"הפייסבוק לא משתווה לאפקט שיש לתקשורת כשמעלה נושא לסדר היום"
עובדי חברת אגרקסקו הפגינו היום (יום ה') מול בנין החברה ברח' החשמונאים בת"א. במהלך ההפגנה חסמו העובדים את הרחוב למספר דקות.
ההפגנה התקיימה במחאה על כך שההנהלה לא הגיעה עם העובדים להסכמה ולטענתם אף מקבלת החלטות חד צדדיות בכל הנוגע להליך הקפאת ההליכים הצפוי של החברה ופיטורים של מאות עובדים.
מי שמוביל את ההתנהלות התקשורתית של המאבק הוא אייל מלמה, דובר ההסתדרות שבשיחה עם אייס, סיפר על הקשיים והתגובות עמן מארגני המאבק מתמודדים.
-למה בעצם לא להיעזר בשירותי משרד חיצוני שמתמחה בניהול במשברים כאלה?
"אני חושב שבשלב זה העובדים לא זקוקים לשירותי יועץ חיצוני, אנחנו פועלים מתוך ההסתדרות וחשוב לציין כי במקרה הנוכחי, הכיסוי התקשורתי של הקמפיין הוא לא המטרה אלא האמצעי בשביל להשיג את התוצאות הרצויות. אם בעתיד תתאפשר לנו האופציה של עזרה כזאת, אולי נשקול זאת".
-מה השלב הבא במאבק?
"השלב הבא במידה והנהלה תלך להקפאת הליכים ולא תגיע להסכמה, הוא להמשיך את ההתנגדות בכל הכח. גם באמצעות מאבק ציבורי ואולי גם במאבק ארגוני. במידה ונגיע לבית משפט, נהיה כמובן נוכחים שם גם ברמה הציבורית. חלנתנגד לזה בכל הכח גם באמבק ציבורי ואולי גם במאבק ארגוני ובמידה ונגיע לבית משפט נהיה נוכחים שם גם מבחינה ציבורית.
-האם לדעתך הראיון שהעניק מנכ"ל אגרקסקו האחרון, שלמה תירוש, בגלובס, תרם למאבק?
"לדעתי הראיון לא תורם ולא מזיק. מבחינתנו כעובדים צריך להסתכל קדימה ואילו הוא מדבר בראיון על העבר. אני תמיד אומר שבמאבקים אין טעם להצביע על האשם אלא למצוא פתרון ולהניע לפעולה. גם במאבק שהובלנו מול פרי גליל (נגד סגירת המפעל ב-2009 א"ב), התקשורת האשימה את אברום בורג ואנחנו אמרנו שלא מעניין אותנו מי אשם אלא מי יקנה אותו מחדש".
- אתם זוכים לתגובות בקמפיין הנוכחי?
"האנשים ברחוב לא תמיד מבינים על מה מדובר וגם התקשורת לא תמיד קופצת על זה כמוצאת שלל רב. יש תהליך איטי של הבשלה עד שזה מגיע לפיק מסוים. בהפגנה הראשונה שארגנו ושהזמנתי אליה את התקשורת, אף אחד אפילו לא חזר אלי. בתחום שלנו אתה יכול לעשות הפגנה ואז במקרה היא נופלת על אירוע תקשורתי אחר ואף אחד לא בא. צריך גם מזל בעיתוי.
-מה עם מחאה ברשתות החברתיות? זה עזר לקוטג'...
"כאן הציבור פחות חשוב לי ויותר חשובים מקבלי ההחלטות שמושפעים למעשה מהתקשורת. מי שחושב שמחאת הפייסבוק של הקוטג' היא שהביא את הבאז הגדול, טועה. הפייסבוק היה בסך הכול כלי בידי התקשורת שהשתמשה בזה בשביל לבסס את אמירתה כי מדובר במחאה אותנטית. מדובר בעוד כלי שאם צריך אותו אז זה בסדר. הפייסבוק לא מביא את התוצאה ולא יכול לייצר את האפקט שתקשורת ההמונים עושה אם היא לוקחת נושא והופכת אותו לסדר היום הציבורי".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מאבק מוצד, שיהיה לכם בהצלחה! (ל"ת)ניר 30/06/2011 15:18הגב לתגובה זו0 0סגור