אילון מאסק ממליץ לבאפט לרכוש מניות טסלה: "זה מהלך ברור"
מנכ"ל טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אילון מאסק, ממשיך לצייץ ב-X - הפלטפורמה שבבעלותו והפעם יש לו רעיון השקעה למשקיע האגדי וורן באפט - לקנות מניות טסלה. הציוץ של מאסק הגיע לאחר שאחד מנושאי השיחה במפגש המשקיעים של ברקשייר היה טסלה ורכבים חשמליים, אך באפט לא נשמע משוכנע.
"אני לא חושב שאנחנו יכולים לתרום לתחום הזה", אמר המיליארדר בן ה-93 כאשר נשאל על האפשרות שירכוש מניות טסלה. "בוודאי שלא הייתי יודע איך לבחור חברות מנצחות בתחום ה-EV, אבל אשמח אם אכן יהיו כאלה". באפט התבטא באופן דומה בעבר לגבי תעשיית הרכב בארה"ב ונראה כי הוא לא מאמין יותר מדי כי תעשיית הרכב מייצרות השקעות נהדרות. עם זאת, יש יוצאים מן הכלל.
ברקשייר האת'ווי
BERKSHIRE HATHAWAY B
+0.66%
BERKSHIRE...
471.92
+0.66%
סגירה:0
פתיחה:469.3
גבוה:474.66
נמוך:467.01
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
מחזיקה שנים מניות של יצרנית כלי הרכב החשמליים הסינית BYD. ההשקעה הזו, שנוצרה ב-2008, הצליחה היטב וברקשייר מימשה חלק מההשקעה בשנים האחרונות. החברה גם מחזיקה בחברת Pilot Flying J, חברת תחנות תדלוק בבנזין ודיזל וחנויות נוחות. באפט לא מודאג מאיום רכבי ה-EV על חברת Pilot וציין כי החברה מסוגלת להסתגל לשינויים.
ההשפעה של רכבים אוטונומיים על עסקי הביטוח
הנושא של טסלה עלה בפגישת המשקיעים כאשר המשקיע האגדי נשאל מה המשמעות של טכנולוגיות הסיוע לנהג עבור תעשיית ביטוחי הרכב. חברת הבת של ברקשייר, Geico, היא אחת מחברות ביטוחי הרכב הגדולות בארה"ב. "כל דבר שמפחית תאונות הולך להוזיל עלויות", אמר באפט, והוסיף כי צמצום תאונות ויצירת רכבים אוטונומיים היא דבר שקשה יותר לעשות ממה שאנשים ציפו."במידה והתאונות יצטמצמו ב-50% זה יהיה דבר שטוב לציבור ורע לחברות הביטוח. טוב לציבור זה מה שאנחנו מחפשים", אמר באפט.
ראש עסקי הביטוח של ברקשייר, אג'יט ג'יין, ציין כי שוק ביטוחי הרכב בעצם מורכב ממספר התאונות והעלות לתיקון המכוניות. "עלות תיקון הרכבים מתאונות זינקה", אמר. עדיין יכולה להיות צמיחה בזמן שמכוניות נעשות בטוחות ומורכבות יותר.
טסלה משדרגת את מודל Y שלה
מניית טסלה נסחרת בעליות שערים וכנראה ברקשייר היא לא הגורם המרכזי לכך. סביר להניח שמערך המוצרים של החברה הוא האשם. טסלה החליפה את מודל Y בעל טווח סטנדרטי שלה והנעה אחורית עם גרסה חדשה עם טווח ארוך יותר. המחיר של הגרסה ארוכת הטווח יתחיל ב-45,000 דולר, כאשר מחירו של מודל Y עם טווח סטנדרטי החל ב-43,000 דולר.
מודל Y עם טווח ארוך נחשב למבוקש יותר, בנוסף למחיר זול יותר שמהווה בונוס נוסף. מחירו של המודל עם הנעת AWD וטווח ארוך מתחיל בכ-48,000 דולר. מאסק ציין כי לחלק מהדגמים של החברה ניתן לפתוח טווח ארוך יותר בעזרת עדכון תוכנה, דבר שהפתיע גם את המשקיעים.
מניית טסלה ירדה עד כה השנה ב-26% ועלתה ב-8% ב-12 החודשים האחרונים, כאשר החברה נסחרת כעת לפי שווי של 586 מיליארד דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.ביתא פי 2טסלה 29/06/2024 16:18הגב לתגובה זו0 0מכל ענקיות הטכנולוגיהסגור
-
4.והיסטוריתזו הבעייה 21/06/2024 10:45הגב לתגובה זו0 0גאוני העבר האמיתיים עשו כסף אחר מותם,ואן גוך כדוגמאסגור
-
3.ובאפט צודקזו הבעייה 21/06/2024 10:44הגב לתגובה זו0 0עובדים עליכם ,לא עלי לי אין EV,באפט ללא ספק ממרום גילו מזהה סיכונים מיותרים!סגור
-
2.באפט קונה מניות טובות במחיר טובחחח 08/05/2024 06:05הגב לתגובה זו0 0טסלה לא מניה טובה ולא במחיר טובסגור
-
1.אי אפשר למכור יד שנייהבלוף בבטריה 06/05/2024 22:28הגב לתגובה זו0 0לא אוטונומיסגור