מסירות הרכב החשמלי באפריל עלולות להעיד על בעיה אצל טסלה
התפרצות הקורונה בסין משאירה אחריה נפגעים רבים, לאו דווקא חולי המחלה. בין השאר נפגעת גם תעשיית הרכב החשמלית, כך עולה מנתוני המסירות לחודש אפריל שפרסמו אמש חלק מחברות הרכב. טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דווקא מסרה יותר רכבים באפריל מאשר במרץ, אך בהחלט לא ברמות הצמיחה אליהם התרגלנו. סך הכל מסרה החברה 310 אלף רכבים לעומת 309 אלף רכבים חודש קודם לכן. לאור הנתונים והמשך הסגרים, עולים חששות שגם היא נפגעה משינוי המגמה, דבר שיבוא לידי ביטוי ברבעון הבא.
ניו (סימול: NIO) מסרה 5,074 רכבים באפריל, ירידה מ-10,000 מסירות במרץ ו-7,100 באפריל שנה שעברה. לקראת הרבעון השני וול סטריט מצפה מהחברה למסור 31,000 רכבים לעומת 26,000 מסירות ברבעון הראשון. "בסוף מרץ ותחילת אפריל ייצור ומסירת רכבי החברה הושפעו מהקשיים של שרשראות האספקה עקב גל חדש של התפרצות הקורונה באזורים מסוימים של סין" נמסר מטעם החברה.
גם חברת LI AUTO INC -1.42% LI AUTO INC 22.28 -1.42% סגירה:0 פתיחה:22.03 גבוה:22.59 נמוך:21.91 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על ירידה במסירות ל-4,167 לעומת כ-11 אלף במרץ וכ-5,500 בשנה שעברה. וול סטריט מצפה שהכנסותיה של לי יגיעו ל-1.9 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת 1.5 מיליארד ברבעון הראשון. סך הכל מסרה לי 32 אלף רכבים ברבעון הראשון. בהודעה שמסרה החברה היא גם תלתה את האשם בקרונה: "התפרצות הקורונה באזור יאנגצה דלתא ממשיך לגרום לבעיות חמורות בשרשראות האספקה לייצור מאז סוף מרץ". הייצור של לי מתקיים במרכז האזור הזה, ורוב הרכיבים מתקבלים מייצור מקומי.
החברה השלישית שדיווחה על ירידה במכירות, אם כי בשיעור פחות מהמתחרות, היא חברת XPENG -3.09% XPENG 11.91 -3.09% סגירה:0 פתיחה:11.72 גבוה:12.12 נמוך:11.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . החברה מסרה 9,002 רכבים באפריל לעומת 15,000 במרץ ו-5,000 בלבד בשנה שעברה. וול סטריט מצפה שאקס פאנג תראה הכנסות של 1.3 מיליארד דולר ברבעון השני לעומת 1.1 מיליארד דולר הצפויים ברבעון הראשון. סך הכל היא מסרה 35 אלף רכבים ברבעון הראשון. גם במקרה זה החברה ייחסה את הירידה במסירות לעומת החודש הקודם להתפרצות המגיפה.
סך הכל, 18 אלף רכבים שמסרו שלוש החברות הללו באפריל הם המספר הנמוך ביותר מאז מאי 2021. יחד עם זאת, לעומת החודש המקביל מדובר עדיין על זינוק של 73%. שלושת המניות ירדו בשיעור ממוצע של 40% מתחילת השנה.
השאלה האם זהו סימן מקדים למסירות של חברת טסלה, לה מפעל בשנגחאי שהוא בעל התפוקה הגבוהה ביותר מבין מפעלי החברה, ושהושבת למשך מספר שבועות. הצפי בוול סטריט הוא שטסלה תדווח על מסירות של 305 אלף כלי רכב ברבעון השני לעומת 310 אלף רכבים ברבעון הראשון, כנראה מתוך ההבנה שהקורונה פגעה בייצור ובמספר הרכבים שתוכל החברה למסור ללקוחתיה, אך לאור המספרים של המתחרות ייתכן שההערכות האלו הן הערכות בחסר.
השוק הסיני הוא משמעותי מאד לרכב החשמלי, ומייצג את פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר לאור החדירה הנמוכה יחסית ועידוד הממשל למעבר לרכב חשמלי. אולם, כאשר האוכלוסיה סגורה בבתים, הייצור והתעסוקה נפגעים, ואנשים מנסים ללא הצלחה להשיג אוכל ותרופות, כפי שדווח מהערים הסגורות, קניית רכב חשמלי חדש יורד בסדרי העדיפיות של האדם הממוצע, קל וחומר קניית רכב פרימיום כמו טסלה.
מניית טסלה סובלת ממגמה שלילית, ונפלה 19% באפריל, אך כחלק ממה שנראה כמגמה הכללית במניות הטכנולוגיה והצמיחה שסבלו מירידות בחודש האחרון, והיא לא בולטת לשלילה מהבחינה הזו. נציין עוד, שנראה שגם אם יש בעיות, הן לכל היותר זמניות, והביקוש לרכבי טסלה לא מראה סימני האטה כלשהם. נראה שבטווח הנראה לעין, לאחר הסגרים בסין., הגורם שישפיע יותר מכל על נפח המכירה של טסלה הוא יכולת הייצור שלה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.חחח על מה אתם מדבריםדני 03/05/2022 10:09הגב לתגובה זו0 0טסלה מצפה לרבעון שיא במסירות אפילו אחרי ההשבתה של שנגאחי..אלוהים כמה פייק ניוז יש באתר הזה. מביךסגור