פוקס מצמצמת עלויות: "הרשת היא 'פרת מזומנים' עבור הקניונים וזה מה שהיא רוצה לשנות"

כך אומר גורם בשוק האופנה. רשת פוקס מתכננת לסגור 80 מחנויות הרשת, בדרך של איחוד חנויות
 | 
telegram

רשת פוקס מצמצמת עלויות ומתכננת לסגור 80 מחנויות הרשת. כיום לרשת 180 חנויות כך שבסופו של התהליך תשאר הרשת עם 100 חנויות.

במסגרת צימצום העלויות תפעל פוקס לאיחוד כלל מותגי הרשת תחת קורת גג אחת. כלומר המותגים: פוקס מן, פוקס וומן, פוקס קידס ופוקס בייבי יהיו בחנות אחת ולא כפי שקורה היום שיש לרשת כמה נקודות מכירה בכל קניון לכל תחום.

נראה שהתהליך החל כבר לפני כחצי שנה כאשר הרשת הכריזה על איחוד מותגי מבחינת נראות הלוגו, כלומר במקום שלכל מותג יהיה הצבע שלו, כל המותגים חזרו ללוגו אחיד תחת הצבע האדום.

תוצאות פושרים לרבעון השני

מדו"חות הרבעון השני עולה כי קבוצת פוקס רשמה בשורה העליונה, הכנסות של 14.8 מיליון שקל המשקפים ירידה של 3% ביחס לרבעון קודם. בשורה התחתונה, ברווח הנקי, עברה החברה להפסד של 2.1 מיליון שקל לעומת רווח של 4.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בדו"חות הסבירה פוקס את הירידה במחזור המכירות בחנויות בהפעלה ישירה בישראל כי היא נובעת ממספר גורמים. הראשונה נובעת מהקדמת מבצעי מכירות של עונת החורף לחודש דצמבר 2008 אשר הביאה לגידול משמעותי במכירות בחודש דצמבר 2008 ולמחסור במלאי וכפועל יוצא גרמה לירידה משמעותית במכירות בחודשים ינואר- פברואר 2009.

סיבה נוספת היא שמזג האוויר ששרר בחודשים ינואר-פברואר 2009 ,לא היה חורפי והביא לביקושים נמוכים לקולקציית החורף בחנויות. הסבר נוסף היה כצפוי - המיתון בעקבות המשבר הכלכלי ומבצע "עופרת יצוקה", שהביא גם לסגירת חלק מחנויות החברה.

גורם בענף האופנה: "פוקס היא המחלבה של הקניונים"

נראה כי המהלך החדש של הרשת יאפשר כאמור לפוקס לחסוך בכוח אדם, מלאי ובעיקר בשטחי מסחר בקניונים אשר כיום השכירויות גבוהות מאוד ועומדות בקניונים המובילים על 60-100 דולר למטר כאשר חנות ממוצעת היא כ-100 מטר.

"אפשר להגיד כי פוקס היא כרגע פרת מזומנים עבור הקניונים בארץ וזה מה שהיא רוצה לשנות" אומר גורם בענף האופנה. לקבוצת פוקס יש כיום מלבד רשת 'פוקס' את רשת 'ללין', 'סאקס' ו'בילבונג' ובכל קניון יש לה 4-5 שטחי מסחר. גורמים שונים בשוק העלו את הסברה כי במהלך זה קבוצת פוקס מאותתת לקניונים כי מספיק לה והיא איננה מוכנה להמשיך במשחק הזה - מה שיכול להוות כלי למיקוח. עם זאת יש לציין כי הקניונים מכונים על ידי אותם גורמים כ'מגרסה של כסף' והביקוש לחנויות בקניונים גבוהה מההצע, בעיקר בקניוני עזריאלי.

עם כל זאת, נראה כי פוקס תתקשה לבצע את המהלך בטווח הקרוב, החוזים בקניונים הם ארוכי טווח ולכן סביר להניח כי היא קשורה בחוזה עם חנויות רבות לכמה שנים הבאות, כך שהאפשרות של הרשת היא ללכת עם הקניונים יד ביד אך לא בטוח שהקניונים ישתפו בקלות פעולה עם כך.

עד לא מזמן האסטרטגיה של רשת פוקס הייתה פריסה מאוד רחבה של הרשת, כלומר 'להיות בכל מקום שאפשר'- כך שבכל קניון ואיזור מסחר יש לרשת לפחות 2 חנויות.

"המשבר הכלכלי פגע בכלל ענף האופנה ואין רשת שלא נפגעה", אומר הגורם. "הבעיתיות של ענף האופנה היא שבמידה ומלאי לא נמכר בעונה הנוכחית הלקוחות לא יקנו אותו בעונות הבאות, כיוון שמדובר באופנה ואנשים אוהבים להיות מעודכנים. הבעיה העקרית של פוקס היא שהם מתבססים על מחזורים גבוהים ומחירים נמוכים, לכן כאשר חלה ירידה משמעותית בהכנסות מקנייה, בעקבות המשבר הכלכלי והמלחמה בדרום, המלאים גדלו וכנראה הרשת רשמה הפסד גבוה בגין המלאי שנשאר במחסנים".

נזכיר כי עם הצימצום ברשת האופנה, בכוונת החברה לפתוח במהלך שנת 2010 מספר חנויות (3-5) למוצרי טקסטיל ואביזרים לבית במרכזים מסחריים בישראל. על-פי התוכנית שאושרה, תחת שם המותג FOX HOME
ההשקעה בהקמת החנויות צפויה להסתכם בכ-15 מיליון שקל. בכוונת החברה לממן את ההשקעה הצפויה ממקורותיה העצמיים. אתמול הודיעה החברה על מינוי טליה פורת למנכ"ל הרשת החדשה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות