דרהי בוחן הגשת הצעת רכש מלאה למניות הוט ומחיקה מהמסחר בתל אביב בהשקעה של מעל 1.2 מיליארד שקלים
איש העסקים פטריק דרהי רוצה להשתלט על חברת {הוט} ולהפוך אותה לפרטית, כך נודע ל-Bizportal. דרהי המחזיק כיום ב-65% שוקל הגשה של מלאה למניות חברת הכבלים ולמחוק אותה מהמסחר. אם ההצעה תענה והמהלך יצליח, ירכוש דרהי את מלוא החזקות הציבור בהוט תמורת למעלה מ-1.2 מיליארד שקל.
המהלך של דרהי מעט מפתיע, זאת מאחר ורק לפני חודש נכנסה החברה למדד המעו"ף בצורה חגיגית. עם זאת, יכול להיות שהצפייה במתרחש במניות חברות התקשורת המקומיות והירידה במחיר מניית הוט דחפה אותו לבחון לעומק מהלך של מחיקת החברה. חשוב להדגיש כי גם לאחר המהלך, הוט תמשיך להיות חברה מדווחת, זאת מאחר ולחברה ישנן איגרות חוב שנסחרות בבורסה בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל.
חברת הוט עברה בשנה האחרונה שינוי מבני. מחברת כבלים בינונית היא הפכה לקבוצת תקשורת. דרהי הוביל את מהלך המיזוג בין הוט לבין מירס וזאת תוכל להציע בעתיד ללקוחותיה ארבעה שירותים בחבילה אחת: שירותי כבלים, טלפון ביתי, אינטרנט וסלולאר.
עבור פטריק דרהי מדובר במהלך יקר במיוחד. מניות הוט נסחרות הבוקר לפי של 3.36 מיליארד שקל. הצעת רכש מלאה תצריך של עשרות אחוזים על מחיר השוק, זאת במטרה לשכנע את המחזיקים להיענות להצעה. כך למשל, בפרמיה של 20% יידרש דרהי להשיג מימון בהיקף של 1.4 מיליארד שקל כדי להשלים את המהלך, ובפרמיה של 30% סך ההשקעה יגדל ליותר מ-1.5 מיליארד שקל.
ככל הנראה חלק מן המימון לעסקה צפוי להגיע כתוצאה מדיבידנד שיקבל דרהי מחברת הוט. בשנת 2011 חתמה חברת הכבלים על הסכם מימון מול המערכת הבנקאית בהיקף של 3.4 מיליארד שקל. בין הצדדים סוכם כי הוט תוכל לחלק ראשון בהיקף של כמיליארד שקל אך עד כה נמנעה חברת הכבלים לחלק אותו. אם יחזיק דרהי במלוא הבעלות על הוט, יוכל ליהנות ממלוא פירות הדיבידנד.
כרוניקה ידועה מראש?
לא ממש ברור מהי רמת הנזילות של איש העסקים פטריק דרהי אשר החל ברכישת מניות הוט לפני כשנתיים וחצי באוגוסט 2009. לאט לאט ובשיטתיות הגדיל איש העסקים הצרפתי את החזקותיו בחברה והגיע להחזקה של 65%.
באוגוסט 2009 רכש דרהי כ-15% מהמניות מבנק לאומי, חודשיים מאוחר יותר רכש אחזקות מבנק הפועלים והבנק הבינלאומי לפי 35 שקלים למניה. ככל שדרהי התקדם במסע ההשתלטות, המחיר שהוא נדרש לשלם עבור המניות הלך ועלה. בדצמבר, נדרש דרהי לשלם 44 שקלים בעבור כל מידי קבוצת דלק והגיע לאחזקה של 44.76% ממניות החברה.
כאן נתקל דרהי במגבלה של חוק החברות אשר אוסר על חברה לחצות את רף ה-45% בחברה ללא הצעת רכש או הקצאה פרטית. דרהי בחר בהקצאה פרטית. בעלי המניות ברוב קולות אישרו הקצאה של 1.9% ממניות החברה לדרהי בהשקעה של 83 מיליון שקל נוספים.
בשלב מאוחר יותר רכש דרהי גם את רוב ההחזקות של אליעזר פישמן בחברה, שהם כ-6% ממניות הוט לפי מחיר של 54.5 שקלים למניה ובהמשך רכש גם את החזקות קבוצת ידיעות בחברה (כ-13%) תמורת כ-65 שקלים למניה. מאז, הידרדרה מניית החברה לרמה של כ-43 שקלים, זאת על רקע האווירה הכללית בשווקים.
מבדיקת Bizportal עולה כי עד כה השקיע דרהי כ-2.2 מיליארד שקל ברכישת מניות של הוט בדומה לשווי הנוכחי של ההחזקה בשוק.
דרהי הצליח לרשום לזכותו אקזיט מסוים לאחר שרכש את חברת הסלולר מירס תמורת 650 מיליון שקל ומכר אותה לחברת הוט תמורת 1.2 מיליארד שקל. בעת השלמת העסקה שלשל לידיו דרהי 750 מיליון שקל ויתר הסכום (450 מיליון שקל) מותנה בביצועים של חברת מירס בשנים הקרובות ובהם שיעורי החדירה לשוק וסך הרווחיות התפעולית התזרימית.
הדובר של פטריק דרהי מסר כי: "מדובר בשמועות וכידוע, איננו נוהגים להגיב לשמועות כאלה ואחרות אשר צצות מדי פעם בשוק".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.מונופול !עמית 31/01/2012 07:07הגב לתגובה זו0 0כמה טוב לקנות מונופול, חברה מגעילה ברמות. מקווה לראות עוד חברות כבלים ועוד חברות חשמל ועוד ועוד. ריכוזיות דוחה אותי בארץ. אין פה שום שוק חופשי !סגור
-
3.כולם לברוח מהבורסה (ל"ת)לברוח 30/01/2012 15:35הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.מהלך הגיוני מאוד מצידו (ל"ת)איל 30/01/2012 14:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.הפיסקה האחרונה בקשר למירס לא העלתה תהיות?יובל 30/01/2012 13:59הגב לתגובה זו0 0קנה חברה ומכר אותה לעצמו במחיר כפול!!! ובעצם שילשל את הרווח לכיסו! שקשוקה חריפה!!!סגור