איך הפכה וולמארט ליקרה יותר מאמזון?

וולמארט מול אמזון; עליית מחירי המניות והבדלי המכפילים מעידים על שינוי בהערכות השוק, האם זה הגיוני?
 | 
telegram
(2)

וולמארט ואמזון הן שתיים מהחברות הגדולות ביותר בעולם בתחום הקמעונאות. אמזון שמובילה במכירות ברשת, הוסיפה בעשורים האחרונים תחומי פעילות נוספים והיא ענקית טכנולוגיה בתחום הענן ופעילויות נוספות לרבות ה-AI. וולמארט שמובילה במכירות בסניפים, מנסה להטמיע יכולות טכנולוגיות כדי להתייעל.

במבט ראשון, אמזון אמורה להיות אהודה יותר על המשקיעים, אחרי הכל אלו רוצים טכנולוגיה, רוצים צמיחה, ואמזון שהיא אחת מענקיות הטק העולמיות, מספקת להם את זה. אבל במבט עמוק יותר על הנתונים מגלים שוולמארט הפכה בשנה האחרונה לאחת המניות הפופולאריות בוול סטריט.

מניית וולמארט הציגה עלייה מרשימה של כ-55% מתחילת השנה, בהמשך לשיפור בתוצאות הכספיות. אמזון גם מרשימה, אבל פחות. מניית החברה עלתה ב-23% מתחילת השנה. העליות האלו הביאו את השווי של וולמארט ל-655 מיליארד דולר. הרווח שלה למניה השנה צפוי להיות 2.45 דולר ובשנה הבאה היא צפויה להרוויח 2.7 דולר - גידול של כ-11% ברווחים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מכפיל הרווח של וולמארט לשנה הבאה הוא 30, זה גבוה ביחס לחברות קמעונאות גדולות אחרות. המצב של אמזון, מבחינת מכפילי רווח הוא דומה, למרות שהיא אמורה להיות  מתומחרת לפי מכפילי טכנולוגיה. מכפיל הרווח העתידי הוא כ-30. לכאורה מדובר בשיוויון, אבל לאמזון יש עדיפות כי היא צומחת הרבה יותר - הרווח בשנה הבאה יגדל ב-23% לכ-6 דולר. זה אומר שמכפיל הרווח של אמזון לשנת 2026 ואילך, על פי המודלים של האנליסטים, יהיה נמוך ממכפיל הרווח של וולמארט, כלומר אמזון מתומחרת זול יותר.


במילים פשוטות, למרות שאמזון נחשבת כחברה עם פוטנציאל צמיחה גדול יותר בזכות מגזרי הענן והטכנולוגיה שלה, דווקא וולמארט נהנתה מביצועים בולטים יותר ותמחור עודף. כנראה מכיוון שהשקעה בוולמארט נתפסת על ידי המשקיעים כאופציה אופטימלית יותר, במיוחד כאשר השוק נמצא בתקופה של ריביות גבוהות ואי ודאות כלכלית. רכישות של מזון תמיד יהיו. הסיכון לכאורה נמוך יותר. 


אמזון עם תשואה נמוכה יותראמזון עם תשואה נמוכה יותר
 

מכפילי הרווח חושפים את הפער

כשמשווים את מכפילי הרווח התפעולי של שתי החברות, הפער בולט עוד יותר. מכפיל הרווח התפעולי שמבטא את ה-EV - שווי פעילות, חלקי ה-EBITDA, רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (סוג של רווח תפעולי) באמזון הוא 12.3 לשנה הבאה, בעוד שמכפיל הרווח התפעולי של וולמארט גבוה יותר ועומד על 14.9. מה המשמעות של זה? המשקיעים מוכנים לשלם יותר עבור כל דולר של רווח תפעולי שוולמארט מייצרת, לעומת אותו רווח אצל אמזון. כלומר, השוק מתמחר את וולמארט באופן שמבטא הערכה גבוהה יותר ליכולת שלה לייצר רווחים תפעוליים.
 

חוסר הודאות והריבית הגבוהה תורם לוולמארט

בתקופות של ריבית גבוהה, משקיעים נוטים לחפש מניות יציבות וסולידיות יותר, מה שמסביר את העלייה בתמחור של וולמארט. תחומים כמו מזון ומוצרי יסוד, נתפסת בעיני המשקיעים כהשקעה בטוחה יותר מאשר טכנולוגיה, שהיא בדרך כלל תנודתית יותר. מכיוון שאמזון משקיעה משמעותית בטכנולוגיות חדשות ובתשתיות, היא נחשבת להשקעה עם פוטנציאל צמיחה גבוה, אך גם סיכון גבוה יותר בטווח הקצר.

השוק כיום מתמחר את וולמארט באופן שמשקף את היציבות והביטחון שהיא מציעה, במיוחד בתקופה שבה המשקיעים חוששים מהשפעות הריבית והשינויים הגיאופוליטיים בעולם על השווקים הגלובליים.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין
    מ. כהן 17/10/2024 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך האמריקאים מוכנים לשלם מחירים כה גבוהים עבור מניות של חברות מסויימות, הם פשוט חושבים שהחברות הללו הם הבייבי שלהם, לא פחות. ובכן המניות הללו יקרות להחריד, במיוחד וול וומארט. אין לזה אח ורע בכל העולם. במקרה של חריקה קלה , תהיה ירידה של 30% במניות הללו, ולא רק בהן, יש עוד שורה ארוכה של מניות שנסחרים בערכים לא כלכליים, ומנופחים.
    סגור
  • 1.
    כתבה מעניינת. מרחיבה את הדעת. (ל"ת)
    אנונימי 17/10/2024 03:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות