מכונה תחליף את הסטודנטים: פותחה תוכנת עם בינה מלאכותית לכתיבת טוקבקים

חברת QERTA, פיתחה תוכנה לכתיבת תגובות אוטומטית וטוענת כי אין צורך לשלם יותר לסטודנטים לשם העלאת טוקבקים. "המערכת תמיד תהיה ראשונה להגיב ובטקסט שונה בכל פעם"
 | 
telegram

הטוקבק הוא אחד המאפיינים המובהקים של תרבות האינטרנט, ונחשב 'לשיא מימוש חופש הביטוי' שמתקיים באינטרנט. במהלך השנים האחרונות הטוקבק צובר תאוצה ויש הטוענים כי כיום פעמים רבות הקוראים נכנסים לכתבות רק בכדי לקרוא את הטוקבקים ולהגיב בעצמם.

הטוקבק מהווה דרך נוספת להשפעה על דעת הקהל, ולכן גורמים העוסקים ביחסי ציבור משתמשים בו רבות לכתיבת תגובות שמטרתן קידום האינטרסים של הגופים שהם מייצגים. האנונימיות של כותבי הטוקבק איננה מאפשרת לקוראי התגובות להבחין בין תגובות שמקורן בפעולה של יחסי ציבור ובין תגובות רגילות. ידוע כי, חברות רבות משלמות לסטודנטים בכדי שיעלו טוקבקים חיוביים לשם חיזוק שמן בתקשורת, זאת למרות כי אף אחת מהן לא תודה בכך.

אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, ציין את כוחו של הטוקבק בנאום שנשא במרץ 2007, לפני מועצת קדימה ובו הודה שהוא אינו "ראש ממשלה פופולרי". בין היתר אמר: "אילו עסקתי בהדלפות, יזמתי סקרים מחמיאים מטעמי, שילמתי לסוכנויות טוקבקים...קרוב לוודאי שהייתי הרבה יותר פופולרי".

מערכת בעלת בינה מלאכותית שמבינה את משמעות הטקסט ומעלה טוקבקים

חברה חדשה בשם QERTA, טוענת כי כבר לא צריך להושיב סטודנטים לכתוב טוקבקים, החברה פיתחה מערכת שמטקבקט באופן אוטומטי מאמרים וכתבות שעולים בפורטלי תוכן מובילים כמו YNET, NRG ווואלה ועוד בהתאם למסרי המפרסם.

לטענת החברה, המערכת שואבת כל מאמר חדש שעולה בפורטלים באמצעות RSS, לאחר מכן מנוע המערכת מנתח את הטקסט של המאמר על פי משמעות. למנוע בינה מלאכותית שמבין את המשמעות של הטקסט על פי עקרונות ה- natural language processing הידוע גם כ-NLP ולא על פי מילות מפתח כמו גוגל.

כלומר, במידה והמערכת מוגדרת להגיב בכל פעם שעולה מאמר בנושא כלכלי המנוע יודע להבדיל בין אם מדובר בפישר נגיד לבין שחקן הכדורסל פישר. כשהמנוע מסיק שהטקסט רלווטי לקמפיין של המפרסם הוא מחולל טקסט רלוונטי למאמר ולמסרי המפרסם למאמר ושותל אותו בטוקבק.

את החברה הקימו רק לפני כחודש ערן שחם ותמיר עדווי, כאשר את התוכנה פיתח שחם במהלך כמה שנים. התוכנה החלה כמנוע חיפוש הנותן תוצאות על פי עקרונות NLP ולא מילות מפתח ולאחרונה הגיע למסקנה שחם כי ישנו פוטנציאל נוסף לתוכנה, המאפשר פרסום באמצעות טוקבקטים.

שחם מציין כי "לפני 4 חודשים קרו שני דברים: הראשון, יצא חוק הספאם החדש והשני היה הקמפיין שעשו למען גלעד שליט.נוצר מצב שבו היו 10- 20 תגובות בכל מאמר בו דרשו את החזרת גלעד שליט. הטוקבקים הופיעו גם במאמרים שלא היו קשורים לנושא. הפורטלים לא הורידו את התגובות האלה אלא שיתפו פעולה. בשלב מסויים הטוקבקים עצמם הפכו לנושא לסיקור."

יתרונה של המערכת, לפי החברה, היא בכך "שלא מדובר בפרסום בבאנר או פיי פר קליק קרטא משתמשת בשיטה פשוטה יחסית למדוד את אפקטיביות הקמפיין. אנחנו שותלים בטוקבטים מילות מפתח שאינן נפוצות. אחרי כמה שבועות בו הקמפיין באוויר אנו בודקים בגוגל טרנדס אם יותר אנשים חיפשו את הביטויים האלה במנוע חיפוש."

לדברי של שחם, "יתרונות השימוש במערכת על פני אנשים שנשכרו לכתוב טוקבקים הוא בכך שהמערכת תמיד תהיה ראשונה להגיב ובנוסף לכך, מחולל הטקסטים המובנה במערכת דואג לכך שנוסח הטוקבק יהיה שונה בכל פעם שלא כמו סטודנטים שיושבים ומעתיקים את מה שנכתב להם בדף המסרים".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות