סקר של אתר JobMaster: כ-68% מהעובדים בישראל לא ייצאו לחופשה בקיץ 2009
השפעות המיתון מורגשות בהבטים רבים בשיגרה היום יומית שלנו, הן בעבודה והן בחיים המשפחתיים. בשל המצב במשק אשר בא לידי ביטוי בפיטורין נרחבים, הרעה בתנאי העסקה של עובדים, קיצוצי שכר וקיצוצים בשעות עבודה, תמריצים והוצאות רכב גורמים לרובנו להתאים את עצמנו למציאות החדשה שכחלק ממנה אנו שואפים למינימום הוצאות, החל מהדברים הקטנים היומיים וכלה בהוצאות גדולות ובשורה התחתונה 'מה שלא חייבים לא קונים'.
אחת ההוצאות המקובלות ביותר בתקופה של חודשי הקיץ הינה חופשת הקיץ המשפחתית. סקר מיוחד שערך אתר הדרושים JobMaster בחן עד כמה באמת פגע המיתון בכוונות של העובדים לנפוש בקיץ 2009 בהשוואה לקיץ אשתקד. הבדיקות נערכו בשני מועדים שונים, בשבוע האחרון של חודש מאי 2009 ובתקופה המקבילה אשתקד.
מהנתונים עולה כי 68% מהנשאלים כלל לא ייצאו השנה לחופשת הקיץ המשפחתית, בהשוואה ל-39% בלבד מהנשאלים באותה התקופה אשתקד, כלומר חלה עליה של 74% במספר האנשים שכלל לא ייצאו הקיץ לחופשה (בארץ או בחו"ל).
עוד עולה מהסקר כי 26% מהנשאלים דיווחו שלמרות המיתון בכל זאת ייצאו לחופשה, עם זאת, ציינו אלה, כי ינקטו בצעדים כלשהם לקיצוץ הוצאות החופשה: כ-15% יצמצמו במספר ימי החופשה הכללי, ו-11% יבזבזו פחות כסף במהלך החופשה על קניות ואוכל.
בקרב אלו שציינו כי לא ייצאו הקיץ לחופשה, נעשה פילוח על פי תחום עיסוקם ושמהן עולים הנתונים הבולטים הבאים: 63% הם מתחום ההי טק, 16% הם מתחום הפיננסים, ו-8% הם מתחום משאבי אנוש.
כמו כן, רק 6% ענו כי המיתון לא השפיע עליהם והם מתכננים את חופשתם כרגיל.
שי חן, מנהל שיווק ופיתוח אסטרטגי באתר הדרושים JobMaster, אומר: "המשבר הכלכלי גורם לעובדים רבים לחשוב פעמיים על כל הוצאה העומדת על הפרק. בטח כאשר מדובר על הוצאות שמוגדרות כמותרות, כגון: חופשות, טיולים, מסעדות ופינוקים אחרים, והם בדרך כלל הדבר הראשון שמקוצץ ויורד מהפרק". כמו כן אומר חן, "די ברור שמרבית המצמצמים בקיץ 2009 הם העובדים מהענפים שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר מהמשבר הכלכלי, תחום ההיי-טק ושוק ההון".
**הסקר התבצע בקרב מדגם ארצי מייצג, בהשתתפות של כ- 1,600 גברים ונשים, על בסיס משתנים מייצגים של: גיל, מין, אזור גיאוגרפי וארץ מוצא.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה