הבלאגן בטוויטר חוגג: אלה האלטרנטיבות המובילות

אילון מאסק הצליח לעצבן לא מעט משתמשים לאחר שהחליט בסוף השבוע להגביל באופן זמני את כמות הציוצים אליהם נחשפים המשתמשים, וזאת הזדמנות להסתכל על האלטרנטיבות הקיימות בשוק
 | 
telegram
(1)

ההחלטה של איש העסקים אילון מאסק, להגביל את כמות הציוצים שמשתמשים יכולים לצפות בהם ברשת החברתית טוויטר שבבעלותו, עוררה הדים רבים והביאה לזעם בקרב לא מעט משתמשים ברשת. במקביל, חלק מהאלטרנטיבות של הרשת ומי שמבקשות לנגוס בדומיננטיות של טוויטר, לנוכח השערוריות התכופות, מדווחות על עלייה בכמות הכניסות והבקשות להרשם אליהן. מרביתן אמנם סובל

בלוסקיי
אחד השמות המסקרנים בתחום היא בלוסקיי (Bluesky), שהוקמה על ידי מנכ"ל טוויטר לשעבר, ג'ק דורסי. הפלטפורמה של דורסי דוה מאד במבנה שלה לטוויטר, כשהמשתמשים בונים את הפרופיל שלהם באמצעות בחירת תמונה, קטע ביוגרפיה, שם תצוגה ושם דומיין. ברגע שהם נכנסים לאפליקציה, הם יכולים לפרסם, לפרסם מחדש, לעשות לייק, ולהגיב למשתמשים אחרים. הפלטפורמה מחולקת לשתי תצוגות - פוסטים של משתמשים שהחשבון עוקב אחריהם, ופוסטים פופולריים. אלא שבניגוד לרוב האלטרנטיבות, לא ניתן לשלוח הודעות ישירות באפליקציה או לתייג (האשטאגים).

לדברי החברה, הפלטפורמה, שמצויה בשלב זה בתהליך הרצה, התמודדה במהלך שבת עם "תנועת שיא", לאחר שאילון מאסק הכריז על הגבלה על מספר הציוצים בהם משתמשי טוויטר יכולים לצפות. "נשהה זמנית את ההרשמות לרשת בזמן שהצוות שלנו ימשיך לפתור את בעיות הביצועים הקיימות", נכתב בפוסט של החברה בפלטפורמה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מסטודון 
אחת האלטרנטיבות המרכזיות לרשת החברתית של מאסק היא מסטודון (Mastodon) הגרמנית אשר נוסדה בשנת 2016. בניגוד לטוויטר בה כל הציוצים נכתבים תחת אותה כיפה וירטואלית, במסטודון הפוסטים מחולקים לשרתים קטנים, עם מקסימום 250,000 משתתפים. המטרה המרכזית היא להוות מקום מפגש עבור אנשים בעלי תחומי עניין דומים. לדברי מייסד ומנכ"ל החברה, יוגן רוצ'קו, בסיס המשתמשים של החברה גדל ב-100 אלף לאחר ההודעה של מאסק. "הייתי מעדיף אילון מאסק הורס את האתר שלו במהלך שבוע העבודה. זו לא הפעם הראשונה", כתב רוצ'קו בפוסט שפרסם ברשת החברתית שלו.

טאמבלר 
אופציה וותיקה נוספת היא טאמבלר (Tumblr), המשמשת כרשת לפרסום מיקרו-בלוגים, הכוללים טקסט ווידאו ואודיו. הרשת, אשר מאפשרת למשתמשים לעקוב אחר הבלוגים של משתמשים אחרים, חוותה קריסה בעשור הקודם לאחר שנמכרה ליאהו למורת רוחם של המשתמשים. אך מאז הספיקה להחליף ידיים וכעת היא מבקשת לצבור תאוצה חזרה. על פי המנכ"ל של החברה, ג'ף ד'אונופריו, 48% מהמשתמשים הפעילים ו-61% מהמשתמשים החדשים מגיעים מדור ה-Z. 

בטאמבלר הגיבו לחדשות שהגיעו מכיוונו של מאסק בהומור ושלחו עקיצה לכיוון הרשת שבבעלותו. בחברה בחרו להוסיף לדף ההרשמה שורה המזמינה את המשתמשים להירשם "אם הם רוצים ליהנות מתוכן אינסופי ללא כל הגבלה". אגב, זו לא הפעם הראשונה שברשת מטרילים את טוויטר. בשנת 2022, טאמבלר לעגה להחלטה של טוויטר לגבות דמי מנוי מחלק מהמשתמשיים בתמורה לווי כחול. זאת באמצעות הצעה למשתמשהם לרכוש "סימני אינטרנט כחולים וחשובים", תמורת "מחיר מוזל" של 7.99 דולר. הלקוחות שרכשו את הסימן הופתעו לגלות לא רק אחד, אלא שני סימני ביקורת כחולים.

פוסט
ויש גם זווית ישראלית. הרשת החברתית פוסט (Post) שנוסדה על ידי המנכ"ל לשעבר של Waze, נועם ברדין, אשר נועדה להפוך את המשתמשים "לחכמים יותר ולפחות כועסים", כך לדבריהם. הרשת טרם הושקה באופן רשמי אך יש לה כברי יותר מ-100,000 אנשים ברשימת ההמתנה. הרשת אמורה להיות מעין הכלאה בין טוויטר, מדיום (פלטפורמה לפרסום בלוגים וכתבות) וטאמבלר. כמו טוויטר, המטרה של הרשת תהיה לעודד שיחה בין חברים, זרים ומומחים ללא מחסומים. אלא שבניגוד לטוויטר, לא תהיה הגבלה על אורך הפוסטים, ותיתכן אכיפה קפדנית על התוכן. "פוסט נועד להחזיר את הקול לרוב; יש מספיק פלטפורמות לקיצונים, ואנחנו לא יכולים לוותר להם על כיכר העיר", אמר בעבר ברדין.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כפי שהבטיתי טסלה. שורט צים מצויין (ל"ת)
    עודד 03/07/2023 18:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות