"קבלת הרישיון הבנקאי באירופה - גיים-צ'יינג'ר משמעותי עבורנו"

גל אביב, מנכ"ל בלנדר על הצניחה במניית החברה: "אנחנו רוכשים מניות בשוק ומעבירים כ-10 מיליון שקלים כמקדמה על חשבון ההשתתפות בהנפקה ואני חושב שזה אומר 'דרשני'"
 | 
telegram
(4)

גל ההנפקות של 2021-2020 ייצר הרבה הפסדים. המניות נחתכו ביותר מחצי בממוצע. {בלנדר} שהנפיקה על גבי החלום של הפינטק, הסבה הפסדים של 75% למשקיעים בהנפקה כשהשווי שלה נחתך ל-75 מיליון שקל. החברה אומנם צומחת, אבל עדיין מפסידה והבעלים - משפחת אביב, מכניסים את היד לכיס ומזרימים כסף לחברה. זו הבעת אמון בחברה כשהטענה המרכזית עד כה מול השאלה - מדוע אתם לא רוכשים מניות אם אתם מאמינים בחברה? היתה שבכל רגע נתון החברה מתפתחת ונמצאת במו"מ ולקראת עסקאות משמעותיות ואין חלון זמן אפשרי שבו הם יכולים לרכוש מניות באופן שבאופן מוחלט יהיה "נקי", ללא צל צילו של ספק בנוגע למידע עודף שהם כבעלים מחזיקים.

ואכן, החברה בתנופה של פעילות. בלנדר אומנם נוצרה וקמה על בסיס הלוואות בין חברתיות, אך כיום היא סוג של בנק דיגיטלי באירופה, למד פעילות של BNPL , שת"פ גדול עם בנק הפועלים ועוד. אז פוטנציאל יש, וגם - הפעילות בארץ מגיעה לרווחים, אך הכסף נגמר וצריך לגייס. הבעלים מכניסים 10 מיליון שקל, על חשבון הנפקת זכויות שתהיה בהמשך. 

בלנדר ולמעשה כל החברות שמתעסקות באשראי שקמו וצמחו בעשור האחרון נמצאות בפעם הראשונה במבחן אמיתי. לתת אשראי במצב עולם של גאות ושגשוג זה קל - יש הרבעה כסף זמין, הריבית נמוכה, האבטלה נמוכה - אנשים לוקחים מימון ומשלמים. לתת אשראי בעולם של האטה ומיתון זה כבר סיפור אחר לגמרי - מקורות הכסף נעלמים ומתייקרים, הריבית גבוהה, האבטלה עולה. אנשים כבר לא מחזירים בקלות את החוב. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הבנקים יודעים לטפל בשני מצבי העולם. לבלנדר והחברות שלה זה תרחיש חדש. בחודשים ובשנה הקרובה נדע מי ידעה לתת אשראי נכון ומי סיפקה לכל דורש רק כדי להגדיל מאזנים. בבלנדר לפחות יש פיזור על פני כמה אפיקים שונים ויש בעלי בית שפיהם וליבם שווים.        

כך או אחרת, ההזרמה בבלנדר נעשית לקראת הפיכתה של בלנדר לבנק אירופאי, בכפוף לקבלת רישיון מהבנק המרכזי האירופי (ECB), ותחילת הפעלת המיזם המשותף בתחום ה-BNPL (אשראי בנקודות מכירה) עם בנק הפועלים.

בלנדר ממתינה בימים אלה לקבלת רישיון בנקאי ייעודי באירופה להרחבת פעילות מתן האשראי במדינות השוק האירופאי המשותף, בדגש על מדינות מרכז אירופה. במקביל, החברה נערכת להשקת המיזם המשותף עם בנק הפועלים עד לסוף 2022, בכפוף לקבלת רישיון למתן אשראי מורחב מהמפקח על שוק ההון ביטוח וחיסכון. בראיון לביזפורטל מספר מנכ"ל החברה גל אביב על פעילות החברה, השת"פ עם בנק הפועלים ועידה של החברה.

הזרמת המזומנים לחברה היא הבעת אמון, אבל, האם קצב שריפת המזומנים בירידה?
"בדוחות החברה האחרונים דיווחנו כי פעילות החברה בישראל עברה לאיזון תזרימי וגדלה בקצבים משמעותיים מאוד - פעילות האשראי בישראל ברמה החודשית היא פי 2.5 מלפני שנה. הפעילות שלנו מאוד התרחבה לחברות מרכזיות במשק כמו מחסני חשמל, באג, תחומי התיירות, האסתטיקה, אופנועים ועוד. הנפקת הזכויות המתוכננת מגיעה מכיוון שהחברה נמצאת במקום מאוד טוב במחזור החיים שלה - אנחנו מצפים לקבל את הרישיון הבנקאי באירופה שזה גיים-צ'יינג'ר משמעותי עבורנו, ובנוסף זה שיתוף הפעולה עם בנק הפועלים".

איך נראית הפעילות מול בנק הפועלים, איך היא מתקדמת?
"כרגע אנחנו בשלב האחרון של לקבל את ההיתר מרשות שוק ההון שהוא רישיון מתן האשראי לחברה משותפת. כשהרישיון יגיע נוכל להתחיל את הפעילות. כבר היום, תחת בלנדר Pay יש למעלה מ-2,000 נקודות מכירה שונות, גם בעולמות ה-Ecommerce וגם בעולמות של המכירה בחנויות והמטרה שלנו היא להמשיל ולהוביל בתחום הזה. אני חושב ששיתוף הפעולה עם בנק הפועלים יהיה חיסכון משמעותי כי אנחנו בעצם מתחברים לגוף מאוד חזק עם ויז'ן משמעותי שיושב על מקורות משמעותיים. שיתוף הפעולה הוא בעצם לקחת שני שחקנים שמשלימים אחד את השני בצורה מאוד טובה ולתת להם לעבוד ביחד".

איך נראית שאר פעילות החברה?
"שאר הפעילות ממשיכה מאוד לצמוח - פעילות ישראל גדלה ומעמידה משכנתאות, אשראי לרכב, אשראי לנקודות מכירה וגם אשראי לכל מטרה עם גידול מאוד משמעותי משנה שעברה. הפעילות בחו"ל גדלה גם היא שכן היא עומדת לפני פריצת דרך משמעותית של קבלת רישיון בנקאי שיאפשר לנו לעבוד באירופה על בסיס פקדונות ולהגדיל משמעותית את הרווחים שלנו.

"עלות האשראי שלנו באירופה נעה סביב ה-8% ואנחנו מוכרים את האשראי שלנו בין 18%-20% ללקוחות קצה. ברגע שנהפוך להיות בנק, כל הלוואה חדשה שניתן, עלות המימון שלה תרד לאיזור ה-2%, דבר שיגדיל ב-6% את המרווח ההוני שלנו. לזאת כמובן נוסיף את היכולת שלנו כבנק להעמיד אשראי בצורה יותר טובה, להיות עם פקדונות ולגדול בצורה אגרסיבית, כל אלו מכפילי כוח חזקים מאוד".

איך אתה רואה את מנועי הצמיחה של החברה?
"יש לנו את פעילות האשראי בארץ שמנוע צמיחה אחד שלה הוא שיתוף הפעולה עם בנק הפועלים ויש את פעילות הרכב שמבוססת על קווי אשראי. באירופה אנחנו בעיקר מפוקסים על אשראי לצרכנים, על אשראי לרכב וגדלים שם באמצעות מרווחי אשראי משמעותיים".

שוק ההון חווה ירידות, אבל המניה שלכם ירדה כ-63% מתחילת השנה. מה קרה?
"לאחרונה דיווחנו שאנחנו רוכשים מניות בשוק, אנחנו כאמור גם מעבירים כ-10 מיליון שקלים כמקדמה על חשבון ההשתתפות בהנפקה ואני חושב שזה אומר 'דרשני' בכל הקשור למחשבה שלנו על מצב המניה. שני הדברים הללו מעידים כי אנחנו מאוד מאמינים במניה ומאוד מאמינים בחברה".

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בנק באירופה ? יעשו מהם בלנדר ולא בנק (ל"ת)
    גדעון 22/09/2022 12:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    עלויות שכר בשמים!!
    קורא דוחות 22/09/2022 11:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכסף הזה ישרף על עלויות שכר של כמעט מיליון וחצי ש"ח לכל אחד מהבנים של ... קצת צניעות לא תזיק
    סגור
  • 2.
    גיורא בר דעה
    לרון 22/09/2022 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משום מה פוטר בלי כל מיני סיפורי GAME CHANGING
    סגור
  • 1.
    "מת" על אותם מנכ"לים
    לרון 22/09/2022 09:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שאצלם הכל בסדר,חוץ מהחברה בניהולם,מה בדבר שינוי שם מ"בלנדר" ל "בלינדר" לפי תורת הקבלה זה "גיים צ'יינג'ר"
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות