פרטנר: צניחה של 44% ברווח הנקי; המנכ"ל: "הרגולטור מונע יצירת שוק תחרותי מאוזן"

החברה יורדת מהכנסות של מיליארד שקל לרבעון; המנכ"ל בביקורת קשה על משרד התקשורת
 | 
telegram
(1)

עונת הדו"חות ממשיכה בשיאה, והפעם מניות הסלולר במוקד. לאחר דו"חות טובים יחסית לחברת סלקום, חברת פרטנר המתחרה מציגה מספרים חלשים יותר, בהם צניחה של 44% ברווח הרבעוני, שעמד על 14 מיליון שקל בלבד.

מניית  פרטנר -0.4% פרטנר 1,987 -0.4% פרטנר בסיס:1,995 פתיחה:1,995 גבוה:2,015 נמוך:1,970 תמורה:7,900,496 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מגיבה לדו"חות בירידות משמעותיות של למעלה מ-2%.

גם בשורת ההכנסות מציגה פרטנר חולשה, עם ירידה של 7% (ל-977 מיליון שקל), וירידה דומה של 6% בהכנסות משירותים. הרווח הגולמי ירד ב-3% ל-180 מיליון שקל, והרווח התפעולי ב-4%, ל-54 מיליון שקל. מספר המנויים בחרה ירד ב-3%, והוא עומד, נכון לסוף הרבעון הראשונן, על 2.69 מיליון לקוחות. הרווח התפעולי ירד ב-4%, ועמד על 11 מיליון שקל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

פרטנר מציגה חולשה בסעיפים נוספים, בהם ירידה של 9% בהכנסות מציוד (ל-267 מיליון שקל), וירידה של 3% בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי - וזו עמדה על 67 שקל. סכום זה משקף בעיקרו הכנסות נוספות בקשר עם הסכם מתן זכויות שימוש ברשת עם הוט מובייל, אשר קיזזו את השחיקה הנמשכת בהכנסות כתוצאה מהשחיקה במחירי שירותי סלולר. 

שיעור הנטישה של מנויי הסלולר ברבעון הראשון 2016 עמד על 11.2% בהשוואה ל-11.1% ברבעון הקודם ו- 12.7% ברבעון המקביל אשתקד. 

בהתייחסו לתוצאות הרבעון הראשון 2016, ציין איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר: "הרבעון הראשון של שנת 2016 עמד בסימן החלטתנו להיפרד מהמותג orange והשקת המותג Partner. החלטה זאת היא חלק ממהלך אסטרטגי להפוך מחברה ממוקדת סלולר לקבוצת תקשורת כוללת, שמציעה ללקוחות פרטיים ועסקיים מגוון פתרונות תקשורת בנוסף לשירותי הסלולר.

"האתגר המרכזי עמו אנו מתמודדים היום הוא חוסר הבהירות באשר להחלטות רגולטוריות צפויות. רק לאחר שתיווצר וודאות רגולטורית היוצרת אכיפה שווה על כל השחקנים בשוק, נוכל להשקיע בתשתיות טכנולוגיות מתקדמות אשר יאפשרו לאזרחי ישראל ליהנות משירותים מתקדמים בדומה למגמות העולמיות. בנוסף, קיימת חשיבות גבוהה ליישום מלא של כל פרקי הרפורמה בשוק הקווי - האינטרנט, הטלפוניה והתשתיות הפאסיביות, כאשר הרגולציה החלקית והיישום הבעייתי של הרפורמה כיום פוגעים בצרכן הישראלי שנאלץ לשלם מחירים גבוהים ביותר עבור השירותים הללו".

בנבנישתי אף ביקר את התנהלות משרד התקשורת מול חברות הסלולר, כשטען כי "המציאות הרגולטורית כיום מטפחת ומבססת מונופול בשוק ומונעת יצירת שוק תחרותי מאוזן שמאפשר תחרות בריאה בין קבוצות התקשורת השונות", בכוונתו כמובן לקבוצת בזק, בדומה לטענות השונות כי הרגולטור עושה לקבוצת התקשורת הגדולה בישראל 'חיים קלים'.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברור הרצפה לא ישרה (ל"ת)
    kumove 23/05/2016 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות