מימוש ענק לשיכון ובינוי: מוכרת את חלקה בכביש 6 ב-770 מיליון שקל

הקבוצה מוכרת את חלקה בבעלות על כביש חוצה ישראל לקרן תשתיות ישראל. שיכון ובינוי ממתינה לאישור להגדלת חלקה בחברה המפעילה את הכביש ל-35%
 | 
telegram

קבוצת שיכון ובינוי -1.1% שיכון ובינוי 1,077 -1.1% שיכון ובינוי בסיס:1,089 פתיחה:1,089 גבוה:1,092 נמוך:1,068 תמורה:3,879,637 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הודיעה היום (ג') על מימוש חלקה בבעלות על כביש 6 (חוצה ישראל) תמורת 770 מיליון שקל. החברה תמכור את חלקה (25.5%) לקרן תשתיות ישראל(IIF), בניהולו של ירון קסטנבאום כיום שותפתה בבעלות על הפרויקט. בעקבות המכירה צפויה שיכון ובינוי לרשום רווח של כ- 85 מיליון שקל ברבעון הרביעי של שנת 2011. לאחר העסקה תחזיק קרן תשתיות ישראל 51% מהזכויות בכביש וקרן נוי-חוצה ישראל תחזיק בשאר הזכויות, אשר נרכשו מהמדינה בחודש יולי תמורת 1.4 מיליארד שקל.

במקביל, תמשיך שיכון ובינוי להחזיק כ- 24.5% בחברה המפעילה את הכביש, והיא ממתינה לאישור להגדיל את חלקה בחברה המפעילה את הכביש ל-35%. כחלק מהסכם המכירה התחייבה קרן תשתיות ישראל כי עבודות הרחבת הכביש יבוצעו על ידי החברה בת שיכון ובינוי סולל בונה תשתיות. עד תום תקופת הזיכיון, 18 שנים, נאמדות עבודות הסלילה והתחזוקה בכביש בכ- 1.5 מיליארד שקל.

עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי, מסר: "השלמנו בהצלחה את שלבי ארגון, מימון והקמת כביש 6 - השלבים בהם לשיכון ובינוי ערך מוסף מהותי. כביש 6 הגיע לשלב שבו הפך לנכס מניב ועל פי האסטרטגיה של הקבוצה, החלטנו למכור את זכויותינו בזכיין בתמורה לכ- 770 מיליון שקל, מחיר המשקף של 8%. אנו יוצאים מהבעלות על כביש 6 בעיתוי הנכון, המניב רווחים משמעותיים לבעלי המניות שלנו, אך נמשיך להיות שותפים בהפעלתו ובתחזוק שלו."

קוטלר הוסיף: "בכוונתנו להשתמש במזומנים שבקופה להשבחת הקבוצה - על ידי רכישת חברות בתחומי האנרגיה המתחדשת והמים, שלהן מחזור פעילות של 100 מיליון דולר ומעלה, ושיוכלו לנצל את היתרון של הקבוצה בתחומי המגה פרויקטים ברחבי העולם, באופן שיאפשר את המשך הצמיחה הבינלאומית שלנו."

שי ליפמן, הנדל"ן של IBI, אומר כי שיכון ובינוי הופכת לחברה מאוד נזילה כך שלפניה שתי חלופות רלוונטיות: חלוקת חד פעמי בהיקף של מאות מילוני שקלים והעברת הילוך ברכישה של חברה נוספת לפורטפוליו שלה, כמו שהצהירה לא אחת. "סך הכל שיכון ובינוי מממשת נכס שהבשיל, נכס שהפך מנכס בייזום והקמה (שהחברות הבנות בקבוצה כמו סולל בונה ביצעו בו הרבה עבודות) לנכס מניב שבשל למכירה ומתאים בעיקר למשקיע פיננסי כמו המחזיקים החדשים של הכביש (תשתיות ישראל וקרו נוי). חוזר על המלצת קנייה לשיכון ובינוי במחיר של 10 שקלים למנייה."

השותפה הכללית בקרן תשתיות ישראל היא חברת הניהול של קרן תשתיות, בה מחזיקה חברת הביטוח הראל כ-40% מהזכויות. חברות בנות של החברה מחזיקות בכ- 28% מן הזכויות ההוניות בקרן תשתיות.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות