האוצר נגד ראשי הערים: "יש קרקעות במרכז הארץ, הם פשוט בונים פחות מאשר בפריפריה"
"אנחנו צופים עלייה עתידית במחירים של מכרזי מנהל ובמחירי הדירות. הנדל"ן יהווה חלק מהקטר המשקי כיציאה ממשבר הקורונה" אמר צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר בכנס פסגת הנדל"ן 2021. לדבריו: "השיח שרשויות המקומיות מקדמות של בנייה כמועקה פיננסית לא נכון ולא מדויק. יש עלייה בתקציבים הממשלתיים ובאופן כללי באמידות הכלכלית של הרשויות. אין שום סיבה שראש עיר לא ירצה נדל"ן למגורים, הארנונה לא אמורה להיות השיקול היחיד".
השלטון המקומי בונה פחות באזור המרכז
אם כן, מדוע אין בנייה מספקת במרכז הארץ? לדברי דוד הסיבה היא השלטון המקומי: "הרשויות באזור המרכז בונות פחות לנפש ביחס לפריפריה. הסיבה שיש יותר בנייה בפריפריה כי לממשלה יש יותר השפעה שם. הטענה שאין קרקעות במרכז באזורי המרכז היא לא נכונה - יש קרקעות ויש גם התחדשות עירונית. לראייה כשמדברים על בנייה למסחר הבנייה במרכז קופצת לעומת הפריפריה, וזאת בניגוד הנדל"ן למגורים שבפריפריה עולה לעומת המסחר שיורד".
עלות המטרו: 150 מיליארד שקל
דוד התייחס למטרו ואמר: "רוב קווי המטרו נמצאים לקראת סיום תכנון. כדי להקים את קווי המטרו צריך כסף. עלות המטרו צפויה להיות כ-150 מיליארד שקל אי אפשר להעמיס את כל הסכום על המדינה. למדנו מהעולם שהמטרופולין משתתף בעלות ההקמה, בעלי הקרקע משתתפים בעלות. היזמים ירוויחו הרבה מאוד כסף מהגדלת הצפיפות ומשווי הנכס ולכן אין סיבה שלא ישתתפו בתקציב ההקמה".
הסכמים עם הממשלה - בגדר המלצות. היא מתנערת מהם
מי שתקף בחזרה הוא משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, אשר יצא בקמפיין נגד רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון ואמר: "אם הממשלה לא תתעורר ותיקח את המושכות, גם הפינוי-בינוי וגם התמ"א 38 בדרך לקריסה. הסכמים עם הממשלה הם בגדר המלצות בלבד. בהרצליה לקחתי את נושא הדיור והתחלתי לקדם אותו כחלק ממה שהממשלה התחייבה לי במסגרת הסכמי הגג. קידמתי תמ"א 38 ב-200 בניינים עם כ-1500 יחידות דיור, פינוי בינוי ב-30 מתחמים עם 13 אלף יחידות דירות פוטנציאליות, מחיר למשתכן, דיור להשכרה. מה קרה בפועל? הכל התפוצץ. המדינה מתנערת מההסכמים, שום דבר לא מתקיים. תמ"א זה לא לבנות דירה עם מעלית וממ"ד. צריך תשתיות, גני ילדים, בתי ספר, כבישים, ביוב, תשתיות. למדינה אין שום תוכנית מציבים את הרשויות בפני שוקת שבורה. אני מצפה שהממשלה החדשה תציג חזון, יעדים, משילות ומנהיגות".
גם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק תקף: "עד שלא תהיה תחבורה ציבורית בסופי שבוע כמעט לכל מקום בארץ אף אחד מהאוכלוסייה החזקה לא יוותר על הרכב שלו. המטרו היה צריך להיות לפני 70 שנה. המדינה צריכה להבין שיש מצב חירום ולהתנהל בצורה כזאת".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
8.וועדה מחוזית מרכזוועדה תכנון ובנייה מחוז מרכז שותפה למחדלי המחסור ב 13/06/2021 13:17הגב לתגובה זו0 0וועדה תכנון ובנייה מחוז מרכז שותפה למחדלי המחסור בבנייה באזור המרכז תבדקו בתל מונד ותבינו בונים רק בתים צמודי קרקע והמהלכים מבנייה לגובה על פי מדינות דל המועצה שנבחרה לאחרונהסגור
-
7.בהרצליה אכן כמעט ולא בנוישראלי 13/06/2021 08:28הגב לתגובה זו0 0יש שטחים פנויים עצומים בהרצליה. אפולוניה למשל. אפשר לייצר שם עשרות אלפי פתרונות דיור לישראלים. זה לא נורמלי שבונים רק בת"א בשדה דב וכמעט כלום בהרצליה.סגור
-
6.נו באמת… האוצר מאשים את ראשי הערים וראשי הערים מאשימים את הממשלההאוצר מנהל כספים וקובע תקציבים וגם ראשי הערים מנהל 12/06/2021 11:38הגב לתגובה זו0 0האוצר מנהל כספים וקובע תקציבים וגם ראשי הערים מנהלים כסף ותקציב כך לכל צד יש אינטרס שונה! כאחד שגר במרכז אני רואה את מגדלי הדירות ואת מגדלי המשרדים של תל אביב ורמת גן ומבין שראשי הערים ממקסמים את הארנונה על ידי העדפה או של שטחי מסחר על פני מגורים. השיא בכלל נמצא באזור התעשייה של בני ברק שצומח וגדל לגובה והוא לא מיועד לתושבי בני ברק שנוכחותם דלה בין שוכרי בנייני המשרדים. אזור התעשייה לא נועד להם הכסף מהארנונה שגובים כן! זה נקרא למקסם את ההכנסות העירייה בכדי לתת שירות לתושבי העיר. כך גם תל אביב. אף אחד לא רוצה לנהל מנגנונים במחירי הפסד זה לא כלכלי ולא יעיל אז מתווכחים ורבים עם האוצר אבל תכלס זה זריקת אחריות מהאחד לשני ועל זה המאמר! ככה ישראל מתנהלת כמעט בכל תחום! כסף למשרד הבריאות? האוצר יגיד לנו המשרד לא מתנהל ביעילות ומשרד הבריאות יגיד…אין לי כסף! במהלך שנת הקורונה הוספו רק 20 תקנים למיטות אשפוז. הרשל׳ה הדמות היהודית מהבדיחות הוא בעצם יישות! לפעמים הרשל׳ה הוא באוצר,ולפעמים במשרד הבריאות לפעמים במשרד הבטחון ולפעמים בעיריות. אנחנו מתנהלים כמו…הרשלה!סגור
-
קחו דוגמה את באר יעקב, תוכניות רק לשטחים פתוחים, אבל לאבמרכז ראש העיר קובע 13/06/2021 12:39הגב לתגובה זו0 0בשתי השכונות הזקוקות לכך כמו אוויר לנשימה; אז אולי יש יותר כסף בשטחים פתוחים ופחות כאב ראש, אבל מה עם התושבים הוותיקים? אף אחד לא סופר אותם בבאר יעקב!סגור
-
5.התוכנית היחידה שמצליחה: להוריד מייד אחוז חתימות לבנייההגדלת ההיצע 11/06/2021 19:56הגב לתגובה זו0 0התוכנית היחידה שמצליחה: להוריד מייד אחוז חתימות לבנייה בתמ"א38 ל 60%.תבוטל לאלתר ההחלטה לסיום תמ"א38 ב10/22. יוגבר קצב הבנייה למיגון דיירים מטילים.סגור
- טען עוד
-
להורידאנונימי 12/06/2021 12:31הגב לתגובה זו0 0באף מקום בעולם אין תמא 38. תוכנית מחרידה שהורסת את השכונה. גורמת למחסור בחניה. רק לרודפי הבצע היא טובה. לסלק לאלתר.סגור
-
4.לא צפוף פה מספיק. להשמיד עוד שטחים פתוחיםבטון ועליו עוד בטון 11/06/2021 19:10הגב לתגובה זו0 0מי צריך קצת אוויר וטבע.. זה לא חשובסגור
-
3.אין תחבורה ציבורית..בשביל מה לבנות ? (ל"ת)אלי בן דוד 11/06/2021 08:29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.במקום להוריד באופן משמעותי את מחירי הדירות והשכירות מההזויים בעולם האוצר פועל נגד העם החפץ בהורדה משמעותית ביותר של המחירים , מתבצע כאן עודק ומחדל מחירים שיתברר בוועדת חקירה ממלכתית שתקום. (ל"ת)בושה לאוצר 11/06/2021 02:57הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.הוד השרון למשלאנונימי 10/06/2021 19:49הגב לתגובה זו3 1למשל ראש עריית הוד השרון שם ברקס על תוכניות בניה גדולות כדי לשמור על הוד השרון עיר קטנה. עושה עוול גם לעיר שלו וגם לצעירים במדינה.סגור
-
תמארחל 12/06/2021 12:33הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד. למה צפיפות והכבדה על התשתיות הקיימות.סגור