סין מאבדת את בכורתה בסחר עם גרמניה לטובת ארה"ב
כמו שאירופה התעוררה מאוחר להעלות את הריבית כנגד האינפלציה, נראה שגם בכל הקשור לחדירה המסיבית של סין ליבשת הם לקחו את הזמן. האירופאים חשים את הנגיסה ההולכת וגוברת של סין בשוק הרכב, הן על חשבון היצרניות האירופאיות והן על חשבון ייבוא אחר כמו של טסלה האמריקאית.
עם זאת, אחרי שנים שבהן סין הייתה שותפת הסחר העיקרית של גרמניה, לאחרונה נראה כי ארה"ב חוזרת לאט לאט לתפוס את המקום הראשון ברשימת המדינות הסוחרות עם גרמניה. נכון לרבעון הראשון של 2024, היצוא והיבוא בין גרמניה לארה"ב הסתכמו ב-63 מיליארד יורו (68 מיליארד דולר), זאת בזמן שהסחר בין גרמניה לסין הסתכם בקצת פחות מ-60 מיליארד יורו.
במשך שנים הייתה סין שותפת הסחר הגדולה ביותר של גרמניה, אך הפער בין סין לארה"ב הצטמצם בשנים האחרונות כך שגם ארה"ב היא כבר מזמן שוק גדול יותר ליצוא גרמני מאשר סין. בעוד חלקה של ארה"ב בייצוא הגרמני גדל בשנים האחרונות, חלקה של סין ירד, וההבדל העיקרי הוא שכעת גם ארה"ב הופכת חשובה יותר בכל הנוגע ליבוא.
גרמניה נוקטת באסטרטגיה חדשה כלפי סין, וקראה בשנה שעברה לחברות להסיר סיכונים מסין. זה כמובן לא אומר שסין תחדל מלהיות שותפה לגרמניה, אבל יריבות מערכתית אפיינה לאחרונה יותר ויותר את היחסים בין השניים. המתיחות גברה גם בין האיחוד האירופי לסין, כאשר השניים פתחו בחקירות על נוהלי הסחר זה של זה ואיימו להטיל מכסים על יבוא. בחודש שעבר, סקר של המכון הכלכלי הגרמני Ifo מצא כי כמות החברות שאומרות שהן תלויות בסין ירדה מ-46% בפברואר 2022 ל-37% בפברואר 2024.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הבסיס לכלכה צומחת סדר וארגון בשקט בלי רעשעושה חשבון 11/05/2024 02:03הגב לתגובה זו1 0הגרמנים משנים את הסדר של סחר חופשי לסחר מפוקח . סין גדלה ע"י סחר מוטה לטובתה . ארה"ב וגרמניה מצמצמות את הפער ע"י פיקוח על היתרון שיש לחברות מסין .סגור
-
1.הסחר בין סין לגרמניהד. 11/05/2024 01:19הגב לתגובה זו1 0חבל שנשיא צרפת מקרון לא לומד את הלקח ומצמצם את הסחר עם סין. נהפוך הוא ישנם חגיגות בצרפת על העמקת קשרי המחסר בין סין לצרפת.סגור