טויוטה מציגה דגם חשמלי חדש ותנסה לנגוס בנתח השוק של טסלה
יצרנית הרכבים היפנית TOYOTA MOTOR CORP -0.37% TOYOTA MOTO 172.84 -0.37% סגירה:0 פתיחה:173.23 גבוה:173.55 נמוך:171.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הציגה דגמי רכב חדשים, ביניהם דגם פריוס היברידי ואת דגם ה-bZ החשמלי לגמרי. הדגם החשמלי החדש מזכיר מאוד את הדגמים של היריבה TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , בעיקר את מודל Y, הרכבה החשמלי הנמכר ביותר בארה"ב. טויוטה מקווה שהרכב החשמלי יוכל להכניס אותה במהירות לשוק הרכבים החשמליים אך הדגם החדש ימכר במחיר ממוצע של 67 אלף דולר בארה"ב - לא זול בכלל, בעיקר בתקופה של עליית מחירים שמקשים על אזרחים רבים להוציא יותר מבדרך כלל. המחיר של מודל ה-Y של טסלה מתחיל מ-66 אלף דולר וללא הבדל משמעותי במחיר ללקוחות רבים יהיה קשה להסיט את העין אל עבר המכונית של טויוטה.
טויטה עדיין לא מצליחה להכנס לגמרי אל שוק הרכבים החשמליים, היא אמנם מוכרת את הפריוס ודגמים היברדיים נוספים כבר שנים אך ניקח את שנה שעברה לדוגמה - החברה מכרה 2 מיליון רכבים חשמליים, רק כ-13 אלף מהם היו חשמליים לגמרי. החשיבות של הגדלת המכירות של הרכבים החשמליים לגמרי היא עצומה שכן היא מעניקה לחברה הרבה יותר קרדיט פחמן עבור כל מכונית חשמלית לגמרי שהיא מוכרת, זאת לעומת מכונית היברדית ובטח שמול מכונית רגילה (שלא מעניקה לחברה שום קרדיט).
העניין עם קרדיט פחמן הוא לתמרץ את שוק הרכב למכור יותר רכבים חשמליים ולמחוקק לא באמת שינה מי יעשה זאת. כל חברה שמוכרת את הרכבים שלה בארה"ב מחוייבת למספר מסויים של קרדיט פחמן בהתאם לכמות המכוניות שהיא מוכרת. כדי להשיג קרדיט פחמן יש לכל חברה שתי דרכים - או לייצר ולמכור רכבים חשמליים, מה שפשוט יעניק לה קרדיטים בגין כל מכונית (כמות הקרדיטים תלויים בכמה פרמטרים של הרכב) והאופציה השניה היא לקנות קרדיטים מחברה אחרת. טסלה, אשר מייצרת רכבים חשמליים בלבד מכניסה כמות עצומה של כסף רק ממכירה של קרדיטים לחברות אשר מיצרות פחות רכבים חשמליים, למשל טויוטה.
טסלה מוכרת את הקרדיטים שלה במחיר גבוה אך נמוך יותר מהקנס אשר ישלמו יצרניות הרכב במקרה ולא ישיגו את כמות הקרדיטים הנדרשת ועבור כל החברות שלא רוצות להכנס לתחום הרכבים החשמליים, זהו הפתרון האידיאלי. טויטה מנסה כעת להתחמק מהתלות בטסלה, שכן אם תצליח לבסס את עצמה בשוק הרכבים החשמליים לגמרי, לא רק שלא תחסוך כסף, אלא היא בעצם תרוויח, שכן היא פשוט תקבל את כל הקרדיטים שעבורם שילמה לטסלה, הבעיה היא שטסלה (בעיקר) שולטת בשוק וחדירה אליו היא לא פשוטה בכלל.
בסין, 80% מסך המכירות של רכבים חשמליים ב-2021 היו רכביים חשמליים לגמרי. השוק הסיני הוא שוק הרכבים החדשים (וגם הרכבים החשמליים החדשים) הגדול בעולם וטויוטה תצטרך להגדיל את ההיצע שלה ולמשוך ביקוש גדול כמה שניתן בעיקר במדינה הזו, שכן השוק שם הרבה יותר מעורב מבחינת יצרניות רכבים חשמליים לגמרי ופחות ריכוזי מהשוק האמריקאי.
מניית טויוטה איבדה בשנה האחרונה כ-23% משוויה והיא עומדת כעת על שער של 142 דולר, המייצגים שווי של 195 מיליארד דולר. באותו הזמן מניית טסלה איבדה 48% אך השווי של החברה עדיין יותר כפול מזה של טויטה - 577 מיליארד דולר. ההבדל החד בין שתי החברות מציג את האמונה הגדולה של השוק בטסלה ואכן מסמל לטויוטה שהיא צריכה לכוונן את עצמה אל עבר העתיד. בזמן שטויוטה הגדילה את ההכנסות מרכבים שלה ב-22% מהרבעון המקביל אל 60.8 מיליארד דולר, טסלה הכניסה 21.4 מיליארד דולר "בלבד".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה