הסאגה נמשכת, עינת רובין דורשת: "תורידו את קמפיין 'אלכוהול שותה לך ת'כבוד!'"
בשבועות האחרונים עלה קמפיין של 'הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול' והמשרד לביטחון פנים, אשר יצר עם עלייתו הדים רבים ברשת. בנוסף, כפי שפורסם ב-Bizportal, בימים האחרונים מתגבשת קבוצה ברשת החברתית Facebook אשר יוצאת כנגד הקמפיין ובדרישה להוריד את הקמפיין.
לכתבה: "נאנסת? זו אשמתך?" עצומה כנגד קמפיין הרשות למלחמה באלכוהול
היום (ג') מצטרף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בטענה זהה ושולח מכתב נסער למנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול אשר עליו מכותבים מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, חגי פלג , יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, ציפי חוטובלי, סגנית שר לקידום צעירים, סטודנטים ונשים במשרד ראש הממשלה וגילה גמליאל.
בקמפיין עצמו, נראית בחורה עם פנס כחול ואיפור מרוח על פניה, כאשר בכיתוב מתחת לתמונה נכתב, "כשאת שותה, תיזהרי לא לטבוע. מצב של שכרות מוביל לחוסר שליטה ומשם הדרך לאלימות ואולי לאונס הבא, קצרה מאוד. את לא באמת רוצה להצטרף לסטטיסטיקה המכוערת הזאת עם הכוסית הבאה...".
דוברת האיגוד, עינת רובין, מסבירה כי "מוסכם על כולם כי אדם ששתה אלכוהול יתר על מידה עלול למצוא את עצמו במצב של חוסר שליטה. מצב זה, בפרט בקרב צעירים וצעירות, עלול להיות מסוכן ולגרום לאדם שתוי להתנהג באלימות".
עם זאת, אומרת רובין "לצערי, אופן העברת המסרים בקמפיין של הרשות שגוי, מטעה ומעצים מיתוסים הקשורים באונס ופגיעות מיניות". לדבריה, "הקמפיין מטיל את האשמה והאחריות על מעשי אלימות בכלל ואלימות מינית בפרט על הנפגעת במקום על הפוגע. אישה איננה אחראית על מעשים נפשעים של אדם אחר שבחר לנצלה ולנהוג כלפיה באלימות".
"מרבית הפגיעות המיניות אינן קשורות לצריכת סמים ואלכוהול", מציינת רובין ומוסיפה, "רוב הפוגעים מינית כמו רוב הנפגעות והנפגעים אינם שתויים או תחת השפעת סמים. הוכח מעל לכל ספק, שאין קשר בין לבושה של אישה והתנהגותה לתקיפות מיניות. פגיעות מיניות מתרחשות בדרך כלל על ידי גברים מתוך צורך בכוח ושליטה".
"מפניות שמתקבלות במרכזי הסיוע אנו למדות שמרבית הנפגעות מכירות ברמת הכרות כלשהי את הפוגע, על כן פגיעה מינית עלולה להתרחש בכל מצב ובכל עת". אומרת רובין.
בסיום מכתבה פונה רובין למנכ"ל הרשות ואומרת, :"את המיתוסים המובלטים בקמפיין חובה עלינו לשבור ולא לחזק, כפי שבחרה הרשות לעשות בקמפיין המדובר".
"על כולנו מוטלת האחריות להיאבק בנגע הסמים ואלכוהול בחברה הישראלית, אך קונספט הקמפיין הנוכחי לקוי וראוי להסירו לאלתר", רובין מסכמת.
במקביל למכתב זה, העצומה שהתארגנה ב-Facebook צוברת תאוצה, ויש כעת מעל 5,000 מצטרפים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה