מנכ"ל חברת 'ענני תקשורת' מכוון גבוה: "צריך לפתח פורמטים ישירות לחו"ל"
האם אפשר לעשות כסף ממכירת פורמטים של תוכניות ישראליות לחו"ל? הדעות לכך חלוקות. בכנס תקשורת ונתח שוק של גלובס, אמר אבי ארמוזה, מנכ"ל חברת ארמוזה המתמחה במכירת פורמטים של תוכניות ישראליות לגופי שידור ברחבי העולם, כי "הצלחה כלכלית נמדדת רק אם מצליחים למכור תוכנית לשידור בחו"ל, ולאחר מכן היא נמכרת לעוד מדינה ועוד מדינה, ואז ל-30 מדינות, ובכל מדינה היא רצה כמה עונות".
לדברי ארמוזה, "לצערנו, אף פורמט ישראלי לא עשה זאת עד עכשיו, וזה בהחלט קשה". ולמרות דבריו של ארמוזה, מאמין אודי מירון, מנכ"ל 'ענני תקשורת', המפיקה בין היתר את ערוץ האוכל והערוץ הבריאות, כי בתי ההפקות צריכים להסתכל דבר ראשון כלפי חוץ: "צריך פשוט להעיז, צריך לפנות מראש לחו"ל, לחשוב איך יוצרים הפקות שיתאימו גם לקהל הלא ישראלי".
שמה של הסדרה 'בטיפול' עלה במהלך הפאנל כמי שהייתה פורצת הדרך לזרימת תכנים ישראלים לגופי שידור בחו"ל, בעקבות מכירתה לחברת הכבלים האמריקאית HBO, ושידורה מחוף לחוף.
יוצר 'רמזור', השחקן והסטנדאפיסט אדיר מילר, עומד בפני מצב דומה. הסדרה שזוכה בארץ להצלחה גדולה, נמכרה לשידור לרשת הברודקאסט האמריקאית FOX, ונמצאת כרגע בשלב הפקה, לפני עלייתה לשידור בסביבות ינואר-פברואר 2010. "השכנים שלי חושבים שאני עשיר בגלל מכירת הסדרה", אמר מילר, "אבל צריך להבין שמדובר בחלקיק של חלקיק שמגיע ליוצרים, שבדרך יש הרבה מאד גורמים שמרוויחים מזה כסף".
בפאנל הייתה הסכמה על האפשרות להפוך ייצוא תכנים ישראלים לחו"ל לחלק מענף הייצוא הישראלי. דוגמא לכך היא הולנד, עם אוכלוסיה לא הרבה יותר גדולה מישראל, שהפכה מכירת פורמטים לענף הכנסה רציני בייצוא של המדינה.
גיא המאירי, הבעלים והמנכ"ל של חברת ההפקות 'אבוט-רייף-המאירי': "כשצילמנו את העונה האחרונה של 'הישרדות', הגיעה לאי אחת מבכירות התוכנית בארה"ב. היא שאלה אותי כמה עולה לי להפיק את הסדרה, והבינה שהעלויות שלי הן מאית ממה שהיא מוציאה על הפקה". לדבריו, בגלל עלויות הפקה זולות יחסית בישראל, ענף הטלוויזיה יכול להפוך לרווחי הרבה יותר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה