הפיקוח על הבנקים: משקי הבית שילמו יותר עמלות מט"ח ופחות על העו"ש

הפיקוח על הבנקים מציג את דו"ח מחירי השרותים הבנקאים למשקי הבית שמצביע על המשך מגמת ירידת תשלומי העמלות שהתחילה ב-2008; פחות חיובים על "אין כיסוי מספיק" ועל ניהול חשבון, עלייה בתשלום על עמלות על עסקאות ומשיכות של מט"ח
 | 
telegram
(1)

הפיקוח על הבנקים מגיש היום לוועדת הכלכלה של הכנסת את הדיווח התקופתי למחצית הראשונה של 2021 אודות מחירי השירותים הבנקאיים הנפוצים למשקי הבית. 

מן הדו"ח עולה כי בשנת 2021 נמשכה מגמת הירידה ביחס סך ההכנסות מעמלות לנכסי המערכת הבנקאית. מגמה זו החלה בשנת 2008 ונמשכת עד היום כשהירידה המצטברת הגיעה לשיעור של 45%. בנוסף נגיף הקורונה השפיע על ההכנסות מעמלות במחצית הראשונה של 2021. 

עיקר הסכום ששולם על ידי הציבור היה על פעילות בניירות ערך (35%), עמלות בגין ניהול חשבון עובר ושב (19%) אשראי (16%) וכרטיסי חיוב (16%). 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

העלות הממוצעת של ניהול העו"ש והחזקת כרטיסי חיוב חשבון עלתה ב-6% ביחס לשנה הקודמת ועמדה על 23.8 שקל לחודש, אך ירדה ב-11.5% לעומת שנת 2019 טרום תקופת הקורונה. אז היו העמלות הללו בגובה 26.9 שקל לחודש. 

מתוך העלות הזו, 10.7 שקל מייוחס לניהול העו"ש עצמו, ירידה של 5.5% המיוחסת בעיקר לירידה ב-35% בכמות פעולות של החזרת חיוב מסיבת "אין כיסוי מספיק". כמו כן המשיכה מגמת המעבר לביצוע פעולות בדיגיטל. בעשור האחרון ירדה עלות ניהול העו"ש בכ-47%. 

עלות כרטיסי החיוב הסתכמה ב-13.1 שקל לחודש, עליה של ג-18% בהשוואה ל-2020. העליה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות מעמלות עסקאות ומשיכות מט"ח בעקבובת חזרה לשגרה מסוימת לאחר משבר הקורונה. 

המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן: "אני שב וקורא לציבור לעשות שימוש בערוצים ישירים ובאמצעים דיגיטליים ולבחון את כדאיות שירות המסלולים עבורם, ובכך לחסוך בעלויות. בתוך כך הפיקוח דואג במגוון דרכים לאוכלוסיות שעלולות לגלות קשיים בתפעול אותם האמצעים הישירים, כדי לשמור על רמת שירות גבוהה גם עבורן. כמו כן, אני קורא לציבור להשוות את איכות ועלות השירותים בין הבנקים השונים, ובכלל זאת לעשות שימוש בדוח "ת"ז הבנקאית" שצפוי להיות מוצג ללקוחות באתרי הבנקים ב-28 בפברואר. עוד ראוי לציין שלפני חודשים מספר הושקה המערכת שמאפשרת ניוד לקוחות בקלות ובנוחות, עליה שקד הפיקוח במשך תקופה ארוכה. המערכת עומדת כעת לרשות הלקוחות וביכולתה לסייע לקידום התחרות ורווחת הצרכן הבנקאי. בימים אלה בהם משבר נגיף הקורונה עדיין נותן את אותותיו, אני קורא למערכת הבנקאית לנקוט ביתר רגישות, בפרט בעיסוק בנושאים צרכניים שהינם בלב הרגישות הציבורית, כדוגמת מחירי השירותים הבנקאיים."

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במטבע חוץ הבנקים שודדים
    חיים 23/02/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמלות המרה גבוהות, שער גבוה ,עמלת משיכה רצחנית ועוד..אם יש לכם מט"ח תמירו בצ'נג
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות