אפסייד של 20% לסימילארווב: גולדמן סאקס התחיל לסקר את המניה

בנק ההשקעות גולדמן סאקס החל לסקר את מניית סימילארווב; בתגובה לסיקור ולמחיר היעד המניה זינקה ב-8.5%
 | 
telegram

בנק גולדמן סאקס החל לסקר את מניית סימילארווב  סימילרווב -2.77% סימילרווב 13 -2.77% סימילרווב סגירה:0 פתיחה:13.28 גבוה:13.53 נמוך:12.93 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ונתן המלצת קנייה למניה עם מחיר יעד של 16 דולר בהתבסס על התחזיות הכספיות ל-12 חודשים הקרובים, מחיר המשקף אפסייד של 20%.

בגולדמן מסבירים את הערכת השיווי בשיפור החברה בחדירה לשוק, במודל מכירות של נתונים כשירות (Data As A Service) יחד עם היצע מתרחב של מוצרי החברה, ושיפור בנתונים הכספיים. כל אלו הביאו את הבנק לתת המלצת קניה לסימילארווב. 

הניתוח של גולדמן זאקס

בגולדמן ציינו מספר נקודות חוזק בסימילארווב שלטענטם מהוות נקודות מרכזיות ביכולת של סימילארווב לייצר תשואה עבור המשקיעים:

עולם החיפוש באינטרנט משתנה

בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) משנה את האופן שבו אנשים צורכים תוכן באינטרנט, במיוחד בחוויית החיפוש והשאילתות המסורתית. אנו צופים כי מותגים יחפשו יותר ויותר דרכים חלופיות להעריך את הנראות הדיגיטלית שלהם ואת התנהגות הלקוחות בהשוואה למתחרים.

מחקרים אחרונים מראים שכ-60% מהחיפושים בגוגל מסתיימים ללא לחיצה ("חיפושי אפס לחיצות"). תמצותי המידע שמספקים מנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית והשימוש הגובר בשירותי שאילתות כמו ChatGPT (שדיווח על 300 מיליון משתמשים פעילים בשבוע בחודש דצמבר) יכולים ליצור "שטח מת" עבור חברות המבקשות להבין את כוונות המשתמשים מעבר ללחיצות בתוצאות חיפוש אורגניות וממומנות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עם הכנסות שנתיות של כ-250 מיליון דולר בשנת 2024 ויכולת מוניטיזציה מוגבלת של הפלטפורמה, בגולדמן מאמינים כי הבינה המלאכותית היוצרת יכולה לשמש כגורם ממריץ לצמיחה של סימילארווב, שמציעה כלים ייחודיים הודות לניסיון שלה בתחום.

הפלטפורמה החדשה – Similarweb 3.0, יחד עם יוזמות שיווקיות נוספות ושוק משתנה מחזקות את פוטנציאל הצמיחה של החברה

שינויים בתמחור ובחבילת הפתרונות של סימילארווב ממקמים את החברה בעמדה טובה יותר להחתמת לקוחות בתדירות גבוהה יותר ובחוזי שירות ראשוניים המכילים ערך נמוך יותר. אסטרטגיה זו צפויה לשפר את מחזורי המכירה, את מספר הלקוחות, את שיעור שימור הלקוחות ובסופו של דבר את הצמיחה בהכנסות.

בבנק מתרשמים מכך שסימילארווב משלבת בין צמיחה מואצת במספר הלקוחות (עלייה של 21% לעומת שנה שעברה ברבעון השלישי, הרבעון הרביעי ברציפות של האצה) לבין גידול בשיעור ההכנסות החוזרות (ARR) מחוזים רב-שנתיים (48% מסך ההכנסות לעומת 31% בסוף 2021). עם השקת Similarweb 3.0 והוספת כלים חדשניים סביב הנתונים שלה, וגולדמן מצפים לשיפור מתמשך באיכות ההכנסות של החברה.

עסקאות גדולות בתחום "נתונים כשירות" (Data-as-a-Service) 


סימילארווב חתמה על שתי עסקאות משמעותיות, שכל אחת מהן בשווי של עשרות מיליוני דולרים, עם חברות שמעוניינות להשתמש בנתוני החברה לצורך אימון מודלים של שפה (LLMs). עסקאות אלו מדגישות את ההזדמנות הרחבה בתחום "נתונים כשירות": ככל שיותר חברות מחפשות נתונים מותאמים אישית לשיפור היוזמות הפנימיות שלהן, מאמינים גולדמן שסימילארווב תוכל להשיג התקדמות נוספת שתתמוך בזרמי ההכנסות המרכזיים שלה. עם זאת, חשוב לציין כי הקיימות של זרמי הכנסות אלו אינה ודאית בשל החדשנות של הטכנולוגיות שמניעות את הביקוש הנוכחי לבדה.

אף על פי שהזדמנות זו קשה לכימות, מאמינים בבנק שסימילארווב ביססה תשתית ראויה לשיפור המוניטיזציה של הנתונים שלה, שתשפיע לחיוב על תוצאותיה הכספיות לאורך זמן.

שולי הרווח הגולמיים הגבוהים של החברה (מעל 80%) מציבים תשתית לשיפור משמעותי ברווחיות


שולי הרווח הגולמיים של סימילארווב משקפים את יכולתה של החברה להתרחב תוך ניהול יעיל של עלויות רכישת נתונים ואירוח (Hosting). בנוסף, השיפור ביעילות צוותי שירות הלקוחות משתקף בשולי תרומה של מעל 55%. אנו צופים שכאשר החברה תמשיך לצמוח, היא תשיג את היעדים ארוכי הטווח שלה לשולי הרווח התפעולי (כ-25% לעומת כ-7% כיום). הוצאות הון נמוכות יחד עם הכנסות נדחות משמעותיות צפויות לתמוך בשולי תזרים מזומנים חופשי (FCF) גבוהים מאלה של שולי הרווח התפעולי.

מסקנה: השווי הנוכחי של החברה נמוך יחסית לשיפור במגמות ההכנסות והרווחיות

גודלמן סאקס מתחילים לסקר את סימילארווב עם דירוג "קנייה" ומחיר יעד של 16 דולר ל-12 חודשים. מחיר היעד מבוסס על מכפיל EV/Sales (שיווי פעילות למכירות) של 4.5. מכפיל זה מייצג פרמיה לעומת הממוצע ההיסטורי של החברה ומשקף את האצת הצמיחה, ההזדמנויות בתחום "נתונים כשירות", ושיפור הרווחיות.

היכן עשויים גולדמן סאקס לטעות?

למרות השיפורים במדדים הבסיסיים, החברה מתמודדת עם אתגרים תפעוליים. מחזורי מכירה ארוכים, צמצום תקציבים מצד לקוחות קיימים והחזר השקעה ארוך יותר (מעל 20 חודשים כיום לעומת 15-16 חודשים בעבר) עשויים להאט את הצמיחה ואת שולי הרווח. אם מגמות אלו יימשכו, אנו עשויים לראות האטה בצמיחה ובהתרחבות שולי הרווח של החברה, מה שעשוי להשפיע על שווי החברה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות