ארה"ב שוקלת איסור על שימוש ברכיבים סיניים ברכבים חדשים

ממשל ביידן חושש במיוחד מאיסוף מידע על נהגים אמריקאים ותשתיות על ידי חברות סיניות. החשש המרכזי הוא מפני מניפולציה זרה אפשרית של כלי רכב המחוברים לאינטרנט ומערכות ניווט
 | 
telegram
(6)

משרד המסחר האמריקאי עומד להציע צעד דרמטי בתחום התחבורה החכמה. על פי דיווחים, המשרד מתכנן לאסור על שימוש בתוכנה וחומרה סינית ברכבים מקושרים ואוטונומיים בכבישי ארצות הברית. הצעה זו, הצפויה להתפרסם בקרוב, נובעת מחשש לביטחון הלאומי.

ממשל ביידן חושש במיוחד מאיסוף מידע על נהגים אמריקאים ותשתיות על ידי חברות סיניות. החשש המרכזי הוא מפני מניפולציה זרה אפשרית של כלי רכב המחוברים לאינטרנט ומערכות ניווט. התקנה המוצעת תאסור על יבוא ומכירה של כלי רכב מסין המכילים רכיבי תוכנה או חומרה קריטיים למערכות תקשורת או נהיגה אוטונומית.

צעד זה מהווה החמרה משמעותית במגבלות הקיימות על מוצרים סיניים בארה"ב. רק בשבוע שעבר, ממשל ביידן העלה את המכסים על יבוא מסין, כולל מכס של 100% על רכבים חשמליים ועלייה במכסים על סוללות לרכב חשמלי ומינרלים חיוניים. שרת המסחר, ג'ינה ריימונדו, הדגישה את הסיכונים המשמעותיים הטמונים בשימוש בתוכנה או חומרה סינית ברכבים אמריקאים מקושרים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

התוכנית כוללת תקופת הערות ציבוריות של 30 יום לפני גיבוש הכללים הסופיים. המשרד מתכנן להחיל את האיסורים על תוכנה החל משנת הדגם 2027, ואת האיסור על חומרה מינואר 2029 או שנת הדגם 2030. האיסורים יחולו על רכבים עם תכונות בלוטות', לוויין ואלחוט מסוימות, וכן על רכבים אוטונומיים מתקדמים שיכולים לפעול ללא נהג מאחורי ההגה.
 

לא יוגבל רק לסין

חשוב לציין כי האיסורים לא יוגבלו רק לסין, אלא יורחבו גם ליריבים זרים אחרים של ארה"ב, כולל רוסיה. קבוצה דו-מפלגתית של מחוקקים אמריקאים כבר הביעה דאגה בנובמבר האחרון לגבי איסוף וטיפול במידע רגיש על ידי חברות רכב וטכנולוגיה סיניות במהלך בדיקות של רכבים אוטונומיים בארה"ב.

התגובות בתעשייה מעורבות. קבוצת סחר המייצגת יצרני רכב גדולים כמו ג'נרל מוטורס, טויוטה, פולקסווגן והיונדאי הזהירה כי שינוי החומרה והתוכנה ידרוש זמן רב. היצרנים ציינו כי המערכות שלהם עוברות תהליכי הנדסה, בדיקה ותיקוף מקיפים לפני הייצור, ולא ניתן להחליפן בקלות במערכות או רכיבים מספק אחר. עם זאת, הממשל נחוש בדעתו להבטיח את אבטחת שרשרת האספקה של רכבים מקושרים בארה"ב, תוך הכרה בכך שרוב המכוניות כיום מחוברות כמו טלפונים חכמים על גלגלים, ומקושרות לטלפונים, מערכות ניווט, תשתיות קריטיות וליצרנים שייצרו אותן.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    פצצת אטום . 10 מיליון רכבים מתפוצצים בשניה (ל"ת)
    עושה חשבון 23/09/2024 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    יש להחרים את הטורקים והסינים. (ל"ת)
    נכהצ 23/09/2024 07:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    הסינים ששולטים בתעשיית הרכב מפחידים את המערב
    דש 23/09/2024 06:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבדלי השכר בין אסיה למערב הם עצומים וזה פועל יוצא של העלות הסופית של מחירי הרכבים כמו כן היעילות והמשמעת של הסינים היא מדהימה לכן המערב יכול להאשים רק את עצמו ומה שנשאר לו לעשות כדי לבלום את השליטה זה רק לחוקק חוקים לא מציאותיים
    סגור
  • 2.
    ארהב צריכה לנגח את הכלכלה הסינית
    דני 22/09/2024 20:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קפיטליזם במייטבו.
    סגור
  • 1.
    תתעוררו. אם מפוצצים ביפר מרחוק, יפוצצו גם רכב חשמלי מחר (ל"ת)
    אדיסון 22/09/2024 19:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • טען עוד
  • נו, ו?
    שמואל ברגר 22/09/2024 21:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה בבירור תמיד היה אפשרי
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות