הראל פיננסים על הוט: סבורים כי כ-65% מהמנויים הפרטיים יעזבו את החברה
הראל פיננסים מעדכנת היום (ד') את מחיר היעד של חברת הוט ומפחיתה את המחיר בכ-15% ל-34 שקלים. להערכת אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר "גם בתרחיש בו ההתאוששות בתחום השירות תארך מספר רבעונים עדיין תצליח החברה להציג שיפור מסויים ב- EBITDA"
בין הגורמים שייסיעו לצליחת המשבר הכלכלי
אדר טוען כי "חשיפתה הנמוכה יחסית לסקטור העסקי, חבילת הטריפל אשר קרנה בשעת מיתון עולה וכן את הערכתנו כי צמצום בסעיף התרבות והבידור בתקציב המשפחתי במשק ממותן עשוי דווקא לעודד צפייה בטלוויזה רב ערוצית. כל אלו לצד צמיחת מנויים בתחום הטלפוניה ועלייה ב- ARPU הלקוחות הדיגיטלים מביאים אותנו להערכה כי פוטנציאל האפסייד בחברה לא תם. על כן אנו מותירים את המלצת משקל היתר על כנה".
אובדן של 8,000 מנויים ברבעון
כלל שוק הטלוויזה הרב ערוצית צמח בשנתיים האחרונות בכ- 12,000 מנויים בלבד לכן סבורים אדר כי "ניתן לעבור על סדר היום עם נטישה ברבעון אחד בהיקף שדיווחה החברה ולפתור אותה ברמת השירות שכן נודה על האמת מדובר בסעיף בו לא נרשמה הצטיינות יתרה בעבר.
להערכת אדר "גורמים נוספים שתרמו להיקף נטישה שכזה הנם: עיתוי סיום הרבעון השלישי (חגים), הלחץ מצד מועצת הכבלים והלוויין לאפשר ניתוק מנויים ברבעון הרביעי, העלאת תעריפים תוך מתן הנחות בהיקפים נמוכים יחסית מבעבר ללקוחות המעוניינים לעזוב וכן החדירה הגבוהה של הממיר המקליט ב- yes אשר הקטין את שיעור הנטישה תוך היותו מתחרה ראוי לשירות ה- VOD של הוט".
עוד מציין אדר כי "בסופו של יום החברה תיבחן האם גם בתרחיש של אובדן מנויים תצליח לשפר את ההכנסה הממוצעת ממנוייה הדיגיטלים וזאת בין השאר על ידי מינוף שירות ה- VOD ".
מסע ארוך אל עבר התאוששות השירות
קצב הצמיחה הגבוה של מנויי החברה בתחום התקשורת בשנתיים האחרונות, איחוד מערכות הבילינג והקיפאון החלקי שאחז בחברה כתוצאה מחוסר הוודאות בנוגע להעברת השליטה הובילו להרעה נוספת בתחום השירות. ארד סבור כי "מהפך בתחום זה יארך מספר רבעונים ולהערכתנו יבוא לידי ביטוי רק במהלך המחצית השניה של השנה. האתגר אף מתעצם לאור הסבירות הגבוהה כי כמות הפונים למרכזי השירות תעלה עת יושקו השירותים הטריסטריליים".
הראל פיננסים מעריכים כי החברה תאבד בשנת 2009 כ- 25 אלף מנויים ובשנת 2010 כ- 53 אלף נוספים
לטענת אדר, "החברה צפויה לעבור בקרוב מעמדת התקפה למגננה עת יושקו השירותים הטריסטריאלים, זאת לצד החרפת התחרות בשוק המפ"א לכשפרטנר תגביר את מאמציה בתחום (להערכתנו במהלך שנת 2010) וכן צפי להקלות רגולטוריות לבזק.
אדר מעריך, כי הוט "תאבד בשנת 2009 כ- 25 אלף מנויים ובשנת 2010 כ- 53 אלף נוספים. במידה ונביא בחשבון כי בקרב המנויים האנלוגיים קיים מספר לא מבוטל של לקוחות מוסדיים (עסקים, בתי מלון וכיו"ב) הרי שאנו שלמעשה אנו מניחים כי 65% מהמנויים האנלוגיים הפרטיים יעזבו בטווח של שלוש שנים מהשקת השירות. עדיין אנו סבורים כי גם בתרחיש זה הפגיעה בהכנסות משידורים תהיה נמוכה יחסית ותסתכם באחוזים בודדים זאת לאור מינוף מצבת המנויים הדיגיטליים".
תוצאות הרבעון הרביעי- צמיחה של כ- 12.2%
הוט דיווחה לאחרונה, על הכנסות של כ- 775 מיליון שקל, צמיחה של כ- 12.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הוצאות תפעול גבוהות מהצפי (שכר ואחזקת מנויים) הובילו ל- EBITDA של כ- 254 מיליון שקל.
אדר מציין כי "שינוי שיטת חישוב אורך חיי לקוח העלתה את ההכנסות בכ- 17 מיליון שקל אולם לא תרמה ל- EBITDA כך שלמעשה הרווחיות שנרשמה היתה נמוכה יחסית ועמדה על כ- 32.8% (להערכת הראל בנטרול היה עומד שיעור זה על כ- 33.6%), הפרשה למיסים נדחים הובילה את החברה לרשום הפסד נקי של כ- 27 מיל' שקל. בסיכום שנת 2008 עמד התזרים מפעילות שוטפת על כ- 749 מיליון שקל ובניכוי השקעה עמד על כ- 239 מיליון שקל זאת לעומת 2 מיליון שקל בלבד בשנת 2007".
מגזר הטלוויזיה הרב ערוצית
החברה דיווחה על כ- 918 אלף מנויים, ירידה של כ- 8,000 מנויים ברבעון, זאת לעומת מתחרתה אשר צמחה בכ- 4,000 מנויים. הנטישה צפויה להימשך אם כי בקצבים נמוכים משמעותית ברבעון הקרוב ולהעצר ברבעון השני, כאן תהנה החברה מרבעון אחד של חסד שכן ברבעון הרביעי צפוי המפעיל הטריסטריאלי לתת את אותותיו על מצבת מנויי החברה. ה-ARPU ממשיך לצמוח ועמד על 204 שקל ברבעון, צמיחה של כ- 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
אדר סבור, כי "נתון זה משקף צמיחה של כ- 6% מההכנסה הממוצעת למנוי דיגיטאלי בדומה לזו שהושגה ב- yes. כתוצאה מכך צמחו ההכנסות משידורי הטלוויזיה בכ- 5.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ- 563 מיליון שקל.
ועדת מרדכי - מודל ההכנסות צפוי להשתנות
ועדת מרדכי אמצה את עמדתה של ועדת גרונאו בנוגע לחבילה צרה ושידור פרסומות וזאת תוך דחייה של שנה בהמלצותיה (דובר על שנת 2011). בהשר זה מציין ארד כי "קיימת אמנם המלצה "לעודד" את המפעילות להציע חבילה צרה אולם החיוב יעשה כאמור רק החל מאוגוסט 2012 וזאת תוך "רווח סביר" למפעילות". לטענת אדר, "בזמן זה מודל ההכנסות של המפעילות ישתנה מהקצה אל (פרסומות, תמחור שונה לחבילות הערוצים השונות, תשלום בגין ממירים, תשלום למפעילים נוספים המשדרים על התשתית וכיו"ב)".
בנוסף המליצה הועדה על הפחתת התמלוגים אותם משלמת הוט (ו- yes) לאפס החל מחודש אוגוסט 2012. כך שלמעשה האיום בדבר שינוי כללי המשחק הוסר לשלוש השנים הקרובות ועל כן סבור ארד כי "מדובר בחדשות טובות למפעילות הטלוויזיה הרב ערוצית הנותרות להתמודד עם אתגר השקת השידורים הטריסטריאלים בקיץ הקרוב".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה