מנכ"ל תנובה: "ענף המזון הוא האחרון להיכנס ולצאת מהמיתון"
תשלובת החלב של תנובה, נערכת לחג השבועות, במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ב') חשפה תנובה את פעילותה השנה בחג, בהשקעה כספית העומדת על כ-6 מיליון שקל. פעילות החברה לקראת החג, כמו מתחרותיה, תהייה בסימן מיתון, כאשר במסגרת הפעילות תצא החברה במבצע ארצי, "מבצע על חשבון הבית", בו היא מתעתדת לחלק מעל מיליון שקל לצרכנים ובשיאו, לקראת סוף חודש יוני, תוגרל דירה ללא משכנתא בין המשתתפים.
מנכ"ל החברה, ליעד כהן, התייחס להשפעות המשבר על תנובה ואמר "במשברים קודמים ענף המזון היה האחרון להיכנס למשבר אך גם האחרון לצאת ממנו", עוד הוסיף כהן, ""קבוצת תנובה הרימה דגל אדום בתוך הבית כבר ברבעון האחרון של 2008. הערכנו שהמיתון יתפוס תאוצה ויגע אלינו. המצב הכלכלי השפיע מאוד על פעילות החברה בשני הרבעונים האחרונים של השנה וכמו כן, על הפעילות לקראת חג השבועות בסימן המצב הכלכלי ותנסה לייצר ערך מוסף לצרכן".
אייל מליס, מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה, "אנחנו מתאימים את הפעילות לרוח התקופה ומבינים שבסביבה העסקית של 2009 הצרכן מחפש הצעות ערך משתלמות.
למרות המשבר, תנובה מציגה עלייה במכירות בחודשים האחרונים, לדברי מליס, "בארבעת החודשים האחרונים תשלובת החלב חיזקה את מובילותה ועלתה בכ-1.3% בנתח השוק שלה בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, על חשבון המתחרים", עוד הוסיף כי, "עלייה זו מיוחסת למהלכים: 'קידום הארוחות הביתיות', השקת מארז 'יופלה' ענק YYY והמהלך האחרון של קידום אכילת סנדביץ' שהוא מוצר זול, עם גבינות תנובה".
כהן: "אני מעריך שהשוק הזה הגיע לתחתית שלו ומפה הוא לא ימשיך לרדת"
תנובה מושפעת מהשינויים שחלו בתחום המוסדי, מליס, ציין כי "בפעילות מול השוק המוסדי מורגשת האטה בקבוצה". עוד אמר, "כמעט כל המוצרים שאנו מוכרים לשוק המוסדי נמצאים בירידה של 10-12%".
כהן התייחס לכך ואמר, "אני מעריך שהשוק הזה הגיע לתחתית שלו ומפה הוא לא ימשיך לרדת. בתי הקפה, המסעדות ובתי המלון התאימו את עצמם למיתון ומצאו פתרונות באמצעות מנות זולות יותר לצרכן. אני חושב שהגענו לתחתית ומפה אפשר רק לעלות. יחד עם זאת ציין כהן, "בשבועיים האחרונים אנחנו מרגישים סימני התאוששות מהשוק המוסדי".
חלקה של תנובה ב-2008 עמד על 68% כספי ו-69% כמותי
היקף שוק החלב בישראל עומד כיום על כ-7.6 מיליארד שקלים. תנובה מובילה את שוק מוצרי החלב עם נתח שוק של כ-59.1% ב-2008. ברבעון ראשון 2009 עלתה תנובה לנתח שוק של 60.7%.
היקף שוק הגבינות הלבנות והקוטג' ביחד עומד על יותר מ-1 מיליארד שקל ו-43 אלף טון שנתי. חלקה של תנובה ב-2008 עמד על 68% כספי ו-69% כמותי . ברבעון 1 2009 72% כספי, 72% כמותי. בדצמבר הושק קוטג' תנובה 1% שומן - מוצר איכותי וייחודי לתנובה שפתח סגמנט חדש בקטגורית הקוטג'. ביציאה מפסח הושק מהלך ייחודי לתנובה - סנדביץ' תנובה - מהלך שיווקי רחב היקף וחוצה מותגים להגדלת צריכת סנדוויצ'ים עם גבינות.
היקף שוק הגבינות המלוחות בישראל עומד על 411 מליון שקל ו-8,000 טון שנתי. חלקה של תנובה עם המותג פיראוס עמד ב-2008 על 41% כספי, 42% כמותי. ברבעון 1 2009 44% כספי, 42% כמותי. התפלגות מכירות גבינות מלוחות: 70% נ.ש. כספי נצרכות מהמדף ו-30% במעדנייה. לקראת שבועות השיקה תנובה את צפתית עזים 5%, כחלק ממהלך כולל של קידום סדרת מוצרי הצאן של פיראוס. צפתית עזים 5% הינו מוצר חדשני ובלעדי לתנובה בתחום גבינות הצאן המלוחות.
היקף שוק גבינות קשות מחלב בקר וחלב צאן מוערך ב-19,000 טון לשנה שהם כ-1.1 מיליארד שקל. נתח השוק הכספי של גבינות צהובות תנובה ב-2008 עמד על 88% וכמותי 84%. ברבעון 1 2009 נתח שוק כספי 90% עם מותגי עמק, גלבוע וגוש חלב, הכמותי 87%. גבינת עמק לייט הולכת וצוברת תאוצה משנה לשנה. לאחרונה יצאה תנובה במהלך גבינות 9% שומן.
היקף השוק של השמנות המתוקות עומד על 170 מיליון שקל, 6,100 ליטר בשנה. תנובה מובילה את הקטגוריה הכוללת לצד מוצרי השמנת המתוקה גם קצפת צמחית פרווה, עם נתח שוק כספי של 88.6% וכמותי 85.5%. ברבעון 1 2009 נ"ש כספי 88.2% וכמותי 91.4% ב-2008.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה