מעם לחלק ל3 שנים מי שיקנה ב
    ציון 11/05/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בשנת 2015 יקבל רק 7 אחוז החזר מעמ ומי שיקנה 2016 יקבל 12 אחוז החזר מעמ ומשנת2017 הפטור יהייה מלא 18 אחוז מעמ כך לא תהייה הישתוללות מחירים והכל יפעלו בהיגיון והמדנה תרוויח מהמצב
    סגור
  • גם לי יש הצעה ,אולי ביבי יזכר שהוא ציוני ,יעשה הכול
    פפפ 11/05/2014 12:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמחירי הדירות ירדו ,וכך יהיה עתיד לצעירינו כאן ולא בקנדה .
    סגור
  • 23.
    כזה קשקוש הרבה זמן לא שמעתי..
    mikaya 11/05/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    12 3
    איך מעלים שטות כזו לאתר "מכובד" כזה ?? קשקוש בלבוש!! מי זה לירן סהר הזה , בוגר כיתה ח' במאמרים לעיתון השכבתי??
    סגור
  • 22.
    כדי שזה יקרה הזוגות הצעירים צריכים לשתף פעולה
    יוסי 11/05/2014 11:17
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ואז הם יהיו זכאים לקבל את אות המטומטם . הממשלה מוכנה לוותר על המע"מ , מדוע שרוכש הדירה יהיה מוכן להמשיך ולשלם אותו לקבלן.
    סגור
  • 21.
    מנסים להקל על הצעירים וכל מה שמעניין
    בושה !! 11/05/2014 11:16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    את הקבלנים זה איך לגרום לכסף להגיע לכיסם . לא איך הם מוכרים יותר איך הם שודדים את כספם .
    סגור
  • 20.
    קבוצות רכישה
    מאיר 11/05/2014 10:47
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לצערנו לא ניתן לצרף קבוצות רכישה משום שאינם קונים דירה אלא משקיעים בבניית בניין שלם באופן יחסי ולכן הינם משקיעים ולא זכאים לפטור.
    סגור
  • 19.
    חבל שסתם אתם מעלים ספקולציות תראו את הנוסח של החוק
    מאיר 11/05/2014 10:46
    הגב לתגובה זו
    9 4
    החוק שהולך להיות אינו נותן שום פתח לספקולציות , בחוק מצויין בדיוק מה חובת הקבלן בעיסקה ואינו כולל מעטפת וחייב מטבח זהה לאחרים ארונות אמבטייה ואיבזור חשמלי בדיוק כמו כל רוכש אחר בבניין . המחיר נקבע לפי מטר ואיזור ואי אפשר לעלות מחירים משום שהוא לפי מדד אוקטובר 2013 לפי עסקאות ממוצע נע באיזור .
    סגור
  • 18.
    יש לציין ראש קרימנלי.. (ל"ת)
    מחשבה מעוותת 11/05/2014 10:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    עוד פעם ,בסין בונים שכונות שלמות במכה אחת ,איפה הבעיה
    בא 11/05/2014 10:40
    הגב לתגובה זו
    8 1
    8 מליון אנשים זה כפר בסין שאיש לא זוכר את שמו .למה אנו צריכים בועת נדלן ,זה רע לכולם ,אפילו למושחטים שמתפרנסים מזה .
    סגור
  • 16.
    צריך פשוט לשים בכלא קבלניך שמנסים לעקוף את החוק (ל"ת)
    rr 11/05/2014 10:36
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 15.
    הכל תאורטי ופנטזיה של אנשים שחיים בנדמה לי הכל ניתן
    ציון 11/05/2014 10:29
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לבדיקה ובירור זוגות צעירים לא פריירים ולא ימהרו לוותר על מענק שמגיע להם על פי דין וחוק יש שמאים במדינה והכל ניתן לשקף ולהעריך ומי שירצה ליזרוק את כספו זו בעיה שלו
    סגור
  • 14.
    הביאו את הסינים. למה רק אנחנו צריכים להתחרות בהם?
    יוני 11/05/2014 10:24
    הגב לתגובה זו
    15 2
    רק העובד הפשוט מתחרה בעובדים הזולים מהמזרח? למה שהמנהלים והקבלנים הרמאים לא יתחרו בהם גם כן???
    סגור
  • זה בגלל שביבי ,המנהל ,שכח מה זאת ציונות ולכן יש המון
    בא 11/05/2014 10:31
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ישראלים בקנדה .
    סגור
  • 13.
    איזה שטויות יש בכתבה הזו - כנסו כנסו
    ד"ר אריאל 11/05/2014 10:21
    הגב לתגובה זו
    13 11
    והיה וחברות ימכרו מעטפת ולא דירה שלימה אזי יהיה לקונים האפשרות לפנות לגורם שלישי שהוא יעשה את גמר הדירה. ככה שהקבלן לא ירוויח כלום . 2. במקרה כזה שהקבלנים ימכרו רק מעטפת - הם מפסידים את עיקר הרווח במכירת שכן הרווח הגדול במכירת דירה הוא התוספות והשיפורים וכמובן לא המעטפת . 3.מחיר מטרה הוא טוב אבל לא לזוגות צעירים אלא למשפרי דיור . 4.ביטול מעמ הוא ההצעה הטובה ביותר לזוגות צעירים הן מבחינת שווי שוק , רווח אישי לצעירים , והון עצמי .
    סגור
  • צודק!!
    מני 11/05/2014 13:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק!!
    סגור
  • 12.
    רונן ,בין השורות ,אומר שאם לוקחים משכנתה אז במקום
    בא 11/05/2014 10:20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לשלם 1.5 מיליון ,משלמים בערך 3 מליון לדירה ,ריבית דריבית וחרא. וגם הוא אומר ,בין השורות ,שהוא ציוני גדול .
    סגור
  • 11.
    זו הסיבה שצריך קבלנים מסין
    שלום על ישראל 11/05/2014 10:20
    הגב לתגובה זו
    18 2
    גם מעזה זה טוב
    סגור
  • 10.
    הבנתי את רונן ,הוא רוצה שיביאו קבלנים מחול וכך ניפתר
    בא 11/05/2014 10:17
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מקבלנינו המושחטים ,לדבריו .וחבל שביבי שכח שהוא ציוני .
    סגור
  • 9.
    חזירות=דור צעיר עני=בועהמעל50%=מזמן בשטחפחות20%=מיתון!! (ל"ת)
    דמגוגיה הרצה פראייר! 11/05/2014 10:17
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 8.
    לעודד פרויקטים פינוי-בינוי, על קרקע מוכנה
    אני 11/05/2014 10:16
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שהמדינה לא תוכל לספסר בלרקעות
    סגור
  • 7.
    מיום ליום ברור יותר שהפטור ממעמ היא תוכנית לא מוצלחת (ל"ת)
    שירדו מזה וזהו 11/05/2014 10:08
    הגב לתגובה זו
    7 8
    סגור
  • הם באמת יורדים ,תבדוק בקנדה . (ל"ת)
    פפפ 11/05/2014 10:21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 6.
    לך יש ראש שנוכל, נותן רעיונות לקבלנים (ל"ת)
    אני 11/05/2014 10:07
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 5.
    לאסור לבנות דירות כאלו לזכאים (ל"ת)
    אני 11/05/2014 10:00
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 4.
    לפי התוכנית תהיה הערכת שמאי לכל אזור ויקבע סטנדרט מוגדר
    שלמה מעוז 11/05/2014 09:57
    הגב לתגובה זו
    14 6
    מראש לכל מי שירצה לקנות דירה ומפרט בסיסי שיהיה חייב להיות בדירה אנשים לא נולדו אתמול והממשלה מתחילה לבדוק כבר נושא של חברות בניה מסין שיפתחו את השוק לתחרות
    סגור
  • 3.
    נגמר הסיפור. המשחק הוא חדש לגמרי
    משקיע ממוצע 11/05/2014 09:53
    הגב לתגובה זו
    7 6
    מה לא מובן? יש משחק חדש שבו הקבלנים הם חלק מכלי המשחק אבל הם לא קובעים את החוקים. מה לא מובן בזה?
    סגור
  • 2.
    פטור ממע"מ גם לקבוצות רכישה יפתור את הבעיה (ל"ת)
    דור 11/05/2014 09:51
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 1.
    מי שינהג כך הוא יזם גנב - פשוט לא לשתף גנבים במכרזים
    אבי 11/05/2014 09:49
    הגב לתגובה זו
    27 11
    עתידים.
    סגור
  • מענק משכנתה
    בועז 13/05/2014 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם היה מענק מקום במשכנתה. וזה מה שצריך לעשות .לכל זוג צעיר עם קריטריונים של עושה צבא.נשוי.וכמות ילדים ואחים.להביא להם מענק מותנה שלא מאפשר להם למכור את הדירה 5 שנים.ואפשרות לגרור משכנתה רק לדירה אחרת ויחידה.עד 10 שנים.זה התנאים להלוואת מענק
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות