מנכ"ל סלקום: מכשיר הסלולר הנייד יהיה השער הראשי לאינטרנט ולא זה הנייח שמחובר לקיר
חברת סלקום ארגנה ביום כנס למדיה באוניברסיטת תל אביב בו השתתפו
1,200 אנשי עסקים, תקשורת ומדיה. בכנס השתתפו מרצים מבכירי תעשיית המדיה והתוכן מחו"ל בהנחייתו של גיא זהר.
בין האורחים שהגיעו לכנס סלקום למדיה: עמי אראל יו"ר סלקום ומנכ"ל דסק"ש, ניר למפרט מנכ"ל דפי זהב, טל רז מנכ"ל כלל פיננסים, טמירה ירדני, מושיק תאומים, צבי זיו לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, אילון שליו, אילן שילוח, עמי גניגר תיא תקשורת, הרצל ארביב מוטורולה ישראל ברונו לנדסברג מבעלי סנו, ריצי האנטר מנכ"ל 013 נטויז'ן, רוני בראון הליקון, אבינועם בורג, ניר כחלילי, יאיר ניצני ועוד
עם פתיחת הכנס התייחס עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, לדוחות החברה שפורסמו אתמול , ואמר "אתמול פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון השלישי. הצגנו רבעון מצויין של שיפור בתוצאות בכל הפרמטרים ולראשונה אנו מובילים גם בשירותי הכנסות מתוכן באינטרנט הנייד". "המשך הצמיחה שלנו בתחום זה", הוסיף שפירא, "מהווה חיזוק לאמונה שלנו בפוטנציאל האדיר של הסלולר כאמצעי מדיה, בכך שמכשיר הסלולר הנייד יהיה בקרוב השער הראשי לאינטרנט ולא האינטרנט הנייח שמחובר לקיר".
שפירא ציין ש"השימוש בסלולר לקבלת מידע ושימושים הפכו מזמן לאמצעי העיקרי. מדובר בשימושים כמו ניווט, שרותי מידע פיננסי, בידור, בילוי וכיו"ב. גם בשימוש במשחקים בנייד חל גידול של למעלה מפי שניים".
"במוסיקה ראינו גידול נוסף של למעלה מ-50% ולראשונה ההכנסות של אומנים מתכנים בסלולר עלו על מכירות דיסקים" הדגיש שפירא. עם זאת, ציין כי "נכון שמבחינת פרסום המספרים עדיין קטנים יחסית לעוגת הפרסום כולה, אבל גם הפרסום באינטרנט הנייח התחיל בהססנות", הוסיף שפירא".
לדבריו, "מטרת הכנס היא להסב את תשומת ליבם של כל הגורמים בתעשיית המדיה והתקשורת לענק המתעורר ולפוטנציאל האדיר הקיים בתחום זה לתעשייה ולמדינת ישראל. אני קורא לכולנו להפעיל ביחד את החשיבה, היצירתיות, והיכולות הגבוהות כדי ליצור שוק תוכן ושימושים סלולרי גדול וצומח".
"יש היום בועה באינטרנט שעלולה להתפוצץ"
"מודל ההכנסות בעולם הסלולר עומד להשתנות", כך אמר עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום במסגרת כנס המדיה. לדבריו, "אתרי התוכן יצטרכו לשנות את המודל שלהם בסלולר ולשפר את התוכן שהם מייצרים".
"יש היום בועה באינטרנט שעלולה להתפוצץ", ציין כהן. "ויהיה מעבר למודל של קבלת תוכן על פי תשלום. היום ישנה הזדמנות לפתח מודלים חדשים, בהם מודל של שימוש בתשלום".
"בכנס הקודם הכרזנו על מעבר להיותנו חברת בידור ורצינו להיות ראש חץ בתחום", אמר כהן. "השיא מבחינתנו היה עם הפקת המקור שלנו מגודלים והמספרים מדברים בעד עצמם: 1.5 מיליון צפיות בממוצע של 4 דקות לצפייה. מאחר וזה היה גם פורמט אינטראקטיבי הקהל היה צריך להגיב, ואכן היו 6.5 מיליון אינטראקציות. זו הסיבה שזה היה פורמט מוצלח והוא גם נמכר לחברות בחו"ל". לדברי כהן, "ישנה תוצאה נוספת להצלחת התוכנית: "עכשיו אנחנו מחפשים עוד דברים כמו מגודלים אבל לא רק".
כהן התייחס בדריו לעניין ה'גן סגור' במסגרתו התכנים נקבעים על ידי המפעיל ונשאל 'האם הוא כבר פאסה?' "פעם לא ניתן היה להציג אינטרנט וובי אמיתי בסלולר", ענה כהן והוסיף, "כל בעל חברה בנה מערכת משלו, אבל החוויה היתה מוגבלת. עכשיו הגן הפתוח הוא היכולת לצפות באינטרנט וובי בסלולר. זה תהליך שכנראה יקח כמה שנים שלוש או ארבע".
"האייפון קשור לזה", הוסיף כהן ואמר, "הוא מציג גן פתוח והוא גורם מאיץ בתהליך. אפל היא חברה שמוכרת מכשירי קצה - מחשבים, אייפודים ועכשיו גם סלולר, אבל יש שם גם שני גנים סגורים - אייטיונס ואפסטורס - שמגדילים את הכנסות ומעצימים את החוויה ללקוח" סיכם כהן.
פאריס יאקוב, סגן נשיא ואסטרטג טכנולוגיות במקאן אריקסון העולמית:
"העתיד כבר כאן, אבל הוא לא מחולק בצורה שווה כי מבחינת תוכן"
"מה שאנחנו עדים לו היום בתחום הסלולר הוא התפרצות של מידע, שנובעת מהצלחת הטכנולוגיות המתפתחות". כך אמר בכנס סלקום למדיה פאריס יאקוב, סגן נשיא ואסטרטג טכנולוגי בחברת הפרסום מקאן אריקסון.
לדברי יאקוב "אם נבדוק מה מציע לנו העתיד ב-2010 אפשר לומר שהתקשורת אולי תשתפר והטלפון ייתן יותר מידע והנאות, אבל לאורך ציר הזמן נצטרך להשקיע בעיקר בחיבור לשאר החוויות שעוטפות את המשתמש". לדברי יאקוב, "המסה הגדולה של התוכן מתוארת כמדע בידיוני וזה יקרה כבר השנה. העתיד כבר כאן, אבל הוא לא מחולק בצורה שווה כי מבחינת תוכן יש שני סוגי צרכנים: פסיביים או אקטיביים. כעקרון, מי שגדל עם האינטרנט יהיה אקטיבי, אבל אפילו אנשים מבוגרים הופכים לאקטיביים".
יאקוב הציג בכנס טבלאות מהן עולה שככל שמחירי החומרה יורדים גדלה משמעותית כמות התוכן. "את השיפור הטכנולוגי מלווים מחירי השיחות שירדו, יחד עם דמי השימוש באינטרנט", טען יאקוב. "כל הגורמים הללו, שעושים את החיים קלים ליוצרים הובילו לעלייה משמעותית ביצירה ובכמות התוכן. אם פעם היתה יצירת התוכן נחלתם של מעטים היום כל אחד יכול להפיק לצלם ולהציג ביוטיוב את הסרט המוגמר" ציין.
מה משמעות התהליך הזה לענף הפרסום? לדברי יאקוב מדובר בשאלה מעניינת שאין לה עדיין תשובה ברורה. "העובדה שיש אנשים בכל מקום עם כלים טכנולוגיים בעלי יכולות עשירות פועלת לעידוד יצירת התוכן" ציין יאקוב. "מה שמסייע לכך הוא תהליך הורדת החסמים, שהולכים ונעלמים מהעולם. בשטח אנחנו רואים השתלטות של התרבות החדשה, זו של המיידי והאינטראקטיבי על פני התרבות הקודמת, שהייתה איטית יותר בתגובותיה. הציבור קורא יותר חדשות, מגיב לאירועים בסביבתו והוא מחזיק כלים טובים יותר לתעד וליצור בעצמו את התכנים".
איך מחברים לתהליך המהיר הזה את עולם הפרסום? "צריך לנסות וליצור פרסומות שיתאימו לשינויים המהירים ולסלק מהשטח את אלה שלא יצליחו", אמר יקוב. לדבריו, "רק פרסום שיהיה שימושי ללקוח יהיה יעיל, כי המסרים עוברים רק אם לצרכן יש תפקיד בתוכן שהוא צורך. הדרכים המסורתיות אינן מתאימות למצב הנוכחי והפרסום ינסה לתת לנו הזדמנויות חדשות לנצל את האינטרנט. אובמה עם הקמפיין שלו הוכיח שבאמצעות הפעלה יעילה של המדיה החדשה אפשר לקבל תוצאות טובות הרבה יותר טוב מאשר באמצעות הדרכים המסורתיות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה