"הצמיחה שלנו תהיה 30% גם בלי הרכישה האחרונה; בסוף 2023 יהיה שיפור בשורה התחתונה"
"מה שחשוב זה להסתכל לטווח ארוך - אנחנו רוצים להביא צמיחה שתימשך הרבה שנים. אולי קשה יותר להסביר את זה מרבעון לרבעון, אבל ההסתכלות שלנו היא לטווח הארוך. ברמה השנתית יש לנו מספיק מנועי צמיחה כדי להגיע למעל 30% צמיחה משנה לשנה. אנחנו בונים תשתיות גדולה גלובלית, עם צמיחה של 50% בלקוחות" כך אומר יאיר נחמד, יו"ר ומנכ"ל נאייקס בראיון לביזפורטל.
"היום ברמה של מכונות שעובדות ומייצרות כסף, יש יש לנו יותר מ-500 אלף, מתוך שוק של בערך 4 מיליון מכונות. כלומר כבר היום אנחנו 10% מהשוק העולמי, ואנחנו בדרך ליעד שהצבנו". כשהוא מדבר על היעד, נחמד מתכוון ל-25% מהשוק העולמי והכנסות של מיליארד דולר בשנה, כפי שאמר בראיון לביזפורטל. בהחלט מטרה מאתגרת.
החברה כמובן עדיין לא שם. נאייקס בעצם מוכרת חומרה להתקנה מרחוק, כאשר החברה של המכונה לממכר משקאות המקומית מתקינה את החומרה על המכשיר ונאייקס מבצעת 'פלאג אנד פליי' - מבצעת את הסליקה תוך מתן הסבר ומשוב קולי תוך כדי ביצוע תהליך הרכישה. על פי תוצאות מקדמיות שפרסמה נאייקס +0.57% נאייקס 10,640 +0.57% בסיס:10,580 פתיחה:10,580 גבוה:10,640 נמוך:10,490 תמורה:885,120 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ביום חמישי, החברה הכניסה בשנה שהסתיימה עתה כ-119 מיליון דולר. כלומר, כדי להגיע למיליארד היא צריכה להגדיל את ההכנסה פי 8 וחצי. בינתיים היא מפסידה ברמה התפעולית אך נחמד לא מתרגש:
נחמד: "המכונה עובדת חזק. אנחנו צומחים מרבעון לרבעון באלפי לקוחות, המערכת עובדת חלק ומשתפרת עם הצמיחה. אנחנו מרגישים ביקושים מלקוחות גדולים בעיקר בשוק האמריקאי. יש שם שינויים גדולים עם המעבר מ'סוויפ' ל-EMV ואנחנו זוכים במרקט שייר בצפון אמריקה. אנחנו משקיעים הרבה ב-R&D כדי לתמוך בשינויים הרגולטורים והטכנולוגיים.
"יש לנו גם עליה משמעותית בטרנזקציות (מספר עסקאות. נ"א). גדלנו ל-247 מיליון טרנזקיות ברבעון, לעומת 134 מיליון ברבעון הקודם, גידול של 84% וגם גידול של 13% לעומת 218 ברבעון השלישי. כלומר, מה שקורה הוא שהצרכנים הם אלה שעומדים מאחורי הגידול. הצרכן משתמש יותר, מגדיל ביקושים ואנחנו יודעים לקלוט את הביקושים".
נשמע נפלא על הנייר, אבל צריך גם לומר את האמת - נחמד קצת משחק עם המספרים. בפועל, לפחות ברבעון האחרון לא מדובר כאן באמת ביותר צרכנים שמגדילים את הביקושים - אלא בעיקר בגידול בכמות המכונות של נאייקס (שזה חיובי בפני עצמו). מספר המכונות של נאייקס גדלו ברבעון ב-11% ברבעון האחרון, כמעט זהה לגידול במספר המשתמשים. נחמד מדבר כמובן על הגידול השנתי, שם מספר המכונות גדלו ב-39%. אבל המשקיעים כן מסתכלים גם על הגידול מרבעון לרבעון ולא רק על הנתונים השנתיים.
רכבת הרים במניה - שאיבדה 18% מההנפקה ו-20% מתחילת השנה (כשבדרך זינקה ב-44%)
נאייקס שהונפקה בחודש מאי השנה היא אחת ההנפקות הגדולות בבורסה המקומית כאשר היא ההנפקה הטכנולוגית המרשימה ביותר בשנים האחרונות. אבל המשקיעים במניית נאייקס חווים שנה של רכבת הרים, מאז ההנפקה בחודש מאי האחרון לפי שווי של כ-3.58 מיליארד שקל: ביום הראשון בבורסה היא נסחרה ב-11 שקל למניה ובהמשך ירדה ל-9 שקלים (נפילה של 19%) אחר כך זינקה ב-44% ל-13 שקל למניה ושווי שוק של 4.3 מיליארד שקל, ומאז היא שוב יורדת ונסחרת היום (ראשון) בשער של 9 שקל למניה ושווי שוק של 2.95 מיליארד שקל - נפילה של 18% מההנפקה ו-20% מתחילת השנה.
מתי בעצם תעברו לרווח תפעולי?
נחמד לא צופה שזה יקרה בשנתיים הקרובות: "אני מעריך שבשנה הזו וגם בשנה הבאה נאיץ את הצמיחה. אנחנו עדיין מעריכים שנצטרך בשנתיים הקרובות להמשיך להשקיע הרבה גם בליבה וגם בריטייל, וגם ב-EMV. אנחנו צומחים השנה ב-51%, וזה המדד העיקרי כדי לייצר מצב של שליטה ודומיננטיות בשוק העולמי. אני מעריך שלאחר מכן נתחיל להראות מגמת שיפור וקפיצת מדרגה בשורה התחתונה ולקראת סוף שנה הבאה או שנתיים מהיום".
ויותר ספציפי?
"בסוף 2023 נראה שיפור. במקום ירידה בשורה התחתונה נראה עליה. גם אם עדיין לא נהיה רווחיים".
ומה לגבי מתחרים?
"אני לא ממש מתייחס למתחרים, אנחנו לוקחים נתח שוק. אנחנו פועלים ב-60 מדינות. עם כמעט 550 עובדים. אין בהיקף גלובלי בתחום שבו אנו עוסקים. יש מתחרים מקומיים אבל לא בסדרי הגודל שלנו".
בוא נדבר על הרכישה של און טראק, מדובר בחברה בפירוק
נחמד: "מדובר בעסקה שנחתמה בטווח של כמה ימים. אנחנו עוסקים כל הזמן בפיתוח עסקי ואיתור רכישות. לא ידענו שאון טראק אי נמצאת במצב כזה. אבל בגלל ההיכרות והקרבה איתם זיהינו שיש רצון לקיים שיחה ואז פעלנו במהירות. אנחנו כל הזמן מסתכלים על מתחרים והזדמנויות.
אתם מדברים על צמיחה של 30% בשנה, זה כולל את ההכנסות מאון טראק? הרי מדובר על 14 מיליון דולר בשנה, 12% מההכנסה השנתית שלכם?
נחמד שולל לחלוטין: "הצמיחה תהיה אורגנית וזה יהיה בנוסף להכנסות של און טראק. אתם הרי מכירים אותי".
מדוע רכשתם את און טראק?
"כמו כל חברה שצורכות רכיבים, און טראק נקלעה למשבר תזרימי. כל מי שלא היו לו מאזן חזק נקלע לקשיים. אבל זו חברה מדהימה, בריאה ברמה של כח אדם, יש להם לקוחות. עומדים על הרגליים בזכות עצמם. הם לא נכשלו בתהליכים.
"זו חברה שקמה ב-1990 עם ותק גדול באנטנות קרבה (RF) מכרו מיליון יחידות ללקוחות בעולם והיו סוג של ספקים ללקוחות. בתחום של ניסיון לעשות פול סרוויס יש להם לקוחות בארה"ב, אירופה ואוסטרליה, והם מביאים לנו ערך בידע והלקוחות. מכרו ב-14 מיליון דולר בשנה שעברה".
אבל 14 מיליון דולר לחברה שקיימת כבר 30 שנה זה לא קצת מדי? איפה הצמיחה שלהם?
נחמד: "אנחנו רוצים להצמיח אותם ולהעניק ערך ללקוחות. להעביר אותם למצב של יותר לקוחות עם הכנסה חוזרת שנתית (ARR). אנחנו רוצים דרכם להיכנס יותר לשוק הדלק, לגייס לקוחות בתחום ה-ATM, כספומטים שלא היינו שם. יש להם נגישות לתחום התחבורה וגם צבר הלקוחות מעניין.
איך הסינרגיה מבחינתכם?
"החברה משלימה אותנו, היא נותנת לנו גישה לשווקים שלא הגענו בצורה מיטבית. יש להם גישה לדרום אפריקה, גם בתחום הדלק שהולך ומתפתח שם. החברה עשתה שיפט ומכרה פעילות בפולין והצליחה בפעילות שלה להגיע לצמיחה יפה בלקוחות והתחילו להתפתח בתחום הזה. יש להם הסכמים עם מפיצים גם באנגליה ואירופה.
איפה עוד און טראק נמצאים?
נחמד: "יש להם המון חומרה. מכשירי ATM של מגע וגם כאלה ללא מגע (קונטקנט לס), בתחום הדלק והדלקנים - דלקנים לתדלוק אוטומטי כשהחיוב מתבצע בענן, הרבה מזה בכל העולם זה שלהם. יש להם פעילות ביפן עם מפיץ מקומי. עם כח רציני להאיץ את הצמיחה ביפן".
בוא נדבר קצת על התחום שלכם, איזו צמיחה אתה רואה?
"כל הפרמטרים לטווח ארוך נותנים רוח גבית לתחום שלנו, של התשלומים. זה הולך ותופס יותר תאוצה. בעבר החלק היחסי של עסקאות כרטיסי אשראי ודיגיטל היו 30-40% ועכשיו זה יותר לכיוון ה-60%. זה קורה בגלל שיש יותר 'שייר' שימוש של הצרכנים, היכולת להעביר כרטיסים גם ללא מגע ועוד. הצרכנים עושים עסקאות מהסוג הזה וזה יוצר אצלנו הזמנות למכונות. גובה העסקה הממוצעת שהייתה 1.7-1.8 דולר ממשיכה לעלות, כי יש יותר מגוון מוצרים והמחירים שלהם עולים. הכל תורם להכנסות והתוצאות שלנו.
מתי החברה תנסה להנפיק בנאסד"ק
בחודש אוקטובר האחרון נחמד אמר לביפזורטל כי בסביבות שנת 2022, בטווח של שנה עד שנה וחצי, נאייקס מתכננת להנפיק גם בבורסת הנאסד"ק ("יש לנו תוכניות להיות רשומים באחת הבורסות האמריקאות בטווח הבינוני. כלומר בסביבות 2022, תלוי בתנאי השוק וחלון ההזדמנויות להירשם. אנחנו מכינים את עצמנו להירשם לגייס שם בשנה הבאה או בטווח של שנה וחצי").
יאיר, התוכנית עדיין בתוקף?
נחמד: "כשיצאנו להנפקה בת"א אמרתי שנהיה בשוק האמריקאי. בפועל הנפקנו בארץ רק 20% מהמניות שלנו ובטוטאל נגיע גם ליותר מ-30%-35% כדי להגיע לנאסד"ק. השאיפה היא שתוך פרק הזמן של שנתיים-שלוש קדימה נבחן את האפשרות לבצע רישום בשוק האמריקאי. כן אנחנו אומרים שזה יקרה".
בוא נחזור לנושא של התחרות שיש לכם?
נחמד: "המקום היחיד שיש בו תחרות רצינית זה בשוק האמריקאי. על פי המדדים שלנו אנחנו צומחים מהר יותר. יש לנו צמיחה בהיקף השוק. אנחנו מחפשים הזדמנויות לרכוש. אין הרבה בתחום שלנו, אולי אחד או שניים באירופה, אבל בודקים".
אתם בונים בעיקר על לקוחות קיימים או חדשים?
נחמד: "מנוע הצמיחה העיקרי הוא בסיס הלקוחות שלנו. המודל העסקי הוא ש-80% מגיע מלקוחות קיימים. אני צופה שנגיע להובלת שוק לא בגלל מוצר אחד אלא שילוב עולמות של כרטיסי אשראי ואנחנו עובדים על ניהול פיימנט ותהליכי תשלום ללקוחות בהמשך, מערך האופרציה שעוזרת ללקוח לנהל את הפעילות שלו.
מוצרים חדשים?
כרגע אין מוצרים חדשים שאפשר לדבר עליהם. אנחנו עובדים על מוצרים חדשים. בעיקר מחפשים מה חסר בשוק ומה בסיס הלקוחות מצביעים ומציעים ואז חושבים לבנות מוצר ולעשות טסט מול הלקוחות ואם כן אז ממשיכים לפיתוח. יש לנו שניים או שלושה מוצרים בקנה שיוכרזו בשנה הקרובה (2022. נ"א).
תוצאות הרבעון השלישי-31 מיליון דולר הכנסות; ההכנסות החוזרות 64% מכלל ההכנסות
ברבעון השלישי נאייקס דיווחה על הכנסות של 31 מיליון דולר, זהה לרבעון השני, אבל כן מדובר בגידול של 40% ביחס לרבעון המקביל אז עמדו ההכנסות על 21.5 מיליון דולר. הכנסות החוזרות מדמי שימוש (SaaS) חודשיים ועמלות סליקה היוו כ-64% מסך ההכנסות של החברה.
חברה מפסידה בשורה התפעולית
בדומה לחברות טכנולוגיה ישראליות רבות שהנפיקו השנה, נאייקס היא הפסדית ברמה התפעולית ובשורה התחתונה, והחברות נסחרות על סמך התחזיות לעתיד והתקווה שהן יצליחו (האחרות הנפיקו בוול סטריט אבל העיקרון דומה). ההפסד התפעולי של נאייקס עמד על 6.4 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד הנקי ברבעון השלישי עמד על 6.7 מיליון דולר, או 0.021 דולר למניה, לעומת הפסד נקי של 0.22 מיליון דולר, או 0.001 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.
גרף המניה:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כיצד ניתן לשמור הכתבה באזור האישי בגלישה במחשב האישי? (ל"ת)הגולש 26/01/2022 15:10הגב לתגובה זו0 0סגור