שקרן ותחמן אבל לקח את המיליון, הרייטינג היה נמוך משמעותית מהעונה הקודמת
הגמר של 'הישרדות איי הפנינה' היה נראה צפוי מתמיד, כולם האמינו כי 'המאמי' החדשה של המדינה, מירית ואקנין, תקח את כל הקופה אך כמו בריאלטי הכל יכול להשתנות בפרק הסיום. ראינו את זה ב'אח הגדול' עם ההפתעה שיוסי בובליל לא זכה וברגע האחרון שיפרה לקחה לו את הזכייה ברגע האחרון.
ערוץ 10 סיים את חגיגת 'הישרדות' אתמול (שבת), עם ממוצע של 25% רייטינג, ממוצע זה נמוך ביחס לעונה הקודמת שהסתיימה ברייטינג שיא שעמד על ממוצע של 36% וברגע השיא, בו הכריזו על השורדת, נעמה קסרי, אף נרשם רייטינג של 42.2% בקרב משקי-בית יהודיים. ממוצע הרייטינג של גמר 'הישרדות' היה גבוה ב-50% בדיוק מהרייטינג הממוצע שהשיגה התוכנית במהלך 6 חודשי שידורה, רייטינג ממוצע של % 23.7 (ללא שידור פרק הגמר). הרייטיג הממוצע לאורך העונה השנייה, להוציא את התוכניות האחרונות עמד על כ-17% בקרב האוכלוסייה היהודית.
פרק הסיום שודר בשידור חי מקיסריה בהנחייתו של גיא זוארץ כאשר שלושת הפיינליסטים אריק אלפר, מירית ואקנין, ונטע- לי זלצרמן, ששרדו על האי 52 ימים, באיי הפנינה אשר בפנמה, נשאלו שאלות נוקבות על ידי חבר המושבעים. במהלך השידור, כל אזכור של מירית זכה למחיאות כפיים סוערות מה שהבהיר כי היא השורדת האחרונה מבחינת הקהל.
במועצת השבט (שהוקלטה מראש) עלו הרבה מטענים וחבר המושבעים לא ריחם על שלושת הפיינליסטים שהיו נרגשים ביותר. כמעט חלה תפנית מעניינת כאשר המושבע, יואב, שבחר לוותר על הגמר ולקחת את המכונית שזכה בה, הציע לנטע- לי לקחת את הרכב שזכה בו תמורת מקום בגמר, אך נטע לי עמדה על זכותה להשאר בגמר, זאת למרות שכבר בשלב זה היה ברור לכולם כי התחרות הינה בין אריק למירית.
לקראת הסיום ה-SMS נספרו ונטע- לי הודחה על ידי הצופים, מה שהעלה לשלב הגמר את מירית ואריק. לאחר ניסיון אחרון של המועמדים לשכנע את המושבעים על זכותם לזכות, הגיע סיומו של השידור עם בחירתם של המושבעים את השורד האחרון אשר בו זכה אריק למרות הצפי הראשוני כי רבים לא יבחרו בו בשל היותו מעורב בהדחתם. אריק זכה במכונית ובמיליון השקלים הנכספים.
במהלך תוכנית הגמר נחשפה העונה ה-3 של 'הישרדות' אשר צולמה בפיליפינים והיא צפויה לעלות לשידור עוד במהלך 2009.
בזק בינלאומי שרכשה את ברייק הזהב, הפרסומת הבודדת לפני ההכרזה על הזוכה בגמר הישרדות שישודר בשבת הקרובה, ותמורתו, תשלם בזק בינלאומי כ-3,000 שקל לנקודת רייטינג. הרייטינג הממוצע עמד על 25% צפייה ולכן על פי הערכות שילמה בזק בינלאומי על ברייק הזהב כ-75 אלף שקל. מחיר לנקודת רייטינג לפרסומת רגילה בפרק הגמר יעלה למפרסמים כ-2,300 שקל לנקודת רייטינג.
על פי הערכות, כלל העונה השנייה (ללא חישוב הפרק האחרון) הצליחה להניב הכנסות המשוערות על כ-56 מיליון שקל. על פי נתוני יפעת, הסיקור
של התוכנית, אשר העונה הנוכחית שלה היה חלש ביחס לעונה הראשונה מבחינת הרייטינג, זכתה התוכנית לחשיפה בשווי כספי של 491,621 שקל. 'הישרדות' אוזכרה בשל כוונת חבריה להתנדב בעמותת 'לתת', מחקר שפורסם על אפקטיביות התוכן השיווקי שהוקרן בה והבשורה על כך שגמר הישרדות ישודר מאמפיתיאטרון קיסריה.
נתי דינר סמנכ"ל שיווק ופרוגרמינג, ערוץ 10, "אנו מאוד מרוצים מאירוע הגמר של 'הישרדות איי הפנינה'. הבטחנו בתחילת הדרך עונה יותר אסטרטגית, יותר סוערת ומפתיעה ואכן קיימנו זאת. לא היו לנו ציפיות לחזור על הנתונים יוצאי הדופן של גמר 'הישרדות האיים הקריביים' שהיו חריגים לא רק בקנה מידה של ערוץ 10. בעוד מספר חודשים נשיק את העונה השלישית של "הישרדות" שצולמה בפיליפינים ואין לי ספק שהקהל שהיה לתכנית לאורך כל עונה זו יבוא במלואו גם לעונה השלישית."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה